Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir alle på en eller annen måte utsatt for noe en syntes er fryktelig urettferdig/sårende/ondt i løpet av livet. Nå i ettermiddag møtte jeg ei som fortalte hva hun hadde gjort som hevn mot en som hun følte hadde gjort henne urett. Jeg ble litt fascinert av hennes måte å ta hevn på, litt sånn........ Er det mulig? Hjalp det?  

-Hun hadde lagt en stor kladd med hundedritt på dørmatten til vedkommende, mente det var berettiget og følte seg myyye bedre etter å ha utført denne hevnen. Dette fikk meg til å tenke på forskjellige forholdsvis "uskyldige" hevn metoder folk gjør. Så fortell hva har du gjort?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble dumpet av ekssamboeren mot slutten av studietiden, sannsynligvis fordi det var så mye usikkerhet knyttet til hvor god jobb jeg ville få og hvor denne ville være. 

Kontret med å flytte tilbake til byen der vi bodde sammen, fikk meg en god ingeniørjobb (er ikke ingeniørutdannet) og noen få år senere ble jeg daglig leder i et ingeniørfirma. Hen ble sammen med en forsker som må bytte arbeidsplass med gjevne mellomrom. 

Anonymkode: 1742c...d30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Puttet tannbørsten til broren min i do og satt den tilbake i glasset. Det var tilfredsstillende å høre han pusse tennene. 

Anonymkode: 2471b...e75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner skrev kuk på alle takhellene på garasjen til den utro eksen med glitterlim. Veldig pent i sola. 

Anonymkode: 281cf...a6b

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg burde hatt større hund, sånn i tilfelle jeg føler å hevne meg for noe…Holder ikke med en yorkie da, vettu 😝😂

Anonymkode: e9d63...25d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min beste hevn er å leve lykkelig og fri fra den personen som har gjort meg urett. Hvorfor skal jeg engasjere meg mer? Hevn er barnslig og viser at du egentlig ikke er over den andre personen.

Anonymkode: 34711...bb4

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble meg selv fullt og helt 

Anonymkode: 09471...406

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tar jeg som anonym, for den er stygg. Til mitt forsvar skal det sies at jeg var 16. Problemet begynte første dagen på videregående. Kjente ingen i klassen fra før. Jeg var litt sær i klesstilen og smålubben, hadde aldri i mitt liv hverken mobbet eller blitt mobbet. 

Første dagen var det altså en fyr klassen som satte sine onde øyne på meg, jeg skulle tas. Først skjønte jeg ikke helt hva han drev med, stygge kommentarer, utfrysning, satte ut usanne rykter (han kjente meg jo ikke en gang) osv.  Det tok meg vel en uke før jeg skjønte at dette måtte jeg slå knallhardt ned på ellers kom jeg til å få noen utrivelige år, så jeg satte i gang. 

Jeg har lett for å få venner, er supersosial og er ganske god til å prate for meg og dessuten har jeg et ganske ufyselig talent for ondskapsfull humor. Det tok meg en liten uke å snu hele klassen mot ham og han gikk ut av videregående uten venner. Han ble holdt utenfor alt og ingen likte ham. Og jeg holdt ham kontinuerlig nede, det må jeg jo innrømme, for etter at han ikke turte å være slem med meg prøvde han seg med andre. Det slo ikke bra ut for ham så lenge jeg fikk det med meg.

Fikk senere høre at han hadde vært en mobber hele livet, men det var egentlig en greie jeg godt kunne vært foruten likevel.

Anonymkode: 96832...4fa

• Liker 9
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne tar jeg som anonym, for den er stygg. Til mitt forsvar skal det sies at jeg var 16. Problemet begynte første dagen på videregående. Kjente ingen i klassen fra før. Jeg var litt sær i klesstilen og smålubben, hadde aldri i mitt liv hverken mobbet eller blitt mobbet. 

Første dagen var det altså en fyr klassen som satte sine onde øyne på meg, jeg skulle tas. Først skjønte jeg ikke helt hva han drev med, stygge kommentarer, utfrysning, satte ut usanne rykter (han kjente meg jo ikke en gang) osv.  Det tok meg vel en uke før jeg skjønte at dette måtte jeg slå knallhardt ned på ellers kom jeg til å få noen utrivelige år, så jeg satte i gang. 

Jeg har lett for å få venner, er supersosial og er ganske god til å prate for meg og dessuten har jeg et ganske ufyselig talent for ondskapsfull humor. Det tok meg en liten uke å snu hele klassen mot ham og han gikk ut av videregående uten venner. Han ble holdt utenfor alt og ingen likte ham. Og jeg holdt ham kontinuerlig nede, det må jeg jo innrømme, for etter at han ikke turte å være slem med meg prøvde han seg med andre. Det slo ikke bra ut for ham så lenge jeg fikk det med meg.

Fikk senere høre at han hadde vært en mobber hele livet, men det var egentlig en greie jeg godt kunne vært foruten likevel.

Nei, vet du hva. Dette her var helt på sin plass. Hva skulle du gjøre? Jeg er helt enig med deg i at du måtte slå knallhardt til, og det fikk jo synlige resultater. 

Han burde heller fått veiledning i å interagere sosialt med andre på en positiv måte. 

Anonymkode: 5c4e8...13d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

når jeg gikk på ungdomsskolen, så var det faktisk en ufyselig liten drittunge som opplevde å bli dyttet ned en lang trapp - og fikk brukket ett par fingre. 

fordi denne personen var en mobber som ofte kom med forskjellige stygge kallenavn til folk, stjal ting for å kaste i dass (eller i vasken) og haugesvis med annen rævva oppførsel. Noen ganger er man rett og slett nødt til å ta "karma" i sine egne hender, for å få folk til å vokse opp.       

Anonymkode: 1a7ee...8cb

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Voodoo for de som tror

på sånt

Anonymkode: 2d4a3...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som kristen vet jeg at Gud vender all motgang begått av andre mennesker mot meg, til stor medgang.  Og allvitens  Gud tar seg av hevnen. Gud ser til hjertet og vet hvorfor den personen gjorde som han/hun gjorde.  Noen ganger har de det vondt, og gjør derfor vondt mot andre. Da etterlater jeg til Gud å dømme vedkommende og gi passende straff. Jeg har sett mange som har såret meg få flerfoldig igjen for det de har gjort mot meg. Og som regel leder min motgang til noe bedre. Jeg blir sterkere, tøffere,  tar bedre valg. Vil du ha hevn? Så be allmaktens Gud ta seg av det. Du trenger ikke løfte en finger.  Prøv det,  jeg lover at det fungerer. Og se på all motgang som en velsignelse, be Gud vise deg hvordan det kan bli til velsignelse for deg. Han vender alt til det gode.  Kanskje ikke alltid akkurat når vi vil,  men han ordner det alltid til rett tid. Denne opplevelsen kan du ikke få før du blir kristen. 

Anonymkode: 0fc53...05f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som kristen vet jeg at Gud vender all motgang begått av andre mennesker mot meg, til stor medgang.  Og allvitens  Gud tar seg av hevnen. Gud ser til hjertet og vet hvorfor den personen gjorde som han/hun gjorde.  Noen ganger har de det vondt, og gjør derfor vondt mot andre. Da etterlater jeg til Gud å dømme vedkommende og gi passende straff. Jeg har sett mange som har såret meg få flerfoldig igjen for det de har gjort mot meg. Og som regel leder min motgang til noe bedre. Jeg blir sterkere, tøffere,  tar bedre valg. Vil du ha hevn? Så be allmaktens Gud ta seg av det. Du trenger ikke løfte en finger.  Prøv det,  jeg lover at det fungerer. Og se på all motgang som en velsignelse, be Gud vise deg hvordan det kan bli til velsignelse for deg. Han vender alt til det gode.  Kanskje ikke alltid akkurat når vi vil,  men han ordner det alltid til rett tid. Denne opplevelsen kan du ikke få før du blir kristen. 

Anonymkode: 0fc53...05f

Ja, det funker. På sitt vis.

Anonymkode: 2d4a3...b24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så hva gjorde du da?

Anonymkode: 1a272...9e7

Skrevet

Jeg var overvektig fra 1. til 10. klasse. Jeg ble mobba daglig av de jeg gikk i klasse med,

Vi hadde 10 year anniversary for ungdomsskolen og eneste grunnen til at jeg møtte opp var at jeg var tynn og veldig godt trent på den tida. De fleste kjente meg ikke igjen og hu av jentene som mobba meg mest på skolen begynte å flørte med meg den kvelden og jeg ba henne dra til helvete. Det var utrolig deilig å kunne avvise henne på en stygg måte. Det var smålig gjort av meg, men faen hvor godt det føltes.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søstra mi krangla noe veldig, så etter at hun hadde dratt ut så tok jeg med meg et knekkebrød og smuldret det opp i sengen hennes. 

Hun snakker om det enda😅 vi er heldigvis gode venner den dag i dag 😊

Anonymkode: c42e4...a6e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignorerer og fjerner fra alle områder, også tanker og ønske om hevn, suksess preger meg, hele tiden frem i livet, hvem vil bruke tid på psyke mennesker uansett?

Anonymkode: df6b2...5a6

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd, og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 2.12):

Puttet tannbørsten til broren min i do og satt den tilbake i glasset. Det var tilfredsstillende å høre han pusse tennene. 

Anonymkode: 2471b...e75

Dette gjorde jeg til eksmannen da han presterte å gi meg beskjed om at han ville gå fra meg ved å legge skilsmissepapirer i postkassen mens jeg var på jobb, og så stikke og aldri komme hjem igjen. Altså med unntak av da han henta tingene sine, og tannbørsten 😄

Anonymkode: b0eb6...bab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...