Gå til innhold

Jeg ble lurt av utleier som student og kommer ikke over det. Det plager meg daglig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utleierne virket hyggelige og alt det andre jeg så på var små kollektivrom som jeg ikke likte. Kjellerstuen var oppusset og var i god standard i forhold til kollektivrommene så jeg valgte den likevel. Etterhvert ble utleierne mer og mer uhyggelige og det irriterte meg at det ikke var noe privatliv iom at kjellerleiligheten hadde delt kjøkken med eierne som bodde over så folk kunne alltid komme inn og ut. Jeg valgte da å heller sitte på høyskolen til siste trikk gikk hjem slik at jeg slapp å være der. Jeg betalte over 5000 i måneden for et sted jeg ikke orket å være for annet enn søvn. Utleierne virket hyggelige og alt det andre jeg så på var små kollektivrom som jeg ikke likte. Kjellerstuen var oppusset og var i god standard i forhold til kollektivrommene så jeg valgte den likevel. Etterhvert ble utleierne mer og mer uhyggelige og det irriterte meg at det ikke var noe privatliv iom at kjellerleiligheten hadde delt kjøkken med eierne som bodde over så folk kunne alltid komme inn og ut. Jeg valgte da å heller sitte på høyskolen til siste trikk gikk hjem slik at jeg slapp å være der. Jeg betalte over 5000 i måneden for et sted jeg ikke orket å være for annet enn søvn. Flere som har hatt det likt?

Anonymkode: 392b8...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du skrevet tråd om dette før, for en god stund tilbake? 

Hvis du fortsatt gnager på dette enda så tror jeg ikke det er noe noen her på KG kan skrive som kan hjelpe deg.

Anonymkode: eb094...7f6

• Liker 29
  • Nyttig 5
Skrevet

Ville oppsøkt et lavterskeltilbud eller en psykolog hvis du enda mange år etter sliter med dette. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har jo laget tråd om dette før: 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trodde du skulle ha kjøkkenet for deg selv, og plutselig skal huseier bruke det, så skjønner jeg du føler deg lurt ja.

Utover det så er det jo ingenting i HI som er svindel/lureri.

Anonymkode: fd709...71d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nok mange med tilsvarende historier, men de aller fleste har lagt dette bak seg etter så mange år, og de oppretter heller ikke flere tråder om det på KG.

Dette påvirker deg tydeligvis i en slik grad at du bør ta noen timer hos psykolog, for dette er vel neppe det eneste du har problemer med å slippe i livet ditt?

Anonymkode: 2ccf4...6f8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan lurte de deg, mener du? Ser ikke noe i innlegget ditt som tilsier at det har vært noe lureri?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, med mindre utleier faktisk sa at leiligheten kom med eget kjøkken så har du jo ikke blitt lurt.

I min ungdom bodde jeg flere tilfeller hvor jeg bodde på steder hvor jeg ikke trivdes/ting ikke var som forventet. Dette løste jeg ved å flytte til et annet sted og har ikke ofret det en tanke siden.

Anonymkode: 9e4e9...e6f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! Jeg er så drittlei av å lese det innlegget der om og om igjen! Hvor mange ganger har du postet det her nå? Er du innlagt på psyk eller noe? Forklar, så jeg kan forstå hvorfor noen kan holde på sånn som du gjør!

Anonymkode: aafec...516

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje moderatorene burde ta en titt her, høres ut som en sak som bunner i mentale utfordringer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nå må du gi deg. Skaff deg hjelp for denne besettelsen 

Anonymkode: 92fea...291

• Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utleierne virket hyggelige og alt det andre jeg så på var små kollektivrom som jeg ikke likte. Kjellerstuen var oppusset og var i god standard i forhold til kollektivrommene så jeg valgte den likevel. Etterhvert ble utleierne mer og mer uhyggelige og det irriterte meg at det ikke var noe privatliv iom at kjellerleiligheten hadde delt kjøkken med eierne som bodde over så folk kunne alltid komme inn og ut. Jeg valgte da å heller sitte på høyskolen til siste trikk gikk hjem slik at jeg slapp å være der. Jeg betalte over 5000 i måneden for et sted jeg ikke orket å være for annet enn søvn. Utleierne virket hyggelige og alt det andre jeg så på var små kollektivrom som jeg ikke likte. Kjellerstuen var oppusset og var i god standard i forhold til kollektivrommene så jeg valgte den likevel. Etterhvert ble utleierne mer og mer uhyggelige og det irriterte meg at det ikke var noe privatliv iom at kjellerleiligheten hadde delt kjøkken med eierne som bodde over så folk kunne alltid komme inn og ut. Jeg valgte da å heller sitte på høyskolen til siste trikk gikk hjem slik at jeg slapp å være der. Jeg betalte over 5000 i måneden for et sted jeg ikke orket å være for annet enn søvn. Flere som har hatt det likt?

Anonymkode: 392b8...30b

Da er det fryktelig tafatt av DEG å ikke si opp kontrakten så du slapp å kaste pengene ut vinduet i lang tid. 

Du gjorde en tabbe. Gjort er gjort. Ingen vits å gnage mer på den om du ikke har en tidsmaskin. Hva forventer du at skal skje med denne tråden og dette? 

Skrevet
theTitanic skrev (57 minutter siden):

Da er det fryktelig tafatt av DEG å ikke si opp kontrakten så du slapp å kaste pengene ut vinduet i lang tid. 

Du gjorde en tabbe. Gjort er gjort. Ingen vits å gnage mer på den om du ikke har en tidsmaskin. Hva forventer du at skal skje med denne tråden og dette? 

Enig. Du får ikke gjort noe mer med dette, TS. Det eneste du kan gjøre er å skrive en klage, eller oppsøke psykolog.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar av og til veldig lang tid å komme over noe, men i bunn og grunn har vi alle blitt lurt av noen en gang. Det er surt, men man lærer av det, og i bunn og grunn bør du la det slippe for ditt eget vel og ve. Det er som en urimelig bilregning og sånt. Man får bare bite i det sure eplet og heller konsentrere seg om det man får gjort noe med fremfor det man ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: 348b6...ff1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! Jeg er så drittlei av å lese det innlegget der om og om igjen! Hvor mange ganger har du postet det her nå? Er du innlagt på psyk eller noe? Forklar, så jeg kan forstå hvorfor noen kan holde på sånn som du gjør!

Anonymkode: aafec...516

Du kan ta det med ro. Det er mulig TS trenger å lufte ut sin frustrasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mental90 skrev (6 timer siden):

Du kan ta det med ro. Det er mulig TS trenger å lufte ut sin frustrasjon.

Lufte ut frustrasjon for noe som skjedde for 7-8 år siden, og som det er opprettet flere like tråder om tidligere? Jeg får ikke inntrykk av at det fører til noe.

Anonymkode: 2ccf4...6f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det tar av og til veldig lang tid å komme over noe, men i bunn og grunn har vi alle blitt lurt av noen en gang. Det er surt, men man lærer av det, og i bunn og grunn bør du la det slippe for ditt eget vel og ve. Det er som en urimelig bilregning og sånt. Man får bare bite i det sure eplet og heller konsentrere seg om det man får gjort noe med fremfor det man ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: 348b6...ff1

Det stemmer nok det, men her har altså ikke TS blitt lurt. TS har bare gjort et dårlig valg. 

Anonymkode: 4cd9c...a22

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå videre. Du har vel flytta ?

Anonymkode: 6f29c...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok en dårlig avgjørelses sist mnde. Det kostet meg 15000. Men ingenting jeg kan gjøre med det nå. Får bare ta bedre avgjørelser neste gang.

livet er slik Ts. Og så lærer en noe

5000 i husleie høres ikke mye ut egentlig hvor var dette? Uansett. Fortiden får en bare ikke gjort om på. Og om dette plager deg år etter år er det ikke normalt. Objektivt sett er det ikke så stort det du beskriver. Folk flest ville ikke brukt tid mye tid på å fordøye en slik hendelse. Hva med å søke samtaleterapi av noe slag. Så du kan få det bedre.

Anonymkode: 44e0e...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurt og svindlet? Skjerp deg.

Anonymkode: 5437d...279

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...