Gå til innhold

Har du «overtatt» en mann, som kommer fra et forhold med kvinnelig narsisist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble han værende mentalt hos henne? Fikk dere fred? Adlydet han henne fremdeles? Har hun makten fremdeles? Gikk han tilbake igjen til henne? 

Anonymkode: e3c4f...127

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som har gått fra en kvinnelig narsissist. 

Har vært i terapi i etterkant og fått samlet tanker, forstått hva jeg har stått i og møtt noen andre som har hatt det tilsvarende.

De av oss som innser hva vi har vært i gjennom, vi vil aldri gå tilbake. Vi kutter alle bånd da vi ikke ønsker å bli mere skadet.

Anonymkode: 4a82e...60f

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang tøffelhelt, alltid tøffelhelt.

Anonymkode: 032d2...a7c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har møtt på en del menn som sier eksen enten er gal eller narsissist, men sannheten er at de bare er store gutter i offerrolle

Anonymkode: e4199...86c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenkte det samme selv, helt til jeg selv ble offer for en narsissist. Et helvete på jord! 

Anonymkode: 827d9...72b

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært i terapi i etterkant og fått samlet tanker, forstått hva jeg har stått i og møtt noen andre som har hatt det tilsvarende.

De av oss som innser hva vi har vært i gjennom, vi vil aldri gå tilbake. Vi kutter alle bånd da vi ikke ønsker å bli mere skadet.

Har hun ikke kontaktet deg etter du kuttet? 

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det samme selv, helt til jeg selv ble offer for en narsissist. Et helvete på jord! 

Ble du kvitt hun? Hadde dere barn sammen?

Skrevet

Hva er egentlig en tøffelhelt?

AnonymBruker
Skrevet

Tok 1.5 år å bryte kontakten helt. Uten at jeg ga noen form for kontakt. Ble oppsøkt på jobb. På døra. Sto på andre siden av gata å spionerte lenge. Laget film til meg. Kjøpte mobil og ga meg ett kredittkort for å kjøpe meg tilbake. Ett helvette i ett og et halvt år, men ga ikke etter og det ble slutt til slutt.

Anonymkode: d629d...e59

AnonymBruker
Skrevet

Er generelt litt skeptisk til menn som gir ekser psykopat/gal diagnoser. Det er fort bare skalkeskjul for at de fortsatt har følelser for vedkommende og er bitter fordi de ble forlatt, eller at de er menn som fungerer dårlig i forhold og ikke klarer gi kvinner det de trenger. Ville heller ikke funnet det videre tiltrekkende om en mann har kontakt med ekser, og totalt patetisk om han samtidig hevdet seg mishandlet av samme eks. 

Anonymkode: d52f9...38c

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vi er begge unge, så når folk gjør det slutt så forsvinner de ofte helt ut av livene våre. Aldri møtt denne dama, bare hørt mye dårlig om henne fra kompisene hans. 

Han brukte veldig lang tid på å ville gå inn i forholdet fordi han hadde fått forpliktelsesangst etter å ha vært sammen med henne i et par år. Da vi ble samboere så var han veldig usikker på ting og tang og spurte veldig ofte om ting var greit eller bra nok for hver minste småting. Fikk helt vondt av ham, men selvtilliten er definitivt bedre nå enn før. 

Anonymkode: f4065...570

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom en del skadelige relasjoner selv, men jeg synes ikke det er hensiktsmessig å sette slike merkelapper på andre. Jeg hadde dermed vært litt skeptisk til en mann som var så skråsikker om en eks, såfremt eksen ikke hadde fått en diagnose fra noen som er kompetent til å gi det. Det holder å si at man synes eksen var vanskelig.

Videre hadde jeg blitt ganske betenkt hvis han på den ene siden uttalte seg negativt om eksen og på den andre siden hadde kontakt. Da høres det litt ut som om han enten overdriver, eller er av typen som nyter elendighet. Jeg er såpass voksen at jeg forventer at andre på min alder tar ansvar for sitt eget velbefinnende, jeg har ikke tenkt å gjøre det, i hvert fall ikke når det gjelder en eks.

Anonymkode: 3984a...277

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å bli manipulert av narsissiter er ikke å være tøffelhelt!!!!del kan skje hvem som helst,og det tapper en for krefter!!! hilsen dame som kom meg langt bort.

Anonymkode: 9d2b6...f15

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette. Terapi, eller i det aller minste grundig arbeid med seg selv, det er nøkkelen.

Anonymkode: 9317c...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hei, kan jeg spørre om hvordan den narsissistiske oppførselen hennes utartet seg?

Anonymkode: 902fb...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Et lite tips: Ikke stol blindt på at det er hun som er narsissisten her, selvom det selvfølgelig kan være sant og. 
Vet min eks jeg har barn med sier jeg er gal og hele den regla der til sin nye.. Men er en grunn til at han ikke ser barnet sitt særlig, han kommer enda med blomster på døren og prøver enda manipulere. Han er enda i love bombing-fasen med henne og jeg har oppriktig vondt av henne som tror på han, for innen et par år er det hun som har mistet seg selv og går til psykolog + krisesenter fordi hun sliter med hukommelsestap og angst (OG er den gale slemme eksen til den nye der igjen). Han er allerede utro mot henne, prøvd med meg i tillegg. Hun tror oppriktig på han. Ja, jeg har vært såret og sint på meldinger til han hvor han ser ut som en helgen fordi han vet hvordan han skal få meg dit (gjerne på telefonen eller face to face i forkant), det kalles reactive abuse. Bare vær litt obs og ikke overse røde flagg om det er tilfellet her! 
Om hun er narsissist eller har trekkene er det ikke lett for han å legge fra seg det. Jeg klarer ingen nye forhold etter det der, er 10 mnd siden. Og husk, er alltid narsissisten som hopper rett i nye forhold. De ekte ofrene klarer ikke forhold på lengre tid. 

Anonymkode: 400f6...89e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også tatt med en stor klype salt det som blir sagt om eksen...

Det kan selvsagt være slik at hun er en fæl person, men det er alltid greit å være litt skeptisk når du kun hører den ene partens historie. Det kameratene hans sier kan godt være basert på historier han har fortalt dem, akkurat slik han fremstiller det til deg.

Anonymkode: a8543...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...