Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en mann en ganske kort periode på noen måneder. Gjorde det slutt for ikke så lenge siden, og han stiller jo spørsmål om det var noe med han. Og det var det jo! Han er ekstremt tiltaksløs og kom aldri med forslag om å gjøre noe sammen annet enn å sitte i sofaen. Gjorde vi noe mer, var det fordi jeg foreslo det. Han har også en sønn som er på vei inn i tenårene som jeg synes han viser samme form for tiltaksløshet, og det tror jeg går utover deres forhold. Han planlegger aldri noe ferie med sønnen annet enn noen uker om sommeren da de reiser til hans foreldre nord i landet. Der gjør de også lite sammen; gutten gamer eller er ute med noen han kjenner der. 
Jeg tar jo med barna mine på tur, ferier, drar på tivoli av og til, loppemarked osv osv. Har invitert med eksen og sønnen av og til, og det virker som om han liker det. Eksen sier ellers han ikke gidder bli med på noe. 

Ble litt langt, men bør jeg gi eksen noen velmente råd, både med tanke på fremtidige dater og særlig ift sønnen? Er redd det vil bli tatt dårlig imot siden han allerede er ganske knust over bruddet. Nå var det ikke derfor jeg gjorde det slutt, men sånne ting var vel med på at følelsene for han forsvant. 

Anonymkode: 361ae...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjorde du det slutt, da, hvis det ikke primært var fordi han er tiltaksløs? 

Anonymkode: 5e669...af0

AnonymBruker
Skrevet

Synes du kan holde negative råd for deg selv.

Men du kan jo si hvilke deler av forholdet du satte pris på og som du følte førte dere nærmere hverandre. Da får du satt ord på det du føler på uten å trykke ham ned. 

De dagene vi tilbragte på aktiviteter og alle ble med, følte jeg virkelig at vi var en familie. Og dette førte oss nærmere hverandre. For å opprettholde en nær relasjon må man finne noe å gjøre sammen, selv om det ikke er det gøyeste aktiviteten man kan tenke seg. Kanskje vi hadde vært på ett annet sted relasjonsmessig om jeg hadde latt meg forfalle i sofaen sammen med deg, eller at du hadde klart å samle viljestyrke nok til å løfte rompa for familieaktiviteter med oss av og til.

Forholdet til sønnen kan også styrkes gjennom at faren er interessert i gamingen, ikke bare loppemarked og det du ser på som riktige aktiviteter.

Anonymkode: a8199...f53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, enkelt og greit. 

Anonymkode: 860af...809

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han spør hvorfor, så kan du si det til han. 

Du bør ikke nevne forholdet hans til sønnen.

Anonymkode: 6d36b...ac4

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg følte rett og slett ikke at vi er kompatibel. Jeg liker å gjøre ting, og du er mer hjemmekjær. Jeg trenger noen som tar initiativ til å dra ut og finne på ting, som tar initiativ til fjelltur, piknik, bowling, ferier osv, og du liker deg best hjemme."

Anonymkode: 6d36b...ac4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

bør jeg gi eksen noen velmente råd, både med tanke på fremtidige dater og særlig ift sønnen?

Nei! Gud bedre.....

Anonymkode: 1b6ef...324

AnonymBruker
Skrevet

"Nå skal du høre; jeg er mye bedre enn deg, så nå skal du få noen tips siden du er så kjip"

Anonymkode: 52171...8c3

• Liker 3
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ble litt langt, men bør jeg gi eksen noen velmente råd, både med tanke på fremtidige dater og særlig ift sønnen?

Tja. Vanskelig å si. At dere ikke er kompatible med hverandre, der han tok det med ro og du ville ha mer fart og spenning, betyr ikke nødvendigvis at det var han det var noe galt med. Så å råde han til å endre seg i forhold til dating og fremtidig samliv blir egentlig feil, hvis slik han er er den han faktisk er og ønsker å være. Kanskje klarer han å finne seg en like passiv dame som det blir full match med. 

Jeg tenker du gjør best i å la være. Det kommer aldri noe godt ut av å belære den andre parten om hvordan man bør leve livet, etter at det har blitt slutt. 

Og hvorfor skal du egentlig råde han til noe som helst? Slå en strek, og gå videre du. Håper du finner en mer aktiv mann neste gang :) 

Endret av Hippokrates
Skrevet

Jeg syns du skal være ærlig ovenfor ham. Hvordan skal han ellers vokse og bli bedre på relasjoner? Hvem vil ha en fyr som aldri tar initiativ til noe som helst? Kanskje trenger han bare et spark bak for å faktisk begynne å leve det ene livet han har. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...