AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #101 Del Skrevet 21. mai 2022 7 minutter siden, cilla89 said: Jeg synes ikke det er noe spesielt galt med folk… For det første, det du beskriver er realiteten for nesten samtlige. «vi har ikke vært på ferie siden bryllupsreisen i 2019», nei ingen har da det? Det har vært pandemi! Først nå folk begynner å reise igjen. Og itillegg har dere blitt foreldre. Vel, velger man å bli foreldre så setter man enkelte ting litt på pause. Både mannen og jeg gleder oss stort til å kunne dra pp ferie sammen og mener det er kjempe viktig å pleie forholdet. Men vi begynner naturligvis med en helg! Du skriver at barnet deres kjenner foreldrene godt, men barnet er bare to år. Jeg var borte 4 dager fra mitt barn på tre år, det var sammen med pappaen. Barnet ga tydelig uttrykk for at det hadde vært nok da jeg kom tilbake. Så det hjelper ikke at barnet kjenner de som passer godt, en uke er kjempe lenge unna primæromsorgspersonene. Så jeg forstår godt at folk reagerer. En helg, helt topp! En uke? Det er faktisk ikke normalt. Barnet overlever så klart, men for mange av oss er dette en merkelig prioritering. Akkurat det samme jeg tenkte. Og nei, det er ikke misunnelse, vi har fri tilgang på barnevakt selv. Og har benyttet oss en del av det også, men ennå ikke en uke i strekk, og barnet er 11 år nå. Han har overnattet hos besteforeldre jevnlig siden han var 1 år (men da en natt om gangen, levert på kvelden og hentet på morgenen). De bor rett ved siden av oss, så han treffer dem stort sett daglig, men det var likevel uaktuelt for oss å reise bort mer enn en helg da han var 2. Og nei, det betyr ikke at vi ender i skilsmisse, vi har straks 19 års bryllupsdag og har det fortsatt veldig bra sammen. Anonymkode: 0fb43...7a6 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #102 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg reagerer egentlig mest på at man klarer å være så lenge borte fra et så lite barn. Jeg har en på samme alder og hadde aldri i verden klart å være borte fra han en hel uke. For meg hadde det faktisk vært traumatisk og savnet hadde vært enormt. I tillegg er jo barn, og spesielt gutter, veldig aktive og utspekulerte i den alderen. Vet man med sikkerhet at besteforeldre klarer og orker å passe et barn i en så krevende alder? Huset deres er vel heller ikke barnesikkert? Anonymkode: 8643d...5ac 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 21. mai 2022 #103 Del Skrevet 21. mai 2022 Herregud så skinnhellige folk her inne er. Jeg har ei på to år, og kunne FINT ha dratt på ferie i en uke uten henne. Ingen problem. Ungen blir da ikke skada av å være med besteforeldrene en uke. Det har de glemt allerede uka etter. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #104 Del Skrevet 21. mai 2022 Så heldige dere er! Kos dere. Synes du får mange snåle svar. Foreldrene mine var borte fra meg i en mnd da jeg var på den alderen. Koste meg visst stort med bestemor, ikke at jeg husker noe, men blitt fortalt… ikke er jeg traumatisert og jammen har jeg et fantastisk forhold til begge foreldrene mine. Anonymkode: cfb5a...d63 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #105 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg reagerer egentlig mest på at man klarer å være så lenge borte fra et så lite barn. Jeg har en på samme alder og hadde aldri i verden klart å være borte fra han en hel uke. For meg hadde det faktisk vært traumatisk og savnet hadde vært enormt. I tillegg er jo barn, og spesielt gutter, veldig aktive og utspekulerte i den alderen. Vet man med sikkerhet at besteforeldre klarer og orker å passe et barn i en så krevende alder? Huset deres er vel heller ikke barnesikkert? Anonymkode: 8643d...5ac Det er traumatisk for deg å være borte fra barnet en uke? Vi er mange som på reise på jobb, som har barna hos besteforeldre på sommeren (fordi det er gøy både for barn og besteforeldre!) osv. Man er forskjellige, og ikke alle er avhengige av å være sammen 24/7. Anonymkode: d39cc...dca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #106 Del Skrevet 21. mai 2022 Vi reiste bort i 10 dager da barna var under ett år og 2 år. (Det var spesielle omstendigheter som gjorde det). Uansett, poenget mitt er at barna tok absolutt ikke noe skade av det. Ikke bry deg om hva andre synes. Gjør det som føles rett for deg. Om det er å dra, så dra. Og hvis ikke, bli hjemme 😊 Anonymkode: 5fed0...348 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #107 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er traumatisk for deg å være borte fra barnet en uke? Vi er mange som på reise på jobb, som har barna hos besteforeldre på sommeren (fordi det er gøy både for barn og besteforeldre!) osv. Man er forskjellige, og ikke alle er avhengige av å være sammen 24/7. Anonymkode: d39cc...dca Ja, for meg ville det absolutt oppleves traumatisk. Jeg har ikke en jobb jeg reiser i, for meg ville det vært uaktuelt med barn. Jeg skjønner at man kan være borte en uke fra større barn, men ikke en 2-åring. Jeg tenker at man da også skal være veldig sikker på at besteforeldrene er veldig spreke og fulle av overskudd, sånn at de ikke blir slepphendte og uoppmerksomme utover uka. Min gutt på 2 år sliter i hvert fall ut alle jeg kjenner på kort tid, fordi han aldri sitter i ro og prøver seg på absolutt alt som er farlig eller ikke lov. Han kan også finne på å våkne en del på nettene. Ikke engang søsknene mine i 20-årene orker å passe han mer enn noen få timer. Han har forresten ingen diagnoser og er bare veldig aktiv og nysgjerrig. Anonymkode: 8643d...5ac 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. mai 2022 #108 Del Skrevet 26. mai 2022 Ryddet for diskriminerende ytringer, brukerdebatt, latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #109 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 23.10): Vi reiste bort i 10 dager da barna var under ett år og 2 år. (Det var spesielle omstendigheter som gjorde det). Uansett, poenget mitt er at barna tok absolutt ikke noe skade av det. Ikke bry deg om hva andre synes. Gjør det som føles rett for deg. Om det er å dra, så dra. Og hvis ikke, bli hjemme 😊 Anonymkode: 5fed0...348 Det er jo absolutt ikke anbefalt å reise vekk fra ett barn på under 1 år. Hvorfor får man barn hvis man har et sterkt behov for å reise fra barnet, når hen nesten akkurat ble født 😅🚩. Folk i Norge får jo barn kun for status. Anonymkode: 70567...dd3 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #110 Del Skrevet 26. mai 2022 God tur! ❤️ Vi reiser bort alene hvert år, vi. Ikke på sommeren da, da har vi nok med å strekke feriene nok til skolebarnas ferie, men vi tar en tur alene i løpet av året. I fjor var vi ei uke i Spania, for eksempel. Bestemor kommer hit for å passe, så hverdagen går som vanlig, bare at hun er her istedet for oss. De er superfornøyde med ordningen og kan ikke vente med å sende oss avgårde. 😅 Anonymkode: a2acc...06b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #111 Del Skrevet 26. mai 2022 Hva tenker du om svarene du har fått ts? Anonymkode: a574e...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 26. mai 2022 #112 Del Skrevet 26. mai 2022 Mine barn har tilbringt en uke med de ene besteforeldrene og en uke med de andre besteforeldrene hver eneste sommer siden de var veldig små. Lover at de er fine, harmoniske og selvstendige unge mennesker i dag, helt frie for tilknytningsforstyrrelser. Derimot er de nært knyttet til hele storfamilien sin, og har et stort og sterkt nettverk som stiller opp for dem i alle sammenhenger, og de gjør det samme tilbake. Hva vi gjorde de ukene vi var uten barn syns jeg må være revnende likegyldig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #113 Del Skrevet 26. mai 2022 Unn dere en uke med god samvittighet. Ungen et trygg, ivaretatt og elsket. Turen vil også kunne være en investering i barnets fremtid, netopp fordi dere pleier parforholdet, som igjen er det som trygger barnet. Anonymkode: b8ebc...a49 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #114 Del Skrevet 26. mai 2022 Ønsker dere en riktig god tur! Tenk så heldig barn og besteforeldre er som får være sammen 🙂 Er utrolig at barn vokser opp dag i både krig og i flyktningleire, og her er vi skeptiske til å la et barn være med familien sin en uke. Er helt utrolig. Du får spørre barnet om 20 år hvilke følger denne uka ga 😂 Anonymkode: 3f958...d29 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #115 Del Skrevet 26. mai 2022 Vi fikk tilbudet selv, men for meg er det uaktuelt å reise fra han på 1.5. Så vi inviterte like gjerne med oss familien. Så da er 8 stk som reiser på bryllupsreisen og da har vi med besteforeldre på begge sider og får i pose og sekk:) Anonymkode: a4e52...fa1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #116 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg synes det er lenge å være borte fra en 2 åring, men deres liv og valg så hvorfor søren bry seg om hva andre mener?🤷♀️ Anonymkode: 05c80...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #117 Del Skrevet 27. mai 2022 Det er mye jeg er bekymret for på vegne av den oppvoksende generasjon. Men at foreldrene lever i et stabilt forhold, og reiser på en ukes ferie sammen, hvor barnet er hos en trygg besteforelder - det er ikke en av dem. Det er selvfølgelig mye mer skadelig for et barn om foreldrene går fra hverandre og familien splittes, og det gjelder jo ca 50% av alle barn. God tur! Anonymkode: b1bc2...6e3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #118 Del Skrevet 27. mai 2022 KristinF skrev (På 21.5.2022 den 22.17): Herregud så skinnhellige folk her inne er. Jeg har ei på to år, og kunne FINT ha dratt på ferie i en uke uten henne. Ingen problem. Ungen blir da ikke skada av å være med besteforeldrene en uke. Det har de glemt allerede uka etter. Skinnhellig fordi man ikke ønsker å være borte fra små barn en uke?? Anonymkode: a13c8...814 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #119 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo absolutt ikke anbefalt å reise vekk fra ett barn på under 1 år. Hvorfor får man barn hvis man har et sterkt behov for å reise fra barnet, når hen nesten akkurat ble født 😅🚩. Folk i Norge får jo barn kun for status. Anonymkode: 70567...dd3 Som jeg skrev var det spesielle omstendigheter, ikke en ferietur. Poenget mitt var at det gikk helt fint. Anonymkode: 5fed0...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #120 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skinnhellig fordi man ikke ønsker å være borte fra små barn en uke?? Anonymkode: a13c8...814 Skinnhellig fordi man dømmer andre som gjør det. Aldri forstått meg på de som har behov for å kritisere andre sine valg. Helt greit å være uenig om noe, men unødvendig å være ufin om det. Anonymkode: 5fed0...348 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå