AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Her vil nok noen kvinner kjenne seg også igjen, men kanskje mest herrer. Jeg og kona er ikke i sync i det heletatt når det gjelder behovet for sex, å det blir bare feil uansett. Jeg har veldig høyt driv til et punkt jeg nesten lurer om det er noe feil, fruen lurer på det noen ganger også 😅 Slutten av 20 årene og tenner like ille som en tenåring fortsatt, som skaper mye frustrasjon for den andre. Vi har vært ilag i over 10 år så vi har holdt på som alle andre, MASSE sex de første årene, grei menge midtpå nok til vi begge er fornøyde. men nå er det helt tragisk lavt, så ille at det kan gå måneder imellom. I tilegg har det vært alt for mye av "orker ikke i dag, vi får ta det i morgen" så skjer det ikke noe. Jeg blir frustrert på flere måter, på grensa til å føle meg som en unge som ikke fikk isen han ble lovet. Å hun blir irritert fordi jeg "bare maser" om sex. Et annet problem oppi det hele er når det blir så lange avstander mellom hver gang så holder man ikke særlig lenge når man ført har muligheten. Vi må liksom ta det opp i ny og ned at når er det alt for labert, vi blir enig om at vi skal bli flinkere. tiden går ingen endring, hun skylder på stress og alt mulig annet. Det må alt for ofte planlegges når det passer, det ødelegger jo helt det med spontan sex men jeg er fornøyd uansett så teit som det er. Men ofte blir det jo dårlig stemmning når vi må prate om dette temaet, hun lurer på om sex er det eneste jeg bryr meg om i forholde. Jeg blir irritert fordi hadde det vært eneste grunnen så hadde jeg jo pakket sammen for lenge siden, jeg elsker henne såpass mye av andre grunner. Men tanken slår meg jo litt sånn egoistisk at våres beste år blir kastet bort med lite sex. Så da til mitt største problem med det hele, hun sier hun ikke trenger sex så mye i et forhold for å ha det bra. Men hun har noen sex leker som vi bruker ofte sammen og hun alene selvfølgelig. Å der skoen trykker mest er jo at når jeg ikke er hjemme, så bruker hun dem hyppig. Jeg er helt for at man skal få onanere og kose seg alene, jeg vet at det er noe helt annet en sex og alt det der som jeg ser folk diskuterer her på KG. Men at hun bruker de så hyppig mens jeg ikke er hjemme, men vi nesten aldri har sex gjør veldig vondt. Da blir jeg nesten så smålig at jeg ønsker å kjøpe den heftigste sex leken jeg finner for herrer og åpenlyst bruke den. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, ta livet av et forhold som funker på så mange andre måter. Eller leve med alt for lite sex Anonymkode: 6780e...243
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da blir jeg nesten så smålig at jeg ønsker å kjøpe den heftigste sex leken jeg finner for herrer og åpenlyst bruke den. Hva skulle det hjelpe på? Du projiserer, og tror at hun er like frustrert som deg? Hvis dere ikke har barn, så i hvertfall ikke få det. Det er på tide å kalle det erfaring, og gå videre. Snakk med nye partnere om iboende lyst, og hvordan de fungerer i langvarige relasjoner. Det du beskriver er en veldig vanlig seksualitet for kvinner. Anonymkode: e0330...264 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her vil nok noen kvinner kjenne seg også igjen, men kanskje mest herrer. Jeg og kona er ikke i sync i det heletatt når det gjelder behovet for sex, å det blir bare feil uansett. Jeg har veldig høyt driv til et punkt jeg nesten lurer om det er noe feil, fruen lurer på det noen ganger også 😅 Slutten av 20 årene og tenner like ille som en tenåring fortsatt, som skaper mye frustrasjon for den andre. Vi har vært ilag i over 10 år så vi har holdt på som alle andre, MASSE sex de første årene, grei menge midtpå nok til vi begge er fornøyde. men nå er det helt tragisk lavt, så ille at det kan gå måneder imellom. I tilegg har det vært alt for mye av "orker ikke i dag, vi får ta det i morgen" så skjer det ikke noe. Jeg blir frustrert på flere måter, på grensa til å føle meg som en unge som ikke fikk isen han ble lovet. Å hun blir irritert fordi jeg "bare maser" om sex. Et annet problem oppi det hele er når det blir så lange avstander mellom hver gang så holder man ikke særlig lenge når man ført har muligheten. Vi må liksom ta det opp i ny og ned at når er det alt for labert, vi blir enig om at vi skal bli flinkere. tiden går ingen endring, hun skylder på stress og alt mulig annet. Det må alt for ofte planlegges når det passer, det ødelegger jo helt det med spontan sex men jeg er fornøyd uansett så teit som det er. Men ofte blir det jo dårlig stemmning når vi må prate om dette temaet, hun lurer på om sex er det eneste jeg bryr meg om i forholde. Jeg blir irritert fordi hadde det vært eneste grunnen så hadde jeg jo pakket sammen for lenge siden, jeg elsker henne såpass mye av andre grunner. Men tanken slår meg jo litt sånn egoistisk at våres beste år blir kastet bort med lite sex. Så da til mitt største problem med det hele, hun sier hun ikke trenger sex så mye i et forhold for å ha det bra. Men hun har noen sex leker som vi bruker ofte sammen og hun alene selvfølgelig. Å der skoen trykker mest er jo at når jeg ikke er hjemme, så bruker hun dem hyppig. Jeg er helt for at man skal få onanere og kose seg alene, jeg vet at det er noe helt annet en sex og alt det der som jeg ser folk diskuterer her på KG. Men at hun bruker de så hyppig mens jeg ikke er hjemme, men vi nesten aldri har sex gjør veldig vondt. Da blir jeg nesten så smålig at jeg ønsker å kjøpe den heftigste sex leken jeg finner for herrer og åpenlyst bruke den. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, ta livet av et forhold som funker på så mange andre måter. Eller leve med alt for lite sex Anonymkode: 6780e...243 Har hun gått på hormonprevensjon hele tiden imens dere har vært sammen? Min sexdrive ble redusert med ulike p-piller og stupte med hormonspiral. Da mistet jeg også evnen til å få orgasme🙈 Så om hun bruker hormonprevensjon, ville jeg startet der. Ellers vet jeg selv hvor kjipt det er å være i forhold der sexdriften ikke er samstemt. Det betyr faktisk svært mye i et forhold vil jeg si. Anonymkode: 44d70...65c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hun gått på hormonprevensjon hele tiden imens dere har vært sammen? Min sexdrive ble redusert med ulike p-piller og stupte med hormonspiral. Da mistet jeg også evnen til å få orgasme🙈 Så om hun bruker hormonprevensjon, ville jeg startet der. Ellers vet jeg selv hvor kjipt det er å være i forhold der sexdriften ikke er samstemt. Det betyr faktisk svært mye i et forhold vil jeg si. Anonymkode: 44d70...65c Eneste hun har hatt er p-stav den sluttet å funke for 2 år siden TS. Anonymkode: 6780e...243
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eneste hun har hatt er p-stav den sluttet å funke for 2 år siden TS. Anonymkode: 6780e...243 Og denne prosessen har ikke påvirket sexlysten? Anonymkode: 44d70...65c
BalledHead Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Det er ikke noe kjekt i det hele tatt når behovene spriker sånn - det tærer virkelig på 😕 Men om dere kan ha en grei dialog om det, så er det vel bedre å prøve å løse utfordringen å se om noe kan trigge lysten hennes, istedenfor å skulle prøve å «tvinge» den frem med dårlig samvittighet, hvis det var hensikten med å kjøpe leketøy?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og denne prosessen har ikke påvirket sexlysten? Anonymkode: 44d70...65c Den har nok gjort sitt ja, men er 6-7 år siden den ble satt inn er ingen ekspert men tror ikke den skal fungere noe mer. Var ikke noe problem første årene hun hadde den hvertfall, får da kunne vi gjøre det uten kondom å utnyttet det. Anonymkode: 6780e...243
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 BalledHead skrev (10 minutter siden): Det er ikke noe kjekt i det hele tatt når behovene spriker sånn - det tærer virkelig på 😕 Men om dere kan ha en grei dialog om det, så er det vel bedre å prøve å løse utfordringen å se om noe kan trigge lysten hennes, istedenfor å skulle prøve å «tvinge» den frem med dårlig samvittighet, hvis det var hensikten med å kjøpe leketøy? Det var klønete sagt/tenkt av meg, er den litt barnslige biten i meg som reagerer på at det blir brukt mye alenetid av henne, Men nesten ingen tid til oss begge. Anonymkode: 6780e...243
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Legger dere til rette for romantikk, noen sinne? Altså, handlinger og berøringer som ikke nødvendigvis er ment å føre til sex. Nærhet, kyss, komplimenter, blomster, tekstmeldinger, reise bort for en helg? Er det bare hverdager så er det lett å låse seg i et mønster. Om vanen etter middag er å slenge seg ned i sofaen for å så avslutte kvelden med å krangle om hvem som skulle rydde av etter middagen så skjønner jeg at både romantikken og sexlivet dør. Foreslår at dere heller rydder bort sammen og så gjør noe fysisk sammen, som f.eks gå en tur. Bryt hverdagsmønsteret, inviter på middag og kino ute, da kan dere begge pynte dere litt for hverandre, holde hender i mørket osv. Anonymkode: 58689...df6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har vært i flere forhold hvor sexen dør ut slik som du beskriver. (Jeg er kvinnen som ble mistet sexlysten). Kan bare fortelle hvordan jeg opplevde det selv Alt er fint i starten og masse sex. Så går tiden. Ting i forholdet er ikke perfekt. Men mannen tror alt er greit. Så når sexen stopper opp og jeg heller koser meg med sex leketøy, så sitter mannen der som et spørsmålstegn. Har til og med opplevd tårer fra mannen, at de går i veldig offer modus. «Alle andre har mye sex, jeg er en mann i et forhold, jeg fortjener sex😢» (sier ikke at du er sånn, er bare hva jeg har opplevd) Det er ekstremt antennende å bare bli fortalt at det må mer sex til. For det ligger ofte noe mer, mye mer, bak at kvinnen mister lysten. Kvinner og menn har totalt forskjellige tenningsmønster. Og det stammer veldig gammelt av. Verden går fremover i mye raskere tempo enn våres menneskers utvikling biologisk. Vi har fortsatt mange egenskaper og reaksjons mønstre som ikke matcher dagens situasjon. For veldig veldig lenge siden (steinalderen), så var det en stor fare for kvinner å bli gravide. Ikke bare fordi det er farer fysisk med kroppen, men også fordi man ble treigere som gravid. Ikke så lett å løpe fra farer, man var utrygg. Ikke lettere ble det da man fikk en unge på armen man måtte løpe fra farer heller, eller hva med 2 eller 3 unger å drasse på. Så derfor ligger LANGT inn i kvinners DNA å trenge føle seg totalt trygg for å slippe en mann såpass nært. Sex er ikke bare = gravid, men det er mye av det samme som trengs, intimitet og trygghet. Det er her menn har feilet med meg. Jeg har ikke følt meg trygg. Hverdagen bare går fremover og man glemmer de små øyeblikkene hvor man faktisk føler på emosjonelt tilhørighet til partneren og emosjonelt intimitet. Hvordan er du til å varte opp dama ellers? Gjør du noe spesielt for å vise at du bryr deg i hverdagen? Mange menn trår også feil her, med å tro at bare fordi man gjør fysiske greier, så er det i boks. Det hjelper ikke med intimiteten at menn gjør handlinger langt vekk fra dama (f eks butikken eller gå på tur med hunden). Damer (jeg hvertfall) trenger å bli sett i øya, jeg trenger flørten og berøring. Gode samtaler. Nå setter jeg alt veldig på spissen og beklager om noen blir tråkket på tærne av at jeg båser veldig kvinner og menn. Men etter hva jeg har lært, så må man ofte bare legge det ut der, ganske enkelt 😛 Påpeker også igjen, at jeg snakker ut i fra mine egne erfaringer Og forresten, å bli gravid den dag i dag er også risikabelt, det er faktisk det flest kvinner dør av i verden. Tilbake til når menn har sutret til meg om lite sex. Jeg har da allerede tidligere flere ganger prøvet snakke om forholdet, men ikke følt meg emosjonelt møtt. Da er det som en dør, la oss kalle det intimitet-døren, lukkes. Og dermed lite sex. Jeg får ikke noe ut av å bare spre beina for mannens skyld, det vil gjøre vondt verre. Har hatt flere diskusjoner med menn med dette, og det har vært stor uenighet i hvilken rekkefølge problemet skal løses i. Jeg mener at man først må føle en emosjonell tilknytning, så vil sexen komme automatisk. Mannen mener at sexen må komme først, for at de skal klare være mer tilbøyelige ellers og for å gidde legge noe i det. Hva mener du er rett? Anonymkode: 82a2b...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Som par psykologen min sa til eksen min, forplay begynner allerede med et blikk over middagsbordet. Han skjønte aldri det, dermed er han en eks. Anonymkode: 82a2b...6d2 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært i flere forhold hvor sexen dør ut slik som du beskriver. (Jeg er kvinnen som ble mistet sexlysten). Kan bare fortelle hvordan jeg opplevde det selv Alt er fint i starten og masse sex. Så går tiden. Ting i forholdet er ikke perfekt. Men mannen tror alt er greit. Så når sexen stopper opp og jeg heller koser meg med sex leketøy, så sitter mannen der som et spørsmålstegn. Har til og med opplevd tårer fra mannen, at de går i veldig offer modus. «Alle andre har mye sex, jeg er en mann i et forhold, jeg fortjener sex😢» (sier ikke at du er sånn, er bare hva jeg har opplevd) Det er ekstremt antennende å bare bli fortalt at det må mer sex til. For det ligger ofte noe mer, mye mer, bak at kvinnen mister lysten. Kvinner og menn har totalt forskjellige tenningsmønster. Og det stammer veldig gammelt av. Verden går fremover i mye raskere tempo enn våres menneskers utvikling biologisk. Vi har fortsatt mange egenskaper og reaksjons mønstre som ikke matcher dagens situasjon. For veldig veldig lenge siden (steinalderen), så var det en stor fare for kvinner å bli gravide. Ikke bare fordi det er farer fysisk med kroppen, men også fordi man ble treigere som gravid. Ikke så lett å løpe fra farer, man var utrygg. Ikke lettere ble det da man fikk en unge på armen man måtte løpe fra farer heller, eller hva med 2 eller 3 unger å drasse på. Så derfor ligger LANGT inn i kvinners DNA å trenge føle seg totalt trygg for å slippe en mann såpass nært. Sex er ikke bare = gravid, men det er mye av det samme som trengs, intimitet og trygghet. Det er her menn har feilet med meg. Jeg har ikke følt meg trygg. Hverdagen bare går fremover og man glemmer de små øyeblikkene hvor man faktisk føler på emosjonelt tilhørighet til partneren og emosjonelt intimitet. Hvordan er du til å varte opp dama ellers? Gjør du noe spesielt for å vise at du bryr deg i hverdagen? Mange menn trår også feil her, med å tro at bare fordi man gjør fysiske greier, så er det i boks. Det hjelper ikke med intimiteten at menn gjør handlinger langt vekk fra dama (f eks butikken eller gå på tur med hunden). Damer (jeg hvertfall) trenger å bli sett i øya, jeg trenger flørten og berøring. Gode samtaler. Nå setter jeg alt veldig på spissen og beklager om noen blir tråkket på tærne av at jeg båser veldig kvinner og menn. Men etter hva jeg har lært, så må man ofte bare legge det ut der, ganske enkelt 😛 Påpeker også igjen, at jeg snakker ut i fra mine egne erfaringer Og forresten, å bli gravid den dag i dag er også risikabelt, det er faktisk det flest kvinner dør av i verden. Tilbake til når menn har sutret til meg om lite sex. Jeg har da allerede tidligere flere ganger prøvet snakke om forholdet, men ikke følt meg emosjonelt møtt. Da er det som en dør, la oss kalle det intimitet-døren, lukkes. Og dermed lite sex. Jeg får ikke noe ut av å bare spre beina for mannens skyld, det vil gjøre vondt verre. Har hatt flere diskusjoner med menn med dette, og det har vært stor uenighet i hvilken rekkefølge problemet skal løses i. Jeg mener at man først må føle en emosjonell tilknytning, så vil sexen komme automatisk. Mannen mener at sexen må komme først, for at de skal klare være mer tilbøyelige ellers og for å gidde legge noe i det. Hva mener du er rett? Anonymkode: 82a2b...6d2 Avtennende* (ikke antennende🙄) Anonymkode: 82a2b...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå