Gjest LoisLane Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Hvordan er den nye og fornorskede skrivemåten av Bearnaise? Husker Andreas Viestad brukte den (og fikk mye pepper!) - noen som husker eller har den på tunga?
Gjest hera ulogga nå Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Hvordan er den nye og fornorskede skrivemåten av Bearnaise? Husker Andreas Viestad brukte den (og fikk mye pepper!) - noen som husker eller har den på tunga? ← Bearnés? Denne sausen er oppkalt etter en by som hetter Bearnes. Hvis du sammenligner det med majones, er ikke det konsekvens i den skrivemåten Viestad har valgt. Majones er oppkalt etter Mahon/Majon/Mayon (skrives ulikt på spansk, fransk, menorkinsk og hvs pokker vet jeg), hovedstaden på Menorca. Mayonnaise på fransk og engelsk, Majones på norsk.
ashera Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 ...jeg retter tastefeil som innlogga, stryker et ikke som ikke skulle være der....og siterer meg selv Bearnés? Denne sausen er oppkalt etter en by som på fransk heter Bearnes. Hvis du sammenligner det med majones, er det konsekvens i den skrivemåten Viestad har valgt. Majones er oppkalt etter Mahon/Majon/Mayon (skrives ulikt på spansk, fransk, menorkinsk og hva pokker vet jeg), hovedstaden på Menorca. Mayonnaise på fransk og engelsk, Majones på norsk. ←
Gjest LoisLane Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Kom på at jeg faktisk har Viestad i kokebokhylla. Det stemte det, Hera!
tuji Skrevet 9. november 2005 #5 Skrevet 9. november 2005 Men det kommer av landområdet Bearn, ikke Bearnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå