AprilLudgate Skrevet 21. mai 2022 #21 Skrevet 21. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får de skrive det da, jeg bestilte tskjorte i str S og den er like stor som min banftskjorte i medium, den henger og null passform. Anonymkode: ad64e...f3f Du må lese på beskrivelsen. Bikbok er kjent for å føre veldig små størrelser. Om du får en stor størrelse i noe som helst står det nok «oversized passform» Bikbok har aldri vært true to size. Et alternativ, om man er mindre en true xs er jo å handle merker som fører petite Endret 21. mai 2022 av DundreMilfin 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #22 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bikbok har vært knøttsmå. Får ikke buksebeina over lårene der engang. Kanskje de er bedre nå. Anonymkode: 496ba...20b De har blitt mye større nå. Jeg var en størrelse S for 3 år siden, ikke gått ned i vekt eller blitt noe slankere, men nå er størrelse XS hos dem i kjoler og bukser altfor stort Anonymkode: 93e6c...c77 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #23 Skrevet 21. mai 2022 Jeg kjøpte en cardigan og en bukse i str M på HM. Jeg SVØMTE i begge deler, selv om jeg stort sett er str L i alt annet... Anonymkode: 50413...722 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #24 Skrevet 21. mai 2022 DundreMilfin skrev (7 minutter siden): Du må lese på beskrivelsen. Bikbok er kjent for å føre veldig små størrelser. Om du får en stor størrelse i noe som helst står det nok «oversized passform» Bikbok har aldri vært true to size. Et alternativ, om man er mindre en true xs er jo å handle merker som fører petite Det kan jo ikke stemme, jeg har alltid brukt Small fra Bikbok og da har det vært en normal størrelse (og ikke som de knøttesmå størrelsene fra Zara) men nå er de minste plaggene dritsvære. Anonymkode: cf6f3...6fc 3 1
Nokia Skrevet 21. mai 2022 #25 Skrevet 21. mai 2022 Det har vært mye kritikk til klesbransjen for å lage for små størrelser, og nå har de tydeligvis gjort noe med det. Jeg har alltid brukt str S, alltid. Har ikke forandret meg noe særlig i kroppen på 25 år, og kunne aldri ta på str XS før. Nå er det XS som er min størrelse. Jeg synes det er rart! 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #26 Skrevet 21. mai 2022 Jeg er en L/42. Kjøpte akkurat en jakke fra Divided fra H&M i XS... Anonymkode: 04e21...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #27 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man er da for faen ikke kortvokst når man er 160. Hva skjer med verden... Anonymkode: d807c...2e4 Haha, beklager! Antok at du ikke kunne være over 150cm Anonymkode: f7c5e...c89
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #28 Skrevet 21. mai 2022 Befolkningen blir ikke lettere med tiden, vi blir bare feitere og feitere 😂 Fettaktivistene fikk vel endelig viljen sin da? Anonymkode: 048ac...2db 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #29 Skrevet 21. mai 2022 Det er helt håpløst, jeg finner aldri klær lenger. jeg er lav (157) og varierer litt i vekt, går fra veldig slank til normalvektig. Nettshopping er håpløst fordi jeg tydeligvis er ukurant i størrelsen, og vanlige klesbutikker har slettes ikke petite-avdeling. Jeg foretrekker å handle i fysisk butikk og har ennå ikke sett noen petiteavdeling i Norge. Så når folk på 180 nå tydeligvis passer en XS/s - hva skal vi som faktisk er XS gjøre da? Anonymkode: 90d00...2f6 4 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #31 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er helt håpløst, jeg finner aldri klær lenger. jeg er lav (157) og varierer litt i vekt, går fra veldig slank til normalvektig. Nettshopping er håpløst fordi jeg tydeligvis er ukurant i størrelsen, og vanlige klesbutikker har slettes ikke petite-avdeling. Jeg foretrekker å handle i fysisk butikk og har ennå ikke sett noen petiteavdeling i Norge. Så når folk på 180 nå tydeligvis passer en XS/s - hva skal vi som faktisk er XS gjøre da? Anonymkode: 90d00...2f6 Det er tydeligvis viktigere å passe på at folk som i utgangspunktet kun brukte M og L kommer inn i mindre størrelser så de ikke får komplekser.. Anonymkode: cf6f3...6fc 6
AprilLudgate Skrevet 21. mai 2022 #32 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det kan jo ikke stemme, jeg har alltid brukt Small fra Bikbok og da har det vært en normal størrelse (og ikke som de knøttesmå størrelsene fra Zara) men nå er de minste plaggene dritsvære. Anonymkode: cf6f3...6fc Det stemmer nok, BikBok har vært i media mang en gang på grunn av sine avvikende små størrelser. 1
AprilLudgate Skrevet 21. mai 2022 #33 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Befolkningen blir ikke lettere med tiden, vi blir bare feitere og feitere 😂 Fettaktivistene fikk vel endelig viljen sin da? Anonymkode: 048ac...2db Altså, nei? Det BikBok i sin tid lovte var å bli TRUE TO SIZE. Sist jeg sjekka hadde de ikke gjort det, men mulig de nå har ordinære størrelser. Hvorfor er true to size et problem for folkehelse? At en 36 er en 36? Og 40 en 40? En tjukk person passer ikke klær på BikBok uansett. 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #34 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bikbok har vært knøttsmå. Får ikke buksebeina over lårene der engang. Kanskje de er bedre nå. Anonymkode: 496ba...20b De har ikke vært knøttsmå, de har vært akkurat passe. Jeg er 166 høy og veier rundt 50 kg. S og XS passer på BikBok. KappAhl og Lindex kan ikke jeg kjøpe klær på, for de har ikke noe som passer. Det er ikke så kult å kle seg likt som 12-åringen fordi barneklær er det eneste som passer i de butikkene. Anonymkode: f2b7b...c2a 4 5
applestories Skrevet 21. mai 2022 #35 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke motiverende for oss som i utgangspunktet brukte xs og s som vanlige størrelser og nå omtrent ikke finner noe som passer oss. Anonymkode: cf6f3...6fc Da er vel problemet at kjedene har økt mengden stoff de bruker for å lage hvert plagg, ikke bokstavene som står på merkelappen? Sett bort fra denne oversized moten man har sett en stund, så ser jeg det som svært tvilsomt at kjeder som Bik Bok har bestemt seg for å endre målgruppe totalt og plutselig foretrekke å lage klær utelukkende for større kropper. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #36 Skrevet 21. mai 2022 applestories skrev (2 minutter siden): Da er vel problemet at kjedene har økt mengden stoff de bruker for å lage hvert plagg, ikke bokstavene som står på merkelappen? Sett bort fra denne oversized moten man har sett en stund, så ser jeg det som svært tvilsomt at kjeder som Bik Bok har bestemt seg for å endre målgruppe totalt og plutselig foretrekke å lage klær utelukkende for større kropper. Men det er jo det som har skjedd? Bikbok har faktisk økt målene i størrelsestabellen sin Anonymkode: 93e6c...c77 1 3
applestories Skrevet 21. mai 2022 #37 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det er jo det som har skjedd? Bikbok har faktisk økt målene i størrelsestabellen sin Anonymkode: 93e6c...c77 Lager de flere store klær, slik at det nå er vanskelig å finne små klær, eller har de bare endret størrelsene?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #38 Skrevet 21. mai 2022 applestories skrev (Akkurat nå): Lager de flere store klær, slik at det nå er vanskelig å finne små klær, eller har de bare endret størrelsene? Endret størrelsene Anonymkode: 93e6c...c77 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #39 Skrevet 21. mai 2022 applestories skrev (1 minutt siden): Lager de flere store klær, slik at det nå er vanskelig å finne små klær, eller har de bare endret størrelsene? De har endret størrelsene. Det er klin umulig for oss som brukte de minste størrelsene å finne noe som passer. Anonymkode: cf6f3...6fc 3
applestories Skrevet 21. mai 2022 #40 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Endret størrelsene Anonymkode: 93e6c...c77 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har endret størrelsene. Det er klin umulig for oss som brukte de minste størrelsene å finne noe som passer. Anonymkode: cf6f3...6fc Jeg skjønner at det er forvirrende. Det jeg prøver å komme til bunns i er om det faktisk lages flere av de store klesplaggene enn før. Si at tidligere tok butikken inn 10 XS, 10 S, 5 M og 2 L. Etter å ha endret størrelsene tar de inn 10 XXS, 10 XS, 5 S og 2 M. Det vil således være de samme klærne i butikken, bare vanskelig å finne sin "nye" størrelse. Eller er det slik at butikkene nå er fulle av store klær, mens de har sluttet å lage små klær? Da ser jeg bort fra alt som er ment å være oversized. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå