AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Mer friere og selvstendige er de frivillige barnløse. Tør å være utenfor A4-boksen Anonymkode: 6eae0...e74 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Stort sett, ja. Mye større anledning til selvrealisering, jobber, tid til å tjene ekstra penger osv. Ville dog ikke bytter ut ungene for noe av det, er ikke så opptatt av å være kul. Skulle gjerne hatt mer tid til venner, da. Anonymkode: 21ff2...c79 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Mmmm…..utfra de jeg kjenner som er barnefrie: nei. De er helt vanlige folk som også lever A4. Anonymkode: 8fd34...047 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Kulere er vel kanskje ikke rette ordet, men av de jeg kjenner som har blitt foreldre har alle blitt dritkjedelige A4-roboter med null fritid. Slitsomt å planlegge med folk som må sjekke almanakken 3 måneder fram i tid 😂 Anonymkode: 56332...22a 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Hva definerer kult? de tør å ta egne valg da. Anonymkode: 6eae0...e74
goho Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Selv frivillig barnløs og trives med det. Men er jeg kul for det? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 De har i allefall større handlingsrom til å være kul i. Småbarnsforeldre kan ikke alltid ta en spontan prosecco på skybar etter jobb eller stikke innom et museum. Anonymkode: 18c2e...496 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Ja, småbarnsliv er ukult. Anonymkode: 1dd6c...be9 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Synes barnløse virker mer forskjellige enn det småbarnsforeldre gjør. Hos småbarnsfamilier går det ofte i de samme tingene. Hos barnløse kan det gå i alt mulig, både kjedelige ting og spennende ting. Anonymkode: 1c3c6...1bb 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjør debatt! Anonymkode: 7c545...aae Neh. Småbarnsforeldre var da kule barnløse før de fikk barn? Vi følte oss i allefall ferdig med dyre restaurant besøk og fancy ferier til eksotiske land. Vi fikk barn litt sent. Vi sløste masse penger som barnløse og har gjort det meste vi hadde lyst til. Nå er det kult å gjøre andre ting, og se barnet vårt vokse opp. Jeg gleder meg til familieferie på Mallorca i sommer Anonymkode: be62a...cc7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 De er kulere enn kulest! Anonymkode: 3151a...b44 1
Zidji Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Neh. Småbarnsforeldre var da kule barnløse før de fikk barn? Vi følte oss i allefall ferdig med dyre restaurant besøk og fancy ferier til eksotiske land. Vi fikk barn litt sent. Vi sløste masse penger som barnløse og har gjort det meste vi hadde lyst til. Nå er det kult å gjøre andre ting, og se barnet vårt vokse opp. Jeg gleder meg til familieferie på Mallorca i sommer Anonymkode: be62a...cc7 Det er jo ikke akkurat helt det som diskuteres. Det er frivillig barnløse vs småbarnsforeldre. Alle har jo vært uten barn før de fikk det, men de er ikke frivillig barnløse dersom de planlegger å få det i løpet av livet. 5
Daria Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 Jeg føler meg ikke at å være barnløs gjør meg mer kul (bortsett fra når tantebarnet på 14 åpenbart føler at det gir henne et litt større fellesskap med meg fordi jeg ikke er helt som de andre voksne), det gir meg bare andre muligheter. Men utsagnet under demonstrerer effektivt hvorfor jeg likevel trekker meg litt unna en del småbarnsforeldre - de har en tendens til å framheve at de har viktigere prioriteringer enn meg og har gått videre til neste nivå i livet. Jeg føler meg ikke kulere enn dem, men de ser tydeligvis ned på meg og mitt liv. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Neh. Småbarnsforeldre var da kule barnløse før de fikk barn? Vi følte oss i allefall ferdig med dyre restaurant besøk og fancy ferier til eksotiske land. Vi fikk barn litt sent. Vi sløste masse penger som barnløse og har gjort det meste vi hadde lyst til. Nå er det kult å gjøre andre ting, og se barnet vårt vokse opp. Jeg gleder meg til familieferie på Mallorca i sommer Anonymkode: be62a...cc7 11
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 Ja. Småbarnsforeldre er stort sett opptatte, utslitte og særdeles ukule. Men så er større-barns-foreldre kulere enn frivillig barnløse. Det er noe helt eget når ungen din kommer hjem og introduserer deg til noe nytt og spennende enten det er musikk, mat eller bøker. Anonymkode: 6d73a...5d4
Zidji Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Daria skrev (10 minutter siden): Jeg føler meg ikke at å være barnløs gjør meg mer kul (bortsett fra når tantebarnet på 14 åpenbart føler at det gir henne et litt større fellesskap med meg fordi jeg ikke er helt som de andre voksne), det gir meg bare andre muligheter. Men utsagnet under demonstrerer effektivt hvorfor jeg likevel trekker meg litt unna en del småbarnsforeldre - de har en tendens til å framheve at de har viktigere prioriteringer enn meg og har gått videre til neste nivå i livet. Jeg føler meg ikke kulere enn dem, men de ser tydeligvis ned på meg og mitt liv. Helt enig i det du sier der! Som om livet har ulike nivåer en skal nå! Det er så feil! 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 De er iallefall mye kulere å henge med. De er greiere å ha med på hyttetur, blir oftere med på byen, de blir lettere med på ting på kort varsel - må bare ta på seg jakke liksom. Og de har som regel morsommere historier hvis du spør hva de har gjort i helga. Får du en snap av dem er det ikke med 95% sikkerhet et nærbilde av en baby. Og som de over nevner, noen virker litt.. hoverende. Som om det er inneforstått at jeg skal være litt misunnelig på dem og at de "leder" i racet. "jaa, når skal dere henge dere på da?" Mens eggstokkene mine overhodet ikke kunne raslet mindre, og det kan jeg liksom ikke si til dem lenger. Men det kan jeg heldigvis si til mine kule barnløse venner Anonymkode: 77c75...494 9
Zidji Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er iallefall mye kulere å henge med. De er greiere å ha med på hyttetur, blir oftere med på byen, de blir lettere med på ting på kort varsel - må bare ta på seg jakke liksom. Og de har som regel morsommere historier hvis du spør hva de har gjort i helga. Får du en snap av dem er det ikke med 95% sikkerhet et nærbilde av en baby. Og som de over nevner, noen virker litt.. hoverende. Som om det er inneforstått at jeg skal være litt misunnelig på dem og at de "leder" i racet. "jaa, når skal dere henge dere på da?" Mens eggstokkene mine overhodet ikke kunne raslet mindre, og det kan jeg liksom ikke si til dem lenger. Men det kan jeg heldigvis si til mine kule barnløse venner Anonymkode: 77c75...494 Hahaha ja! Det er så teit! Spesielt når de får deg til å virke barnslig og ubeslutsom bare fordi du 'enda ikke har fått barn' i en alder av over 30. Altså, kom igjen, JEG VIL IKKE HA BARN! Og slutt å si at jeg enda er ung kan forandre mening! Hvor lenge skal jeg liksom være så ung at jeg ikke vet hva jeg vil?! Æsj, dagens utblåsning og overhode ikke relevant til temaet i tråden. Men for å svare på spørsmålet; ja, frivillige barnløse er kulere 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 Nei, frivillig barnløse er kjedeligere enn folk med barn. Man blir ikke automatisk kul av å drikke bobler etter jobb altså. Anonymkode: e8a42...b09 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, frivillig barnløse er kjedeligere enn folk med barn. Man blir ikke automatisk kul av å drikke bobler etter jobb altså. Anonymkode: e8a42...b09 Jeg har ikke barn men drikker ikke bobler etter jobb. Kjenner forøvrig ingen som gjør det. Anonymkode: 5427d...4f0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå