AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg og mannen skal reise vekk 1 uke i sommer, vi unner oss en ordentlig ferie bare vi to for å pleie forholdet. Denne ferien er etterlengtet da vi ikke har reist sammen siden bryllupsreisen i 2019. Mine foreldre passer barnet vårt mens vi er bortreist. Vi er ofte sammen med dem ellers, så barnet er godt kjent med dem. Da jeg fortalte om ferieplanene til svigers og venner med småbarn har jeg bare fått negative kommentarer. Det har gått i at det er «egoistisk å være borte fra barnet så lenge», «han kommer til å mistrives hos besteforeldre», «kommer til å utvikle angst» og «vi har aldri reist vekk uten barna våre etter at vi fikk dem». Hva er dette? Hvorfor er folk så negative til parferie? Og hvorfor er det ansett som barnemishandling å forlate barnet hos besteforeldre som kjenner ham godt i en uke? Barnet er over 2 år og har sovet hos besteforeldre før, de treffer barnet minst 1 gang i uka, ofte mer. Og nei dette er ikke noe vi presser besteforeldre til, de elsker barnebarnet sitt og krever å få treffe han ofte. Hva er galt med folk? Anonymkode: f1784...35f 19 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Del Skrevet 21. mai 2022 Dette er nå helt opp til dere som en familie. Skjønner at man ønsker tid bare dere sammen for å pleie forholdet, samtidig så er det jo gøy for barn å få være med også :) Anonymkode: bc48a...678 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 Populært innlegg #3 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg ville aldri sagt noe om det, men jeg ville aldri reist på ferie uten en 2-åring.. Altfor liten. Så siden du lufter det her, jeg synes dere prioriterer rart Anonymkode: 134d9...2fc 96 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg altflyter Skrevet 21. mai 2022 Populært innlegg #4 Del Skrevet 21. mai 2022 En langhelg, ja. En hel uke borte fra et barn som knapt er to år?😳 wow 79 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Del Skrevet 21. mai 2022 Så heldige dere er! Jeg har alltid hatt bare 25 feriedager og de «måtte» bli sammen med barnet. Hadde aldri fått mine foreldre til å passe en toåring ei hel uke kun for å få parferie heller. Tenker de som kommer med negative kommentarer er misunnelige og når du tar deg nær av det er det kanskje fordi du får litt dårlig samvittighet. Anonymkode: e53a2...faa 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. mai 2022 #6 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg hadde aldri reist fra en toåring en hel uke. 48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg og mannen skal reise vekk 1 uke i sommer, vi unner oss en ordentlig ferie bare vi to for å pleie forholdet. Denne ferien er etterlengtet da vi ikke har reist sammen siden bryllupsreisen i 2019. Mine foreldre passer barnet vårt mens vi er bortreist. Vi er ofte sammen med dem ellers, så barnet er godt kjent med dem. Da jeg fortalte om ferieplanene til svigers og venner med småbarn har jeg bare fått negative kommentarer. Det har gått i at det er «egoistisk å være borte fra barnet så lenge», «han kommer til å mistrives hos besteforeldre», «kommer til å utvikle angst» og «vi har aldri reist vekk uten barna våre etter at vi fikk dem». Hva er dette? Hvorfor er folk så negative til parferie? Og hvorfor er det ansett som barnemishandling å forlate barnet hos besteforeldre som kjenner ham godt i en uke? Barnet er over 2 år og har sovet hos besteforeldre før, de treffer barnet minst 1 gang i uka, ofte mer. Og nei dette er ikke noe vi presser besteforeldre til, de elsker barnebarnet sitt og krever å få treffe han ofte. Hva er galt med folk? Anonymkode: f1784...35f Fortell dem at selveste barnevernet flytter barn hit og dit i hytt og pine, så dette er null problem! Anonymkode: 29f2f...131 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg synes også det er drøyt, for godt til å være sant…. Dere reiser ikke fra en 2-åring i en hel uke!!! Dere burde som foreldre burde ha prioritert bedre. Hvorfor i alle dager tar dere ikke barnefri en kveld i mnd, dere pleier forholdet? Dere må ikke på en lng weekend 🤨 Anonymkode: 81171...686 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Del Skrevet 21. mai 2022 Kommer til å gå fint dette. Moren min dro bort en uke da jeg var 1,5 år, har ingen minner av det eller traumer 😁 Anonymkode: da690...af7 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Del Skrevet 21. mai 2022 Bra at dere prioriterer forholdet, og er heldige som har besteforeldre som passer barnet!!! Det er flere par som hadde hatt godt av par-tid, og pleid forholdet! Anonymkode: e93eb...972 33 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Del Skrevet 21. mai 2022 Hadde nok ikke reist fra en to-åring i en uke, men en helg kanskje. Det sagt etter at vi fikk barn har ferier vært delt med dem, kunne aldri funnet på å reist så lenge uten dem. Tiden går så fort, og våre beste minner er fra herlige ferier sammen. Så skjønner forsåvidt reaksjonene. Men ser også at generasjonen som får barn nå er vant til at mye handler om «meg». Trodde bare det endret seg når man modnet og fikk barn. Anonymkode: 63402...632 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Del Skrevet 21. mai 2022 Bare kos dere 🙂 Voksne må kunne pleie forholdet og gi hverandre tid sammen for å fungere som gode foreldre. De som sier noe annet har ikke prioteringene på forholdet. De forholdene ryker som regel. Anonymkode: ef072...200 24 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Del Skrevet 21. mai 2022 Så alle som jobber borte i 2 eller 4 uker burde ikke ha hatt unger, er det dét dere sier? Ungen er med folk den er glad i, som den ser ofte, like mye som unger er hos samværsforeldre. Anonymkode: 7b9f5...83a 29 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så alle som jobber borte i 2 eller 4 uker burde ikke ha hatt unger, er det dét dere sier? Ungen er med folk den er glad i, som den ser ofte, like mye som unger er hos samværsforeldre. Anonymkode: 7b9f5...83a Da er den andre hjemme. Stor forskjell. Anonymkode: 70088...c2c 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 21. mai 2022 #15 Del Skrevet 21. mai 2022 Missunnelse! Du får svare dere i attest barnets fremtid med å prioritere parforholdet og ønske de andre lykke til med skillsmisse. Ungen deres får det fint med besteforeldre vinn vinn godt å styrke det forholdet også. Regner med barnet har overnattet der før? Vis ikke øv på forhånd 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Del Skrevet 21. mai 2022 Ville aldri reist fra en 2-åring så lenge. Er ikke så lenge siden dere var på ferie heller. Her har vi hatt parferie en helg da barnet var 9 år. Anonymkode: 4f5c3...d6b 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg var hos mine besteforeldre (morsiden) i en uke titt og ofte. Hun fikk meg som 20 åring og fikk plutselig null hjelp fra faren min når han fant ut at familie ikke var noe for han. Mamma drev med utdanning og da fikk hun avlastning fra mine besteforeldre rundt eksamen og andre hektiske perioder med praksis etc. jeg vokste opp med å ha et enormt godt forhold til dem. Så lenge det er personer barnet stoler på og har det godt hos så ser jeg virkelig ikke problemet Anonymkode: 47584...7f8 21 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #18 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så alle som jobber borte i 2 eller 4 uker burde ikke ha hatt unger, er det dét dere sier? Ungen er med folk den er glad i, som den ser ofte, like mye som unger er hos samværsforeldre. Anonymkode: 7b9f5...83a Eh da er den andre hjemme Anonymkode: a13c8...814 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Del Skrevet 21. mai 2022 Ikke vært borte siden 2019, som at det var lenge? jeg ville heller ikke reist en hel uke bort Anonymkode: a13c8...814 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Del Skrevet 21. mai 2022 Kaneel skrev (22 minutter siden): Missunnelse! Du får svare dere i attest barnets fremtid med å prioritere parforholdet og ønske de andre lykke til med skillsmisse. Ungen deres får det fint med besteforeldre vinn vinn godt å styrke det forholdet også. Regner med barnet har overnattet der før? Vis ikke øv på forhånd Jøss så man blir skilt om man ikke drar fra ungene en uke i året ? Hmm burde vært skilt for lenge siden jeg da Anonymkode: a13c8...814 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå