AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #21 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Herregud stakkars deg!! Jeg føler såå med deg!! Takk, føler med deg også. Det er helt jævlig faktisk! Har heldigvis folk som kan hjelpe med meg akutte ting som må gjøres i hverdagen 😊 Anonymkode: 9cea4...8cb
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #22 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kalles stille migrene. Da har man gjerne ikke hodepinen, men alle eller mange av de andre symptomene som følger med. Kvalme, lys og lydskyhet, stive muskler osv. Anonymkode: 9cea4...8cb Ååå interessant! Det har iallefall ikke jeg,da jeg har smertefull hodepine så det holder 🤣
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #23 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, føler med deg også. Det er helt jævlig faktisk! Har heldigvis folk som kan hjelpe med meg akutte ting som må gjøres i hverdagen 😊 Anonymkode: 9cea4...8cb Ja, det er så vondt... Jeg er alene med barnet mitt så jeg kan faktisk ikke dra på legevakten.. Så jeg håper det er over for denne gang nå!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #24 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ogås mulig å ha migrene uten særlig mye hodepine. «Bare» alle de andre symptomene. Anonymkode: 92697...c03 Den har jeg opplevd noen ganger i året, det er helt jævlig, føles som å drukne på land. Silent migrene kalles det på engelsk og er mer info om det Anonymkode: a6845...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #26 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (2 minutter siden): Ja, det er så vondt... Jeg er alene med barnet mitt så jeg kan faktisk ikke dra på legevakten.. Så jeg håper det er over for denne gang nå! Jeg er også alene med barn. Heldigvis er de store nå så de klarer seg selv. Legevakten kan også komme hjem til deg. De har vært hjemme her en gang da jeg ikke hadde noen som kunne kjøre meg eller passe barna 😊 Anonymkode: 9cea4...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #27 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (22 minutter siden): Men det er vanlig at de kan vare såpass lenge..? Jeg føler egentlig legevakten kommer til å flire av meg om jeg ringer for å be de stoppe migrene.. hvordan kan de gjøre det egentlig..? Føler jo egentlig det har roet seg idag, tok nettopp en paracet og en ibux for å dempe "etterskjelvene" da det murrer litt enda men ikke sånn hemmende mye.. Jeg har ringt dem noen ganger. Og de har aldri ledd. Har fått ligge på mørkt rom og fått masse kvalme- og smertestillende. Anonymkode: 92697...c03 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #28 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den har jeg opplevd noen ganger i året, det er helt jævlig, føles som å drukne på land. Silent migrene kalles det på engelsk og er mer info om det Anonymkode: a6845...fc9 Det interessante er at jeg er like ubrukelig med stille migrene som med hodepine. Det er altså ikke hodepinen alene som gjør en ute av stand til å fungere. Anonymkode: 92697...c03 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #29 Skrevet 21. mai 2022 Tar du akutt migrenemedisiner eller forebyggende medisiner typ neurontin, sarotex etc? Anonymkode: d2d7d...25a
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #30 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tar du akutt migrenemedisiner eller forebyggende medisiner typ neurontin, sarotex etc? Anonymkode: d2d7d...25a Det er akuttmedisin jeg tar men jeg skal snakke med legen om å få forebyggende.. For jeg tror det trengs
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #31 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (20 minutter siden): Er du kvalm utenom smerten også etter/under anfallet? Merker ikke så mye til det mens hodepinen er der. Da har jeg som regel så vondt at jeg sannsynligvis ville takket jo om noen tilbød amputasjon... Anonymkode: 7bec9...1d9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #32 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (1 minutt siden): Det er akuttmedisin jeg tar men jeg skal snakke med legen om å få forebyggende.. For jeg tror det trengs Candesartan er en snill medisin med lite bivirkninger. Nevn den for legen. Anonymkode: 92697...c03
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #33 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det interessante er at jeg er like ubrukelig med stille migrene som med hodepine. Det er altså ikke hodepinen alene som gjør en ute av stand til å fungere. Anonymkode: 92697...c03 Samme her, det herper hele kroppen min uansett Anonymkode: a6845...fc9 2
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #34 Skrevet 21. mai 2022 Kan man ta FOR mye migrenemedisin? Jeg er redd jeg blir immun 😆 men nå feks så tok jeg vanlig Paracet og Ibux for litt siden men det virker ikke… så lurer på å ta en tablett Zomig..men er så redd for å misbruke det.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #35 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (3 minutter siden): Kan man ta FOR mye migrenemedisin? Jeg er redd jeg blir immun 😆 men nå feks så tok jeg vanlig Paracet og Ibux for litt siden men det virker ikke… så lurer på å ta en tablett Zomig..men er så redd for å misbruke det. Det går helt fint, har lurt på det selv hos legevakta. Anonymkode: a6845...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #36 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (28 minutter siden): Kan man ta FOR mye migrenemedisin? Jeg er redd jeg blir immun 😆 men nå feks så tok jeg vanlig Paracet og Ibux for litt siden men det virker ikke… så lurer på å ta en tablett Zomig..men er så redd for å misbruke det. Jeg bruker også Zomig, men nesespray. Den skal jeg ikke ta mer enn to av i døgnet og det må gå minst 2 timer fra dose en til dose to. Og man skal ikke ta triptaner mer enn 10 dager i måneden. Anonymkode: 9cea4...8cb
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #37 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bruker også Zomig, men nesespray. Den skal jeg ikke ta mer enn to av i døgnet og det må gå minst 2 timer fra dose en til dose to. Og man skal ikke ta triptaner mer enn 10 dager i måneden. Anonymkode: 9cea4...8cb Hm.. har ikke tatt så mye denne mnd ☺️ Heldigvis..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #38 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har også hatt migrene siden tenårene, og opplevd at anfallene har endret seg til mildere, men mer langvarige etter svangerskapene. Den første tiden hadde jeg anfall sjelden. Når de kom var jeg helt ut av spill, lå i fosterstilling i et mørkt rom, kastet opp og følte at hodet holdt på å eksplodere. Men dagen etter var det alltid over. Etter hvert kom anfallene hyppigere, jeg gikk endelig til legen og fikk medisin som hjalp en del, men ikke helt. Etter første svangerskap for fem år siden, har jeg ikke hatt slike migreneanfall. Men jeg har vært plaget med ganske intens, dunkende og ensidig hodepine og uggenhet som ligner migrenen jeg hadde, bare mildere. Og som varer over flere dager. Jeg klarer å være ute i dagslys, og er på jobb, men får ikke gjort så mye fornuftig der. Jeg trodde lenge at det ikke det kunne være migrene. Men gikk så til legen, som ga meg beskjed om å bruke migrenemedisin. Og det hjelper om jeg er rask nok. Men hos meg kommer det også tilbake igjen, sånn at jeg har det av og på. For meg blir det bra nok til at jeg fungerer en stund selv om jeg må ta medisin igjen flere ganger. Men siden jeg må ta den med en gang hodepinen kommer, er jeg redd for at det blir for mye og at noen ganger er det egentlig vanlig hodepine som ville gått over eller la seg kurere med Paracet. Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, innser jeg. Jeg har tenkt en stund på å bestille legetime for å snakke om medisinering av migrenen. Jeg vet i hvert fall at migrene over dager (det hender det er 4-5 dager hos meg) og endringer i hvordan det arter seg, kan være normalt. Anonymkode: 21c84...f1f
Eneri Skrevet 21. mai 2022 #39 Skrevet 21. mai 2022 Da jeg var i tjueårene, med stressende jobb, hormonprevensjon og småbarnsliv var min migrene på det verste Typiske anfall da, var tre dager med venstresidig migrene, en dag pause, så tre dager med høyresidig. Mange ting kan spille inn. Jeg opplevde også etterhvert at medisin som funket bra når jeg fikk anfall, hadde avtagende effekt etter noen år, så jeg måtte bytte medisin. Du kan jo ta opp med legen din at anfallene har forandret seg, også ta det derfra?
Gjest BethD Skrevet 22. mai 2022 #40 Skrevet 22. mai 2022 Eneri skrev (8 timer siden): Da jeg var i tjueårene, med stressende jobb, hormonprevensjon og småbarnsliv var min migrene på det verste Typiske anfall da, var tre dager med venstresidig migrene, en dag pause, så tre dager med høyresidig. Mange ting kan spille inn. Jeg opplevde også etterhvert at medisin som funket bra når jeg fikk anfall, hadde avtagende effekt etter noen år, så jeg måtte bytte medisin. Du kan jo ta opp med legen din at anfallene har forandret seg, også ta det derfra? Ja skal snakke med legen om det ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå