AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Jeg har søkt på en utdannelse. Søknadsfristen var i februar og jeg fikk bekreftelsesmail i mars. Der stod det: «du vil få svar innen juni» Betyr det A: Du vil få svar før 1. juni B: Du vil få svar i løpet av juni Jeg er veldig usikker. «innen» er i mitt hode seneste frist. Så er det svar innen vi når juni, eller innen juni måned? Anonymkode: 953e3...62c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 A høres mest logisk ut, men vet ikke Anonymkode: 3abfe...329
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 A. Innen juni måned = innen du kommer til Juni. Anonymkode: 7a2be...29b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Vel.. godt å vite at det ikke bare er jeg som ble forvirret av formuleringen 😂 hadde håpet på litt mindre jevn fordeling i svar. Noen flere? ts Anonymkode: 953e3...62c
applestories Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Språkrådet vet heller ikke, og anbefaler rett og slett å bruke andre formuleringer. Ikke at det hjelper deg så mye.. 🙄 https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/hva-betyr-innen/ Vanligvis ville jeg tenkt "før starten av juni" i dette tilfellet, men siden det handler om utdanning, og dermed mest sannsynlig skal baseres på karakterer som settes i juni, er det nærliggende å anta at de mener "før juni er over".
Gjest Hippokrates Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Ekstremt dårlig setningsvalg. Aner ikke hva det betyr. Det mangler et ord i setningen. "Svar innen utgangen av juni". "Svar innen inngangen til juni". "Svar innen midten av juni". Uansett så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Du får ikke gjort særlig til eller fra uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå