Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette kan bli litt langt..Jeg mistet min kjære umistelige vakre lille hund i fjor, hun ble 14.5 år gammel. Jeg har alltid vært en dyre/hundeperson og aldri vært interesert i babyer/barn. For meg betydde hunden alt og jeg fikk en dyp depresjon etter hun døde som jeg nå går til behandling for. For 1,5 uker siden fikk jeg vite at jeg er gravid etter uforklarlige magesmerter. Det kom som et gigantisk sjokk. Har hatt veldig uregelmessig g forsinkede menstrasjoner før også..og jeg sitter her og tenker hva jeg vil..saken er den at vi henter valp i slutten av Juni og dette er noe jeg har begynt å se frem til etter over 8 mnd med depresjon og tungsinn 😭 jeg har tenkt mye at om jeg beholder babyen så skal jeg ikke la det gå utover valpen og hundetreningen som jeg elsker..jeg vet det kansje høres uoverkommelig ut men jeg klarer ikke leve uten hund. Spørsmålet er om noen har vært i samme situasjon? Gravid mens du fikk valp, og klarte og trene den, kurs og sånn før babyen kom i hus? Jeg har ikke lyst å gi opp valpen pga dette..det høres kansje helt egoistisk og idiotisk ut for andre, men for meg så ser jeg virkelig frem til denne valpen, og graviditeten er helt nytt og kom som et sjokk opp i alt dette. Er forresten 32 år, gift, leier bolig men har fast jobb.

Anonymkode: 81ca1...48b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo helt i begynnelsen av graviditeten. Den er vel ikke ferdig før neste år?

Det er jo som om du ikke er gravid, egentlig. Graviditeten begynner å spille en større rolle når man nærmer seg 7 - 9 mnd. Da slutter mange å trene / gå på ferier, den typen ting. Nå er du jo helt funksjonell og sunn, så det skal nok gå helt fint å ha en valp. Den er jo ikke valp særlig lenge 😉

Det kan i tillegg være en bonus at du er i barsel når hunden er ung, da får du mer tid til å trene på at den skal være alene hjemme.

Anonymkode: 541fd...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Legen mente jeg var 6+1 i graviditeten og at jeg måtte bestemme meg hva jeg ønsker..hvis jeg beholder,vil vel være ca 10+1 når valpen kommer? Synes dette er så vanskelig for det er en helt nytt og skremmende livsendring som skjer nå..🥺

Anonymkode: 81ca1...48b

Gjest ThessyB
Skrevet

Hei! Vi hentet valp når jeg var ca 2 mnd på vei med nr 2. Hadde ikke regnet med det kom til å gå så fort å bli gravid da vi brukte lang tid på nr. 1, og jeg hadde ventet lenge på valp fra alkurat denne oppdretteren og kombinasjonen.

Jeg konkurrerer aktivt i to grener med hunden min, med mål om eliteklasse i begge grener - altså mye hundetrening. For oss har det ikke vært et problem med baby, storebror og eller «hverdagen». Man blir god på å planlegge, trener heller mange korte økter ila en dag - og noen dager får hunden bare tisseturer, og det er også helt greit! Var viktig for meg å lære hunden at noen hanger skjer det ingenting, uten at han skal koke over av den grunn. Vi er nå i nivået under Elite i begge konkurransegrenene vi starter i - så alt går om man vil det nok. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hei ! 

Jeg blei gravid mens vi fikk hund nr.2

Altså jeg var 9 uker gravid når hunden var 8 uker og jeg må jo si at det var tøft, men jeg ville gjort det igjen om jeg fikk valget på nytt. Du må tenke på at du kan risikere og bli dårlig i svangerskapet og da blir jo ting selvfølgelig litt hardere, men hvis du ikke er aleine så burde det ikke være uoverkommelig hvis du virkelig vil ha hund og babyen er noe du ønsker å ha. Nå er babyen vår snart 2 mnd og det har gått så fint. Dette er nok noe du må kjenne på selv, er bare du som kjenner deg selv😊 

Men hvis jeg skal gi deg ett råd hvis dette er noe du ønsker så er det å gå for det ! Er så verdt det ❤️

Anonymkode: 699b1...357

AnonymBruker
Skrevet

Men er barnet ønsket? Vil du ha det? Man må jo ikke føde og få barn bare fordi man har blitt gravid. Baby og hundehold og aktiv hundetrening går heller ikke så veldig bra sammen. Babyen kan ha kolikk, låsninger, kun sove på deg osv som gjør det vanskelig å aktivt trene hund i samme slengen. Mange gir fra seg hunden når barnet kommer også, blir for vanskelig. Jeg sier ikke at du må velge mellom hund og barn, men mange må det. Det kan også skje at barnet blir allergisk mot hund og da ryker jo hunden uansett. Bare du og mannen din vet om det er verdt det. Det sies at barn er den største gleden man kan oppleve, men det er også mye slit og man må ofre mye. Man lever et minst like bra liv som barnløse også. 

Anonymkode: a1247...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon! Vi henter vår første valp om 7 uker, og jeg er 7+5 med vårt første barn (uplanlagt). Vi har rett og slett bare bestemt oss for at den hunden skal vi ha uansett. Vi har ventet så lenge og om vi ikke skaffer hund nå pga baby, blir det fort slik at vi ikke får oss hund før vi er ferdige med å få barn, og det er uaktuelt. Så må rett og slett bare få det til. Er opptatt av dressur og trening, men har ikke tenkt å drive med utstilling og det haster ikke å starte i noe hundesport heller.

Anonymkode: 7ddbe...aac

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig er det jo helt optimalt å få valp mens du er hjemme i permisjon. Valpen trenger jo at du er mye hjemme, og det er man jo som regel når man har en liten baby😂 kommer jo til å bli en del mer jobb da, men tenk på det som at du har tvillinger😂😂😂 og så får du krysse fingrene for at babyen vil sove i vogn 😛 lykke til!

Anonymkode: bf5ad...0a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...