AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg tenkte å sy noen søte klær til gave til en venn som snart får baby. Har ingen erfaring med babyer. Hvilken størrelse burde man sy for å sikre seg at den passer til en ganske nyfødt baby? Tenker at det er bedre å sy litt for stort for å være på den sikre siden. Lurer også på hvilken størrelse man bruker å kjøpe babyklær i når man ikke enda vet hvor stor/liten babyen er. Tips? Anonymkode: 398b1...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Hadde sydd i veldig mykt stoff i str 62 og oppover. Type slike bukser som Nøstebarn selger med stretchy magedel. Anonymkode: 1c759...ece 2
Luckiness Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Ville også sydd fra str 62 som brukeren over meg skriver. Varierer veldig hvor raskt nyfødte vokser. Men er det en som kanskje er større/lenger ved fødsel så vil jo kanskje ikke minste størrelsene i nyfødt vare lenge. I tillegg bruker mange ofte bare body og strømpebukse i starten fordi det er lettvint både ved skift når de gulper på seg, ta av/på ved uendelige bleieskift osv. Jeg ville satt pris på myk bukse eller kanskje enkel kjole om jente. Velger du å sy sparkedress, selebukse e.l ville jeg satt pris på trykknapper mellom bena for enklere bleieskift. Ellers være obs på at detaljer som knapper eller annet ikke kommer til å ligge å gnage på rygg, nakke og andre utsatte områder. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Sy noe som kan brukes til diverse årstider. Vår eldste var veldig liten da han ble født, selv om han ble født til termin. Vi måtte kjøpe inn prematurklær, for han druknet i str 50, hinsides hva som kunne fikses med å "brette litt opp". Vi endte opp med at mesteparten av klærene vi hadde fått fikk vi aldri brukt, for de passet til feil årstid. Han vokste kjempesakte, så ullklær som var ment å passe den vinteren han ble født, passet ikke før det var langt ut på sommeren, og alt for varmt til å bruke dem. Så jeg ville sydd "helårsplagg" som myke bukser og sånt, som kan brukes både på sommer og vinter. Og fra str 62 og opp, da noen babyer går rett på str 56, og vokser ut av det på et blunk. Minstegutten vår raste noe voldsomt oppover i lengden, og vokste fra alt i rekordtid, så masse klær folk hadde lagt arbeid i å strikke ble brukt maks en måned :s Anonymkode: c9af9...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Min er 7 uker, han er pittelitt under snittet i størrelsen for gutt, har brukt str 56 fra fødsel og bruker det enda, men bruker også str 62 og har gjort det noen uker, begge passer, kommer vel ann på hvordan man ønsker plaggene skal sitte og hvor de er fra. Mine er fra h&m. Anonymkode: 61d89...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Min baby ble født til termin, men størrelse 50 var for stort for henne lenge så hun brukte prematur-klær de første ukene. Samtidig leser man om andre igjen som passer 56 fra fødselen av, så det er vanskelig å vurdere. Ville nok sydd klær i en noe større størrelse som kanskje kan brukes litt lenger enn de minste størrelsene, som 62-68 f.eks. Du kan jo eventuelt sy en liten ting helt smått også kan brukes helt fra starten av? Anonymkode: dc426...1ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå