AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har en 9 mnd gammel baby som er kjempeblid og stort sett fornøyd. Hun er ganske mammadalt og gråter når jeg går ut av rommet, ganske normalt tror jeg. Nå har vi prøvd at bestemor har vært barnevakt et par ganger, noen timer midt på dagen. Vi har brukt lang tid på "tilvenning" og vært sammen med bestemor en times tid før jeg har gått. Før dagens barnevakt møtte vi bestemor dagen før, så babyen skulle huske henne. Møter ellers bestemor ca 1 gang i uka og det er bare kos når jeg er tilstede. Men begge gangene med barnevakt har babyen startet å gråte veeeldig mye litt etter at jeg har gått (ikke rett etterpå, men typ en halvtime eller når hun våkner fra blund). Hun gråter og gråter og bestemor klarer ikke roe henne. Begge gangene har jeg ringt litt før jeg skulle komme og hente henne, og jeg har endt opp med å komme tidligere. Hun roer seg ikke før jeg eller pappaen kommer. Er dette normalt? Jeg kommer til å bli avhengig av litt barnevakt om ikke så lenge, pga jobb... hvordan løser vi dette? Anonymkode: a9bfc...23a
Luckiness Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Helt normalt. Er nok separasjonsangst. Hvordan det løses er vanskelig å si. Kanskje er det ikke mulig å løse per nå. En naturlig reaksjon for et barn på 9mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en 9 mnd gammel baby som er kjempeblid og stort sett fornøyd. Hun er ganske mammadalt og gråter når jeg går ut av rommet, ganske normalt tror jeg. Nå har vi prøvd at bestemor har vært barnevakt et par ganger, noen timer midt på dagen. Vi har brukt lang tid på "tilvenning" og vært sammen med bestemor en times tid før jeg har gått. Før dagens barnevakt møtte vi bestemor dagen før, så babyen skulle huske henne. Møter ellers bestemor ca 1 gang i uka og det er bare kos når jeg er tilstede. Men begge gangene med barnevakt har babyen startet å gråte veeeldig mye litt etter at jeg har gått (ikke rett etterpå, men typ en halvtime eller når hun våkner fra blund). Hun gråter og gråter og bestemor klarer ikke roe henne. Begge gangene har jeg ringt litt før jeg skulle komme og hente henne, og jeg har endt opp med å komme tidligere. Hun roer seg ikke før jeg eller pappaen kommer. Er dette normalt? Jeg kommer til å bli avhengig av litt barnevakt om ikke så lenge, pga jobb... hvordan løser vi dette? Anonymkode: a9bfc...23a Etter lur er babyen på sitt aller mest sårbare. Helt normalt. Anonymkode: 6c152...d3f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Sier du «ha det» eller går du bare? Anonymkode: 6c152...d3f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier du «ha det» eller går du bare? Anonymkode: 6c152...d3f I dag sovna babyen mens vi gikk sammen. Så da fikk jeg ikke sagt ha det ordentlig. (Kysset og klemte litt på henne før bestemor la henne i vogna, og bestemor trillet). Bruker å ha et ha det "rituale" etter tips fra HS. Anonymkode: a9bfc...23a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter lur er babyen på sitt aller mest sårbare. Helt normalt. Anonymkode: 6c152...d3f Vanligvis er hun på sitt mest fornøyde når hun våkner. Klar for å utforske verden humør liksom.. Anonymkode: a9bfc...23a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en 9 mnd gammel baby som er kjempeblid og stort sett fornøyd. Hun er ganske mammadalt og gråter når jeg går ut av rommet, ganske normalt tror jeg. Nå har vi prøvd at bestemor har vært barnevakt et par ganger, noen timer midt på dagen. Vi har brukt lang tid på "tilvenning" og vært sammen med bestemor en times tid før jeg har gått. Før dagens barnevakt møtte vi bestemor dagen før, så babyen skulle huske henne. Møter ellers bestemor ca 1 gang i uka og det er bare kos når jeg er tilstede. Men begge gangene med barnevakt har babyen startet å gråte veeeldig mye litt etter at jeg har gått (ikke rett etterpå, men typ en halvtime eller når hun våkner fra blund). Hun gråter og gråter og bestemor klarer ikke roe henne. Begge gangene har jeg ringt litt før jeg skulle komme og hente henne, og jeg har endt opp med å komme tidligere. Hun roer seg ikke før jeg eller pappaen kommer. Er dette normalt? Jeg kommer til å bli avhengig av litt barnevakt om ikke så lenge, pga jobb... hvordan løser vi dette? Anonymkode: a9bfc...23a Helt normalt. Hun er alt for ung til å separeres fra sine primære omsorgspersoner. Dropp det. Anonymkode: d8820...be4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 Kanskje du kan legge igjen en brukt tskjorte som lukter deg, som bestemor kan trøste henne med? Anonymkode: 12f2b...353
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanligvis er hun på sitt mest fornøyde når hun våkner. Klar for å utforske verden humør liksom.. Anonymkode: a9bfc...23a Når hun ser dere, ja. Da er hun glad for å gjenforenes med dere igjen. Anonymkode: 6c152...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Ja, det er helt vanlig. Jeg ville ventet lenger før dere bruker barnevakt. Anonymkode: 71374...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå