AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 I en samtale hvor hun sa noe jeg var uenig i smalt jeg " å hold nå kjeft" og lo og vi lo vel begge. Men nå er det isfront, hun tar ikke telefonen, svarer på meldinger etc. Bør man tåle en "hold kjeft"? Anonymkode: 4e469...dbf
Minlillesky Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Hva var det hun sa som du var uenig i da? Mulig du var litt hard med ordene...var kanskje ikke nødvendig av deg.. 4
Loboto Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Jeg lar ingen snakke slik til meg, med mindre jeg er dritings og totalt urimelig da hadde jeg godtatt det. Men det skjer jo aldri heldigvis. Hadde en venninne sagt det til meg hadde jeg reist meg opp og sagt at sånn snakker ingen til meg. Enten beklager du ellers så går jeg med en gang. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Hvorfor tror du det er isfront? Hun holder jo bare kjeft slik hun fikk beskjed om. Anonymkode: 112bd...4a0 21 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Du ba henne holde kjeft, så nå holder hun kjeft. det kommer jo litt an på tonen, sammenhengen osv., du må jo ha vært skikkelig opprørt over henne? Kam jo være det roer seg når det begge har fått litt tid . Anonymkode: d761c...077 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Har du sagt unnskyld enda, da? Anonymkode: 7a523...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I en samtale hvor hun sa noe jeg var uenig i smalt jeg " å hold nå kjeft" og lo og vi lo vel begge. Men nå er det isfront, hun tar ikke telefonen, svarer på meldinger etc. Bør man tåle en "hold kjeft"? Anonymkode: 4e469...dbf Det kommer vel litt an på tonen det blir sagt i, og hva man mener med det. I hvert fall for meg. Hun kunne jo ha sagt ifra mens dere satt der sammen da, hvis hun faktisk ble såret. Hva skjedde etter at du hadde sagt det? Anonymkode: 01ab6...9f4
Gjest O.G. Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I en samtale hvor hun sa noe jeg var uenig i smalt jeg " å hold nå kjeft" og lo og vi lo vel begge. Men nå er det isfront, hun tar ikke telefonen, svarer på meldinger etc. Bør man tåle en "hold kjeft"? Anonymkode: 4e469...dbf Du var uenig med henne og ba henne holde kjeft istedenfor å argumentere for ditt syn...... Hjelpes, ikke rart det er isfront.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Bra du har så mange andre venninner, at du kan risikere å miste henne pga å få frem ditt synspunkt. 🥺 Anonymkode: b7972...c68 1 1
Gjest ti10 Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Det kommer jo an på hva slags tone dere har dere i mellom. Hvis dere begge er litt "røffe" i tonen til hverdags, burde hun tåle det, men hvis dere ikke er det, eller enda verre, at bare du er det, kan jeg skjønne at hun er skuffet og fornærmet. Er det første gang noen av dere har bedt den andre om å holde kjeft eller noe tilsvarende?
Gjest O.G. Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 TS fremstår som en drøy og usjarmerende person.
got2go Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Jeg kjønner ikke greia. Dette burde hun ha tålt. Dere andre å, forøvrig. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I en samtale hvor hun sa noe jeg var uenig i smalt jeg " å hold nå kjeft" og lo og vi lo vel begge. Men nå er det isfront, hun tar ikke telefonen, svarer på meldinger etc. Bør man tåle en "hold kjeft"? Anonymkode: 4e469...dbf Gjorde dere det? Det høres vel egentlig ut som du overkjørte henne og ikke viste henne nok respekt til å snakke engang. At du venter på at hun skal ta kontakt nå er vel bare sjarmerende. Anonymkode: 879a4...aea 1
Daria Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 Man snakker da ikke til folk på den måten i en vanlig samtale? Jeg hadde blitt oppriktig sjokkert om en venninne hadde sagt det til meg, med mindre det var helt opplagt at det var en spøk. Hva dere var uenige om, hvordan du har tatt kontakt i ettertid osv har også litt å si, men i utgangspunktet har jeg mest forståelse for henne her. 1 1
AprilLudgate Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 Mnja, du la jo opp ganske greit til å bli unngått da. Dette er maksimalt uhøflig og en ganske aggressiv tone. Det er liksom den siste fornærmelsen før «dra til helvete, fuck you» og liknende. Så jeg ville snakket med henne og bedt om unnskyldning, reellt altså. 1
Frøkenfryden Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 22.26): I en samtale hvor hun sa noe jeg var uenig i smalt jeg " å hold nå kjeft" og lo og vi lo vel begge. Men nå er det isfront, hun tar ikke telefonen, svarer på meldinger etc. Bør man tåle en "hold kjeft"? Anonymkode: 4e469...dbf Nei ikke i en vanlig samtale. Det kan dette ut i en litt oppheta krangel men i en vanlig samtale hadde jeg ikke tatt det bra selv.
Gjest O.G. Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 Venninnen forstod TS ikke respekterer henne og holder seg nå unna. Heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 got2go skrev (På 21.5.2022 den 15.24): Jeg kjønner ikke greia. Dette burde hun ha tålt. Dere andre å, forøvrig. Hva er det du ikke skjønner? I de fleste relasjoner er det uakseptabelt og respektløst å be noen holde kjeft. Iallfall så frem den andre ikke sier stygge ting til deg, kjefter på deg uten å ville lytte til hva du sier eller sier stygge og nedsettende ting til andre. Men da oppfører man seg uakseptabelt og respektløst selv. Anonymkode: 82f80...9a4 2
MyMichelle Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 At hun også lo var positivt. Hadde dere ikke gjort det ville det hørtes ut som en krangel i stedet for å hevde egne meninger. Hvis bestevenninnen min og jeg hadde vært litt beruset, og det var høy stemning, ville jeg ha godtatt at hun ba meg holde kjeft, og ledd etterpå. Om det var en vanlig samtale med utveksling av meninger hadde jeg ikke godtatt det uten videre, men jeg hadde ikke brutt kontakten. Anbefaler at du sender henne en melding, og spør hvordan hun har det. Så kan hun eventuelt si hva hun føler angående det du sa, og da kan du be om unnskyldning.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 Så lite folk tåler. Jeg og venninna mi sloss i fylla en gang så jeg hadde fingermerker på kinnet i to dager etterpå. Vi er fortsatt gode venner fordi vi klarer å legge ting bak oss. Anonymkode: c44be...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå