Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er interessert i hvor mye alle legetimer og ultralyd koster. Når man grensen til frikort?

Anonymkode: fc711...fe8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppfølging under graviditet er gratis 

Anonymkode: 125cb...534

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Eneste jeg har betalt for er urinprøveglass for å ta med urinprøve til kontrollene, 200kr for drikken til glukosetesten og parkering mens jeg er hos legen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

-Tidlig ultralyd (husker ikke hvor mye det kostet)

-Glukosebelastning x 2.

-Gravidklær (var i tillegg høygravid på vinteren så måtte ha ny vinterjakke)

-Folsyre.

Anonymkode: 3e70b...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at hvis du trenger å regne på om du har råd til å gå gravid bør du ta en runde på om du har råd til barnet 🤔

Svangerskapsoppfølging er gratis.

Anonymkode: e47df...0c9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har hittill bare betalt for urinprøveglass (kjøpte på nett, billigere enn på fysisk apotek ofte) og ultralydbilde (70 kr for min del). Ellers er svangerskapsoppfølging gratis for gravide. 

Anonymkode: 95000...362

AnonymBruker
Skrevet

En ting til foresten, vitaminer. 

Anonymkode: 95000...362

AnonymBruker
Skrevet

Gratis legetimer, jordmortime og ultralyd en gang i mnd gjennom graviditeten hadde jeg.

kjøpte noe gravidtøy (sikkert en 1000,- lapp for det)

vitaminer (kanskje ca 700,-)

Uringlass (170,-) 

Kvalmestillende (2000,-) 

så kostet meg ca 4000.-

Anonymkode: 7c4a1...fcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at hvis du trenger å regne på om du har råd til å gå gravid bør du ta en runde på om du har råd til barnet 🤔

Svangerskapsoppfølging er gratis.

Anonymkode: e47df...0c9

Jeg lurer ikke på om jeg har råd til å bli gravid. Det var ikke derfor jeg spurte. 

Anonymkode: fc711...fe8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lege besøkene var gratis, men jeg gikk privat hos jormor og tok ultralyder privat fler ganger. Endte vel på rundt 23.000 der. Også hadde jeg hypermesis så prøvde alle kvalmestillende gikk vel rundt 7000 der før jeg fikk de på blå resept. Slapp å kjøpe gravdiklær da jeg gikk ned i vekt pga kvalmen. Så prisen kommer vel helt Ann på hvor mye man er villig til å bruke. (Ikke normalt å bruke så mye på ultralyd og privat jormor, men jeg var overnervøs og var der myyye)

Anonymkode: 4ed4c...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lege besøkene var gratis, men jeg gikk privat hos jormor og tok ultralyder privat fler ganger. Endte vel på rundt 23.000 der. Også hadde jeg hypermesis så prøvde alle kvalmestillende gikk vel rundt 7000 der før jeg fikk de på blå resept. Slapp å kjøpe gravdiklær da jeg gikk ned i vekt pga kvalmen. Så prisen kommer vel helt Ann på hvor mye man er villig til å bruke. (Ikke normalt å bruke så mye på ultralyd og privat jormor, men jeg var overnervøs og var der myyye)

23.000???!! Hvor ofte var du der? Hvor mange UL?

Anonymkode: 6c82d...8c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selve oppfølgingen hos lege/jordmor er gratis. Har kun betalt uringlass og utstyr til glukosebelastningstesten. Og tapt inntekt for samboeren min for de timene han har blitt med meg på.

Ellers:

-Tidlig ultralyd: 1200 kr

-Apotekvarer (Gaviscon mot halsbrann, støttestrømper, vitamintilskudd osv): 1000-2000 kr

-Gravidklær og nye BH-er: 1500-2000 kr

-Fysioterapi: 1500 kr

-Gravidtrening: 2000 kr 

-Kunne ikke sykle til jobb lengre, så måtte ta bilen. Har ikke tenkt over hva det koster. 

De tre siste måtte jeg ha pga bekkenløsning, det slipper jo de fleste unna. 

Anonymkode: d050d...312

Skrevet

Har 3 barn. Alltid fått UL-bilder gratis, gått til standard gratis oppfølging hos jordmor, der det tilogmed er gratis å parkere. Kjøpt folsyre og ekstra vitaminer, pluss litt bukser på Fretex. Så lite penger.

Derimot tapte jeg MYE på å ikke kunne jobbe overtid fordi jeg var utrolig trøtt og sliten i hvert svangerskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde hyperemesis også. Og da dikk jeg gratis ultralyd og 3d ultralyd en gang i mnd i det offentlige (men var så dårlig at jrg var to uker innlagt med intravenøst, så kan være variabelt)

Anonymkode: 7c4a1...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig ultralyd: 1000,-

Vitaminer: ca. 1000,- totalt?

Gravidklær: 300,- (kjøpte kun en bukse, ellers brukte jeg tights jeg hadde fra før, og samboeren min sine gensere)

Urinprøveglass: ca. 300,-

Glukosedrikk hos legen: 100,-

Fysioterapi: 2000,-

4700,- ca.

Anonymkode: 0fb22...dda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på to TUL til 950 kr hver, og tok en NIPT-test som kostet 7995 kr. 

Vitaminene jeg kjøper mener jeg huske koster 299 kr. Har kjøpt urinprøveglass til 99 kr for 4 stk. 

Alt av legetimer, jordmortimer og ultralyd som tilbys under graviditeten er gratis. 

Anonymkode: 3d04e...ad2

AnonymBruker
Skrevet

2 TUL og 3D/4D UL privat: 3000 kr

vitaminer og urinprøveglass: ca 1200 kr

gravidklær: ca 2500 kr

oppfølging av lege: ca 200-300kr i utstyr, glukosedrikk osv.

medisiner (hadde hyperemesis): ca 800kr

totalt blir det mellom 7-8000 kr. Man kan komme unna med mye mindre ved å feks arve eller kjøpe gravidklær brukt, og det er heller ikke nødvendig med 3 private ultralyder.

Anonymkode: a19f1...a56

AnonymBruker
Skrevet

Tror det dyreste for oss var utgiftene i forbindelse med at jeg dro på meg bekkenlåsning, bekkenløsning og prolaps i ryggen samtidig. Kommunen hadde så lang venteliste på vannfysioterapi at jeg ikke ville fått plass før etter ungen allerede var født, så måtte punge ut for flere turer i uka til det lokale badet for å være i varmt vann. I tillegg betalte vi noen tusen for en spesialpute som jeg måtte bruke når jeg satt og lå.

Anonymkode: f29ed...22d

AnonymBruker
Skrevet

Fordelt på to graviditeter: 

Tidlig ul; 1000,- (tok bare på nr to)

Urinprøve glass: kanskje 300,-

Gravidklær: ca 2000,-

Gaviscon og love hearts mot halsbrann: ca tre milliarder 🤪

Anonymkode: 232c8...b50

AnonymBruker
Skrevet
Bruspulver skrev (3 timer siden):

Eneste jeg har betalt for er urinprøveglass for å ta med urinprøve til kontrollene, 200kr for drikken til glukosetesten og parkering mens jeg er hos legen. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

-Tidlig ultralyd (husker ikke hvor mye det kostet)

-Glukosebelastning x 2.

-Gravidklær (var i tillegg høygravid på vinteren så måtte ha ny vinterjakke)

-Folsyre.

Anonymkode: 3e70b...597

Dere som betalte for glukose belastningen, hvor tok dere den? Jeg betalte ikke noe.

Anonymkode: ff76e...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...