Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har hatt migrene siden tenårene (36 nå) men den har forandret seg etter 2 graviditeter og livet generelt. Har ikke hatt anfall på lenge men nå det siste året har jeg fått intense hodepineanfall som ikke er like sterke som de var da jeg var yngre men mye sterkere enn vanlig hodepine. Nå er det mer intens smerte i ene tinningen,begynner svakt og blir verre og verre. Har hatt anfall i 3 dager nå,avogpå siden jeg tar medisin. Er bedre idag,tenker det er pga helg og jeg har fått tatt det med ro,spist og drukket nok. Sliter med å få det til på jobb.. Men jeg er så småuggen hele tiden. Jeg er vant med å spise en del,når jeg først er sulten men nå blir jeg bare kvalm. Spiser litt for å stilne sulten og redselen for nytt anfall men klarer ikke spise sånn som jeg pleier. Jeg er ikke gravid. Kan anfall vare så lenge som dette eller er det noe alvorlig galt med meg? Skal til legen altså men ville bare høre andres erfaringer mens jeg venter på time..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Anfall går vanligvis over etter tre dager. Noen ganger vedvarer det. Går det mer enn fire dager, må du kontakte fastlege eller legevakt for å få det stoppet. Anonymkode: 92697...c03
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Det kan være grønn stær. Dra til legen! Anonymkode: 85263...1e4
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være grønn stær. Dra til legen! Anonymkode: 85263...1e4 Grønn stær??
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Grønn stær?? Bare tull. Anonymkode: 92697...c03
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare tull. Anonymkode: 92697...c03 Åja.. Så teit å skrive,i et seriøst innlegg...
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Anfall går vanligvis over etter tre dager. Noen ganger vedvarer det. Går det mer enn fire dager, må du kontakte fastlege eller legevakt for å få det stoppet. Anonymkode: 92697...c03 Men det er vanlig at de kan vare såpass lenge..? Jeg føler egentlig legevakten kommer til å flire av meg om jeg ringer for å be de stoppe migrene.. hvordan kan de gjøre det egentlig..? Føler jo egentlig det har roet seg idag, tok nettopp en paracet og en ibux for å dempe "etterskjelvene" da det murrer litt enda men ikke sånn hemmende mye..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (4 minutter siden): Men det er vanlig at de kan vare såpass lenge..? Jeg føler egentlig legevakten kommer til å flire av meg om jeg ringer for å be de stoppe migrene.. hvordan kan de gjøre det egentlig..? Føler jo egentlig det har roet seg idag, tok nettopp en paracet og en ibux for å dempe "etterskjelvene" da det murrer litt enda men ikke sånn hemmende mye.. Jeg har av og til migrene opptil 4-5 dager av gangen, jeg tar migrenemedisin og når medisinen slutter å fungere så fortsetter anfallet. Selv mine kortere anfall kan vare 2-4 dager fordi det bygger seg opp eller ned over tid. Anonymkode: a6845...fc9
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har av og til migrene opptil 4-5 dager av gangen, jeg tar migrenemedisin og når medisinen slutter å fungere så fortsetter anfallet. Selv mine kortere anfall kan vare 2-4 dager fordi det bygger seg opp eller ned over tid. Anonymkode: a6845...fc9 Ja det er nettopp det. Det har ikke tatt seg opp idag TAKK GUD, så håper det holder seg sånn...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Migreneanfallene mine varer i 2-4 dager, men de er ikke å sterke at jeg må ligge på et mørkt rom med spybøtte foran meg Siste dagen av migrenen er gjerne en "migrene-hangover" Anonymkode: 25cdc...15a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Nå er det heldigvis år mellom hvert anfall, men jeg hadde et relativt kraftig et for en uke siden og det skjedde at på til på reise på dagen jeg skulle fly (langt) hjem. Fikk heldigvis tak i medisin raskt som tok det verste der og da, men det har hengt igjen i kroppen hele den siste uka egentlig i form av hodepine, stiv nakke og skuldre, kvalme og svimmelhet. Anonymkode: 7bec9...1d9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Ja det er nettopp det. Det har ikke tatt seg opp idag TAKK GUD, så håper det holder seg sånn... Har du medisiner du kan ta? Jeg har kommet dit at jeg klarer ikke dagevis med dette, jeg tar medisin så fort jeg kjenner at dette ER migrene, min har også forandret seg litt med årene. Anonymkode: a6845...fc9
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du medisiner du kan ta? Jeg har kommet dit at jeg klarer ikke dagevis med dette, jeg tar medisin så fort jeg kjenner at dette ER migrene, min har også forandret seg litt med årene. Anonymkode: a6845...fc9 Jada jeg har Zomig smeltetablett som jeg tar med engang jeg kjenner igjen anfallet. Men pga at det starter så svakt så får jeg ikke tatt fort nok sikkert, da jeg er usikker på om det er vanlig hodepine eller migrene. Men tar så fort jeg merker anfallet. Har ikke sjangs til å la det gå mange dager uten medisin nei. Igår var jeg så kvalm (men uten den intense smerten,den kom senere på dagen) at jeg nesten kastet opp.. så dette er et unormalt mønster for meg,
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er det heldigvis år mellom hvert anfall, men jeg hadde et relativt kraftig et for en uke siden og det skjedde at på til på reise på dagen jeg skulle fly (langt) hjem. Fikk heldigvis tak i medisin raskt som tok det verste der og da, men det har hengt igjen i kroppen hele den siste uka egentlig i form av hodepine, stiv nakke og skuldre, kvalme og svimmelhet. Anonymkode: 7bec9...1d9 Er du kvalm utenom smerten også etter/under anfallet?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Jada jeg har Zomig smeltetablett som jeg tar med engang jeg kjenner igjen anfallet. Men pga at det starter så svakt så får jeg ikke tatt fort nok sikkert, da jeg er usikker på om det er vanlig hodepine eller migrene. Men tar så fort jeg merker anfallet. Har ikke sjangs til å la det gå mange dager uten medisin nei. Igår var jeg så kvalm (men uten den intense smerten,den kom senere på dagen) at jeg nesten kastet opp.. så dette er et unormalt mønster for meg, Skjønner, samme her, det sniker seg innpå på en ekkel måte. Føler med deg Anonymkode: a6845...fc9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Det er ogås mulig å ha migrene uten særlig mye hodepine. «Bare» alle de andre symptomene. Anonymkode: 92697...c03 1
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ogås mulig å ha migrene uten særlig mye hodepine. «Bare» alle de andre symptomene. Anonymkode: 92697...c03 Javel? Det har jeg aldri hørt om
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (11 minutter siden): Men det er vanlig at de kan vare såpass lenge..? Jeg føler egentlig legevakten kommer til å flire av meg om jeg ringer for å be de stoppe migrene.. hvordan kan de gjøre det egentlig..? Føler jo egentlig det har roet seg idag, tok nettopp en paracet og en ibux for å dempe "etterskjelvene" da det murrer litt enda men ikke sånn hemmende mye.. Jeg er på dag seks med anfall nå. Hurra for behandlingsopphold fordi det kan jo hende man blir frisk og dermed overbehandlet 🙄 Legevakten, de gangene jeg har vært der, har satt to sprøyter med morfin og en med afipran. Det har stoppet anfallet for min del i hvert fall. Jeg vet andre, som har hatt statusanfall (som det heter når det varer mer enn 72 timer), har blitt lagt inn på sykehus. Hva de gjør der vet jeg ikke. Det er dessverre alt for lite kunnskap om migrene generelt i helsevesenet. Om jeg får nytt anfall i kveld eller i morgen drar jeg rett på legevakten. Nå orker jeg ikke mer. Anonymkode: 9cea4...8cb
Gjest BethD Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er på dag seks med anfall nå. Hurra for behandlingsopphold fordi det kan jo hende man blir frisk og dermed overbehandlet 🙄 Legevakten, de gangene jeg har vært der, har satt to sprøyter med morfin og en med afipran. Det har stoppet anfallet for min del i hvert fall. Jeg vet andre, som har hatt statusanfall (som det heter når det varer mer enn 72 timer), har blitt lagt inn på sykehus. Hva de gjør der vet jeg ikke. Det er dessverre alt for lite kunnskap om migrene generelt i helsevesenet. Om jeg får nytt anfall i kveld eller i morgen drar jeg rett på legevakten. Nå orker jeg ikke mer. Anonymkode: 9cea4...8cb Herregud stakkars deg!! Jeg føler såå med deg!!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Skrevet 21. mai 2022 BethD skrev (1 minutt siden): Javel? Det har jeg aldri hørt om Det kalles stille migrene. Da har man gjerne ikke hodepinen, men alle eller mange av de andre symptomene som følger med. Kvalme, lys og lydskyhet, stive muskler osv. Anonymkode: 9cea4...8cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå