Gå til innhold

Hjelp!! Apple Macbook pro går treigt!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en eldre Apple Macbook pro.late 2011 eller 2013  med retina. Usikker modell men den har fungert fint til nylig. Nå går den såååå treig, spesielt ved oppstart og den er så treg og lagger at jeg ikke får gjort noe. Prøver oppdatere men det tar en evighet og stopper opp liksom.  Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 823ec...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er veldig gammel, og det er helt vanlig at den blir tregere. En 10 år gammel Mac må man nesten regne med at blir treg. Mitt råd er å kontakte Eplehuset, de kan sikkert gi deg noen tips. Men macen er nok klar for utskiftning 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har og en fra 2013, og den er veldig treg. Og batteriet lader seg ut desto raskere.

Jeg har beholdt den, men mest for å ha en skjerm nr 2 ved digitale møter der jeg liker å ha en skjerm å lese dokumenter på, og en å delta på møter via. 

Anonymkode: 19f3d...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har med Retina tror jeg det er 2013-modell du har? Gå på "Om denne maskinen" i startmenyen. Jeg har en "late 2013" selv, og den fungerer ypperlig fremdeles! Byttet batteri en gang for 2000kr hos "iHospital" i Oslo, som anbefales på det sterkeste. Både bedre service og billigere enn Eplehuset. Å bytte batteri gjorde også maskinen min merkbart kvikkere. Men kan godt hende din har andre problemer i tillegg, er ihvertfall verdt det å høre med Eplehuset/iHospital om det ikke passer så bra å bla opp 20 000 for en ny mac akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...