AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #121 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 11.12): Jeg og mannen skal reise vekk 1 uke i sommer, vi unner oss en ordentlig ferie bare vi to for å pleie forholdet. Denne ferien er etterlengtet da vi ikke har reist sammen siden bryllupsreisen i 2019. Mine foreldre passer barnet vårt mens vi er bortreist. Vi er ofte sammen med dem ellers, så barnet er godt kjent med dem. Da jeg fortalte om ferieplanene til svigers og venner med småbarn har jeg bare fått negative kommentarer. Det har gått i at det er «egoistisk å være borte fra barnet så lenge», «han kommer til å mistrives hos besteforeldre», «kommer til å utvikle angst» og «vi har aldri reist vekk uten barna våre etter at vi fikk dem». Hva er dette? Hvorfor er folk så negative til parferie? Og hvorfor er det ansett som barnemishandling å forlate barnet hos besteforeldre som kjenner ham godt i en uke? Barnet er over 2 år og har sovet hos besteforeldre før, de treffer barnet minst 1 gang i uka, ofte mer. Og nei dette er ikke noe vi presser besteforeldre til, de elsker barnebarnet sitt og krever å få treffe han ofte. Hva er galt med folk? Anonymkode: f1784...35f så koslig ❤️ tror både dere og barnet får det som plommen i egget, ikke bry deg om hva de sier, virker egentlig bare innmari misunnlige. jeg her vert borte fra min fra 4 dager til 2 uker, ingen skader har skjedd, jeg er alene og trenger den ferien alene med venniner Anonymkode: e8d03...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 27. mai 2022 #122 Del Skrevet 27. mai 2022 Da ber du dem reise til helvete og passe sine egne saker. Verre er det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #123 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skinnhellig fordi man dømmer andre som gjør det. Aldri forstått meg på de som har behov for å kritisere andre sine valg. Helt greit å være uenig om noe, men unødvendig å være ufin om det. Anonymkode: 5fed0...348 Hun spør jo og får svar, aldri skjønt hvorfor man spør om man ikke tåler svar fra begge sider Anonymkode: a13c8...814 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #124 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): så koslig ❤️ tror både dere og barnet får det som plommen i egget, ikke bry deg om hva de sier, virker egentlig bare innmari misunnlige. jeg her vert borte fra min fra 4 dager til 2 uker, ingen skader har skjedd, jeg er alene og trenger den ferien alene med venniner Anonymkode: e8d03...106 Sånne kommentarer blir så merkelige , misunnelig på hha? De verste kommentarene i denne tråden kommer fra dere som er enig med hi Anonymkode: a13c8...814 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #125 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg hadde aldri klart det, men forstår jo at andre klarer det uten problemer. Jeg hadde ikke klart å kose meg, hadde bare tenkt på barnet. Også er ikke våre barn så nær besteforeldre at det hadde vært et tema uansett. Kos dere masse på tur, og ikke bry deg om hva andre gjør. Dere kjenner jo deres barn best, og vet hvilken relasjon barnet har til besteforeldrene. Anonymkode: a0586...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. mai 2022 #126 Del Skrevet 27. mai 2022 Med gode og trygge besteforeldre som har barnet; er en uke virkelig lenge? 🤨 Jeg synes det høres ut som katastrofetenking. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #127 Del Skrevet 27. mai 2022 Herregud. Her reiste både jeg og mannen til Afrika i 10 dager da vår yngste var 13 måneder, og eldste 3 år. Barna bodde i hjemmet vårt, og bestemødrene bodde her halve tiden hver. Alle parter hadde det komplett fantastisk. Barna er tenåringer i dag, har foreldre som fortsatt er lykkelig gift, og besteforeldre de har kjempegod kontakt med. Ingen traumer fra barndommen, til tross for at både jeg og mannen min har dyrket våre vokseninteresser gjennom hele deres oppvekst. Vi har gitt barna våre masse kjærlighet og gode opplevelser, det er så gøy å snakke med dem i dag om alt de husker vi har gjort sammen som familie. Det er helt sjokkerende å lese at folk tror én uke borte fra et lite barn nærmest vil ødelegge ungen for livet. Hvordan i huleste tror dere det blir folk av unger i europeiske! land der begge foreldrene jobber fra 8 til 20 fem dager i uka fra 3 måneders alder? Anonymkode: 8545d...5a5 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #128 Del Skrevet 27. mai 2022 Synes at en uke borte fra en toåring høres veldig lenge ut, men så har jeg ikke vært borte fra min ennå, og hun er 5, så jeg ligger i den andre enden av skalaen når det gjelder løsrivning, og det er jo ikke helt bra det heller. Går det greit hos besteforeldrene hvis han blir syk tror du? Tenker at det kommer an på hvor dere skal. Kommer dere dere hjem igjen ganske kjapt, hvis noe skulle skje eller han savner dere, eller må dere være borte en uke uansett om han trives eller ikke? Hva med å prøve en langhelg først? Anonymkode: a86bd...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #129 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud. Her reiste både jeg og mannen til Afrika i 10 dager da vår yngste var 13 måneder, og eldste 3 år. Barna bodde i hjemmet vårt, og bestemødrene bodde her halve tiden hver. Alle parter hadde det komplett fantastisk. Barna er tenåringer i dag, har foreldre som fortsatt er lykkelig gift, og besteforeldre de har kjempegod kontakt med. Ingen traumer fra barndommen, til tross for at både jeg og mannen min har dyrket våre vokseninteresser gjennom hele deres oppvekst. Vi har gitt barna våre masse kjærlighet og gode opplevelser, det er så gøy å snakke med dem i dag om alt de husker vi har gjort sammen som familie. Det er helt sjokkerende å lese at folk tror én uke borte fra et lite barn nærmest vil ødelegge ungen for livet. Hvordan i huleste tror dere det blir folk av unger i europeiske! land der begge foreldrene jobber fra 8 til 20 fem dager i uka fra 3 måneders alder? Anonymkode: 8545d...5a5 Hvilke land tenker du da på? Det gjelder vel kun de som har god råd og kan betale for barnepass? Tipper at mor da går hjemme, ikke at begge jobber 12 timers dag hver dag? Anonymkode: a86bd...7aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #130 Del Skrevet 27. mai 2022 KristinF skrev (På 21.5.2022 den 22.17): Herregud så skinnhellige folk her inne er. Jeg har ei på to år, og kunne FINT ha dratt på ferie i en uke uten henne. Ingen problem. Ungen blir da ikke skada av å være med besteforeldrene en uke. Det har de glemt allerede uka etter. Jeg er ikke barnepsykolog, så jeg skal ikke uttale meg bastant, men tviler litt på at en toåring glemmer så raskt at foreldrene drar fra ham og er borte så lenge. Sier ikke at han blir ødelagt for livet, men foreldrene må trolig regne med en god del klenging i tiden etter de kommer tilbake.. Spesielt siden dette barnet ikke er så ofte med besteforeldrene. Anonymkode: a86bd...7aa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #131 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke barnepsykolog, så jeg skal ikke uttale meg bastant, men tviler litt på at en toåring glemmer så raskt at foreldrene drar fra ham og er borte så lenge. Sier ikke at han blir ødelagt for livet, men foreldrene må trolig regne med en god del klenging i tiden etter de kommer tilbake.. Spesielt siden dette barnet ikke er så ofte med besteforeldrene. Anonymkode: a86bd...7aa okey, leste feil. Trodde det var en gang i uka. De treffes ofte mer en en gang i uka, skriver ts. Anonymkode: a86bd...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #132 Del Skrevet 27. mai 2022 Folk må slutte å bekymre seg for hvordan andre gjør ting. Gjør det som er rett for dere, ikke alle andre. Dere kjenner barnet, tenker dere at det går bra, så gjør det det. Anonymkode: 0684d...915 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #133 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg var ekstremt mye hos min bestemor da jeg var barn. Mamma var aldri borte i 1 uke før jeg var rundt 8, men jeg bodde hos bestemor veldig ofte. Jeg har hatt ett supert godt og nært forhold til bestemor, og pga henne har jeg lært å være snill med andre, og alle andre gode sider jeg har. Min mor er psykisk syk og jeg har ikke hatt så mye godt med hun. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten min bestemor i barndommen, men jeg vet at det siste jeg har er å ha tatt skade av å bo der eller tilbringe tid med hun. Kos dere på ferie og nyt det, barn trenger glade foreldre Anonymkode: 764d2...001 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #134 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 11.26): Så alle som jobber borte i 2 eller 4 uker burde ikke ha hatt unger, er det dét dere sier? Ungen er med folk den er glad i, som den ser ofte, like mye som unger er hos samværsforeldre. Anonymkode: 7b9f5...83a Nei, ikke at de ikke burde ha barn. Men at ANDRE må passe barnet. For at det passer ikke inn i livet deres når det er ferietid! Anonymkode: 7fff4...df5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #135 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 13.06): Bra dere får reaksjoner. Ikke ok. 3-4 dager bør holde i massevis. Det er snakk om et par år til, så går dette helt fint. Men en toåring har ikke begrep nok om tid og sted til at han skjønner at dere ikke er borte for alltid. Anonymkode: 83326...dad Det tenker jeg også. Så små barn har ikke tidsbegrep. For femåringen går det greit å forklare at når det er lørdag så kommer mamma og pappa igjen mens toåringen skjønner jo ikke når/om de kommer igjen. Anonymkode: a86bd...7aa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #136 Del Skrevet 27. mai 2022 KristinF skrev (På 21.5.2022 den 22.17): Herregud så skinnhellige folk her inne er. Jeg har ei på to år, og kunne FINT ha dratt på ferie i en uke uten henne. Ingen problem. Ungen blir da ikke skada av å være med besteforeldrene en uke. Det har de glemt allerede uka etter. Men det er ikke besteforeldrene sitt problem at du vil ha ferie fra ditt eget barn... Anonymkode: 7fff4...df5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #137 Del Skrevet 27. mai 2022 Vært morsomt å høre versjonen til besteforeldrene som skal passe barnet i 1 uke. Er det sååå stas som det fremlegges? Eller er det av plikt? Anonymkode: 7fff4...df5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #138 Del Skrevet 27. mai 2022 De er nok en blanding av misunnelse. Og samtidig noe de selv har tenkt på og ikke gjort. Jeg og mannen dro på bryllups reise når barna var 3 og 4. Men holdt med en oval helg. Så kjenner nok på det litt selv at jeg ikke hadde helt klart å dra fra dem så små en hel uke. Men så er det jo forskjell og da på hvor trygge de er med besteforeldre ol. Ikke mange besteforeldre syntes en uke med garne barn er greit. Og det ligger nok muligens litt misunnelse iht det også, hvis ungen har så god kontakt med de og omvendt Anonymkode: d452c...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #139 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): så koslig ❤️ tror både dere og barnet får det som plommen i egget, ikke bry deg om hva de sier, virker egentlig bare innmari misunnlige. jeg her vert borte fra min fra 4 dager til 2 uker, ingen skader har skjedd, jeg er alene og trenger den ferien alene med venniner Anonymkode: e8d03...106 Trengte du å få barn da??? Anonymkode: 7fff4...df5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 28. mai 2022 #140 Del Skrevet 28. mai 2022 Kos dere på ferie! Dere kjenner deres barn og besteforeldre selv, hva andre er inne synser om er det liten vits i å forholde seg til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå