AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har en storesøster som jeg tror er narsissist. Hun behandler oss alle veldig dårlig, lager bråk om alt , kjefter, er ufin og trykker andre ned for å hevde seg selv. vi har tidligere gjort mye sammen som turer, middager, reise og div. Både vi med venner og med familie og barn. nå har jeg tatt litt avstand pga hun sier en del slemme ting til barna, hun har ikke de samme grensene lengre. Dette blir hun rasende av , hun inviterer aldri /inkl ikke men forventer at jeg skal gjøre det. Hun reiser over hele verden men spør ikke oss lengre. Det er helt i orden. Problemet er at jeg har lyst og reise med mine og andre i familien men da blir hun rasende og klikker på oss alle. Men barna vil ikke reise med henne da hun er så sur. noen tips til hva jeg kan si, hvordan forholde meg til det som kommer /hun blir rasende . Hun forstår ikke at vi reiser uten henne men hun selv gjør ting uten oss. Det er total benektelse og null forståelse . For meg passer det best å møte henne i små doser og helst med andre . for fasade er viktig og da er hun litt okay . jeg vet ikke hvordan jeg helt skal forholde meg til dette Anonymkode: 27e68...f2f
Gjest ti10 Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Del så lite som mulig, og hvis du "må" møte henne i familiesammenhenger, prøv å trekk deg unna når hun kjefter. Eventuelt kan du jo prøve å snakke fornuft, si at det ikke er så hyggelig å gjøre ting sammen med henne når hun skjefter (bruk konkrete eksempler), si at dere er voksne og selvstendige mennesker og derfor ikke trenger å gjøre alt sammen, eller trekk fram ganger hun har gjort ting på egenhånd. Men ut fra det du sier, er det kanskje ikke så lett å snakke fornuft med henne, så det med å holde avstand til henne er kanskje det beste rådet her.
BobbySocks Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Reis og la henne bli sur. Stå i det. Til slutt tar hun nok og roer ned.
Blåttvann Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Jeg tror jeg bare hadde latt henne bli sur. Eller ødelegger hun deg da på andre måter? Hvorfor er du redd for å gjøre henne forbanna?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har også en storesøster som er slik. Har kuttet hun ut, jeg orket ikke at hun skulle dominere hele livet mitt med den oppførselen sin. Har det mye bedre uten hun👌🏼😄 Anonymkode: 1bfbc...bba
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Hun reiser alene? Du reiser med felles søsken og foreldre? Du, lillesøster, mor og far drar og storesøster blir ikke spurt? Om det er tilfelle så kan jeg forstå at hun føler på utestengelse. Om du reiser med din mann og dine egne barn er hun bare sær og kan overses. Anonymkode: 210d0...53d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå