AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har alltid elsket å sole meg, men de siste årene har jeg sett at huden min har tatt skade av påkjenningen. Særlig på brystkassa ser det ikke bra ut. Er det mulig å behandle det på noe vis, eller er det ødelagt «for alltid»? Er passert 50 år, så jeg skjønner jo at alderen også påvirker, men dette skulle jeg gjerne vært foruten… Jeg er fremdeles i sola, men bruker nå høy faktor og legger gjerne et skjerf over der det er mest utsatt. Noen med kompetanse på dette? Anonymkode: b57b5...b09
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Høy faktor og tildekking er nok det beste forebyggende, men jeg tror selv god hudpleie vil ha begrenset effekt. Nå synes jeg ikke at rynker på brystet til en 50-åring er noe de skal skjemmes over, de har jo levd et halvt århundre alt:) Og det er tydelig at du har hatt mange fine timer i sola. Når det er sagt så tror jeg tror du vil få best resultat av å gå til en hudpleiesalong med laser eller noe slik om det plager deg veldig. De vet nok hva som vil være best egnet. Anonymkode: 3e5af...cac
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Tja, det finnes jo lasere og også aktive ingredienser som kan hjelpe på solskader til en viss grad, men det beste du kan gjøre er å få en time hos en hudlege (ikke hudpleier, du må ha en lege). Ta en hudsjekk og få litt råd på hva som finnes av valg, for det er selvfølgelig de som kan dette best, og de vil ta en individuell vurdering etter å ha sett deg og snakket med deg. Anonymkode: 8a816...b91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå