Gjest Lilleulv Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Visste ikke helt hvilket tema denne passet under... Jeg har blitt kjent med ei jente som driver dyrebutikk og hundefrisør. Jeg har laget hjemmeside til denne sjappa hennes, brukt noen timer på det, opprettet domene og fiksa mailadresse til henne og sånn. i tillegg reklamerer jeg for butikken hennes på min egen hjemmeside, tror jeg har skaffet henne minst 1 kunde Til gjengjeld får jeg handle utstyr til hunden min til innkjøpspris hos henne, og hun klipper min hund gratis. Kjempefin avtale synes jeg da. Hun har klippet Nemi et par ganger, og jeg har kjøpt et par ting der (halsbånd og noen godbiter). Når jeg får lønning nå så kunne jeg tenkt meg å handle inn en del ting, trenger sjampo, pute til å ha i buret, mer godbiter og sele bl.a. Men jeg føler det blir teit å ta sånn av liksom? Hun tjener jo ikke noe på det jeg kjøper hos henne, så blir det ikke litt grådig å handle masse, dyrt utstyr? har ikke turt å kjøpe så mye jeg... Hvordan er egentlig dette, sånn i forhold til avtalen vår? kan jeg bare handle i vei, eller bør jeg gjøre det med måte?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Om hun skulle ha betalt en proff for å lage hjemmeside med eget domene og email, så ville det ha kostet flesk, så det skulle vel bare mangle at du får kjøpe litt til innkjøpspris av henne. Hun taper jo heller ikke på det, selv om hun ikke tjener
Gjest vimse Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Jeg tror ikke jeg selv ville tatt helt av i ¨handlegalskap¨ nei. Men heller benyttet anledningen til å kjøpe de tingene jeg virkelig trengte, som for eksempel fôr. Hvis du har en hund som trenger en ordentlig klipp med jevne mellomrom, og får denne gratis, hver gang, så synes egentlig jeg at du bare med det har gjort en ganske grei avtale jeg! Det å klippe en hund er jo både tidkrevende, og aldeles ikke billig.. Men, det er min personlige mening da!
Gjest Lilleulv Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Ja, jeg er litt enig med deg vimselims... jeg får veldig mye igjen for dette da synes jeg. har tilbudt meg å lage skikkelig produktoversikt med priser og sånn også nå, for å gjøre siden enda mer fancy liksom. Føler i hvert fall for at siden må være bra Kanskje holde meg til klipp og bittelitt utstyr....
Gjest Clueless Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Ja, jeg er litt enig med deg vimselims... jeg får veldig mye igjen for dette da synes jeg. har tilbudt meg å lage skikkelig produktoversikt med priser og sånn også nå, for å gjøre siden enda mer fancy liksom. Føler i hvert fall for at siden må være bra Kanskje holde meg til klipp og bittelitt utstyr.... ← Hva om du tar opp med henne og forklarer hva du trenger og ber om en samlet pris på det? Da kan hun ta litt fortjeneste, og du får det kanskje billigere fordi dere kjenner hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 Du kan jo regne på det du har tenkt til å kjøpe og kjenne etter om du synes du er for "grådig". Pute og shampoo synes jeg ikke høres galt ut, egentlig, verre hvis du kjøper ting du ikke ville kjøpt til fullpris osv der - altså tar av. Hjemmesiden ville som andre sier kostet mye om hun skulle betalt noen for det, og den har jo markedsføringsverdi for henne. Ellers ikke noe dumt forslag å bli enige om en viss fortjeneste for henne heller.
Gjest Lilleulv Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 det høres veldig smart ut. at hun tar bittelitt ekstra for det jeg kjøper. men vet ikke om hun vil godta det, hun er veldig snill men skal snakke med henne om det jeg.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #8 Skrevet 9. november 2005 Hvis du vil være sikker på at du kan ha god samvittighet, så kan du jo oppdatere hjemmesiden jevnlig med priser og varer osv, så hun slipper det peset. Det tror jeg hun vil være glad for
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå