Gå til innhold

Noen som har kjøpt kjøkken fra Ikea i det siste? Hva betalte dere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal så klart kontakte Ikea og få ordnet et tilbud, men siden jeg ikke tar over min nye leilighet før senere i sommer tenkte jeg bare høre hva andre har betalt? Jeg skal ha et L-formet kjøkken, f.eks dette:

Et velorganisert kjøkken som familien blir glad i - IKEA 

Ble det dyrt med hvitevarer, levering og montering? 

Anonymkode: f52cd...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vær obs på at IKEA har store leveringsproblemer på mye. En venn ventet i månedsvis på den siste skapdøren til et garderobeskap. 

Anonymkode: 1be20...b12

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vær obs på at IKEA har store leveringsproblemer på mye. En venn ventet i månedsvis på den siste skapdøren til et garderobeskap. 

Helt enig, tegn kjøkken i god tid før du skal ha det og snakk med dem som jobber der om når du skal legge inn bestilling.

Vi har akkurat mottatt kjøkken og vaskerom, det var en del usikkerhet rundt benkeplate og oppvaskmaskin (eneste hvitevaren fra ikea), men begge er mottatt. Eneste vi mangler er glass på sidene i hyllene, men det overlever vi å vente på. Vi la inn bestilling 2 måneder i forveien, kan hende du må legge inn bestilling tidligere nå. Det var i slutten av mars vi bestilte, mener de har økt prisene siden da, var ihvertfall prat om det. Lykke til😊

Anonymkode: d6929...99b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Yes. Søsteren min må vente i flere mnd på kjøkken, det gamle kjøkkenet er revet pga vannlekkasje og store skader. Så vær ute i god tid, ts :)

Anonymkode: 61a7d...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på hvilke fronter angående leveringstid. Jeg fikk mitt med en gang, voxtorp grå.

Jeg betalte 60 000 isj for kjøkkenet, ikke inkl hvitevarer

Anonymkode: 2313a...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor ganske nær ikea så det de ikke hadde inne akkurat da kunne vi plukke opp når det kom inn på lager - men lønner seg å bestille i god tid om du ikke har den muligheten.

Vi kjøpte L formet kjøkken (280x320), med 2 høyskap + kjøkkenøy (140 med skuffer på en side), oppvaskmaskin. Det ble 58.000. Benkeplate kjøpte vi et annet sted og hadde de andre hvitevarene.

Anonymkode: e21a3...e80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi bor ganske nær ikea så det de ikke hadde inne akkurat da kunne vi plukke opp når det kom inn på lager - men lønner seg å bestille i god tid om du ikke har den muligheten.

Vi kjøpte L formet kjøkken (280x320), med 2 høyskap + kjøkkenøy (140 med skuffer på en side), oppvaskmaskin. Det ble 58.000. Benkeplate kjøpte vi et annet sted og hadde de andre hvitevarene.

Oj, det var billig! Jeg trodde et nytt kjøkken fra Ikea kom på rundt 200.000 eller noe sånt, mener noen sa det til meg. Men jeg skjønner jo det varierer med hvilken modell man velger, benkeplate, hvitevarer etc. Jeg må jo finansiere det her via lån, så det er kanskje best å bestille tegnetime først, for å få en totalpris. 

Heldigvis er kjøkkenet i den nye leiligheten helt ok, så det gjør ikke meg noe om jeg må vente til høsten med å få satt inn nytt kjøkken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj, det var billig! Jeg trodde et nytt kjøkken fra Ikea kom på rundt 200.000 eller noe sånt, mener noen sa det til meg. Men jeg skjønner jo det varierer med hvilken modell man velger, benkeplate, hvitevarer etc. Jeg må jo finansiere det her via lån, så det er kanskje best å bestille tegnetime først, for å få en totalpris. 

Heldigvis er kjøkkenet i den nye leiligheten helt ok, så det gjør ikke meg noe om jeg må vente til høsten med å få satt inn nytt kjøkken :) 

Tegnetime hadde jeg dårlig erfaring med, de tar seg ikke så god tid så det ble aldri slik jeg så det for meg - men du kan tegne selv i programmet de har - da får du også opp pris :) Ville ha bestilt tegnetime når du er fornøyd med eget design, så kan de hjelpe deg å få det perfekt 😄 

Vi er veldig fornøyde, fikk et lokalt firma til å montere (de tok mindre enn ikea og alt ble perfekt), så kan være penger å spare der også om du ikke vil montere det selv.

Det er metod kjøkken med kungsbacka fronter jeg tror vi har, alle benkeskap er med 3 skuffer (1 stor og 2 medium, den dype med slike glass på sidene så ting ikke skal falle ut om man stabler høyt, tok også med sånn blankt plastunderlag til alle skuffer). Har platetopp/ovn i et skap, vask + søppelgreie som kan trekkes ut i et skap, oppvaskmaskin tar opp en plass. I høyskapene er det kjøleskap i et, og en liten (sånn halve skapet) fryser + løs mikro som står på en hylle. Vi kjøpte også oppvaskmaskin der da de har godt rykte, men brukte ellers hvitevarer og vifte, vask etc som vi allerede hadde. Synes hvitevarene/vask/blandebatteri er litt dyrt på IKEA.

En stund etter montering har vi også kjøpt til litt småting, som en liten krydderhylle/liten skuff som går inni en annen, avdeler til noen skuffer o.l. så dette har jeg ikke regnet med her. Siden kjøkkenet kostet nesten ingenting i forhold til konkurrentene, hadde vi råd til en tykkere benkeplate, kule fliser til veggene og andre detaljer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har u-formet kjøkken til 73.000😊

Anonymkode: d6929...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det eksisterende kjøkkenet er helt ok hadde ikke jeg tatt opp lån for å sette inn et ikea-kjøkken ihvertfall! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tegnetime hadde jeg dårlig erfaring med, de tar seg ikke så god tid så det ble aldri slik jeg så det for meg - men du kan tegne selv i programmet de har - da får du også opp pris :) Ville ha bestilt tegnetime når du er fornøyd med eget design, så kan de hjelpe deg å få det perfekt 😄 

Mens jeg har veldig god erfaring m tegnetime!

Tegnet først selv i programmet, men konsulentene på ikea har noe utvidede muligheter, så tegningen ble både mye bedre og jeg fikk et langt mer skreddersydd kjøkken enn jeg så for meg. Opplevde konsulenten som svært samarbeidsvillig, behjelpsom og kompetent.

Det hjalp òg å være ute i goood tid, og ha to-tre oppfølgingstimer før bestilling ble sendt avgårde. Da fikk jeg mulighet til å sjekke alle tenkelige utfordringer, detaljer og varianter.

Jeg bestilte mens det fremdeles var noe pandemirestriksjoner, og måtte kjøpe oppvaskmaskin eksternt. Kjøl og frys hadde jeg fra før. Det var også noe utfordring m levering, uten at det bød på store problemer.

Monterte selv og det hele kom på rundt 80.000 med levering sentralt i Oslo. 

Lykke til! 

Anonymkode: 3a101...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det eksisterende kjøkkenet er helt ok hadde ikke jeg tatt opp lån for å sette inn et ikea-kjøkken ihvertfall! 

Kjøkkenet er fra 70-tallet ca så det er absolutt på tide å bytte det ut, selv om det er fungerende. Men det er ikke sånn at det faller fra hverandre, så går helt fint å bruke det noen måneder. Siden det høres ut som et Ikea-kjøkken ikke blir så fryktelig dyrt heller, trenger jeg ikke noe særlig lån. 

Jeg brukte faktisk 140.000 kr på å bytte fronter, benkeplate, kjøkkenvask OG nye hvitevarer i den leiligheten jeg skal selge. Kunne tydeligvis fått et helt nytt kjøkken mye billigere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har lite kjøkken og tror vi betalte rundt 40 000 for hvit høyglans.  Er prisforskjell på de forskjellige frontene. 

Anonymkode: 87477...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det konmer jo an på hvor stort, hvilke fronter, hvitevarer, benkeplate og skap du skal ha. Du kan jo få både til 10.000 eller til 200.000

Anonymkode: c42e6...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

70-80.000 ikke ink hvitevarer for 2 år siden. Det er ganske stort så man får mye for pengene på IKEA. Vær obs på leveringstid, men nå for tiden sliter nesten alle leverandører. 

Anonymkode: 811e6...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle tips her, jeg skal på Ikea til uken så skal ta meg en titt på modellene som er utstilt. Prøvde meg på den kjøkkenplanleggeren, men skjønte seriøst ingenting. Jeg har dyskalkuli så jeg sliter med forståelse av lengder osv. Kan jeg få noen til å komme hjem til meg og måle? Ellers er jeg redd det kan bli feil.. 

Jeg vet heller ikke de eksakte målene for det nye kjøkkenet, tar ikke over før i juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for alle tips her, jeg skal på Ikea til uken så skal ta meg en titt på modellene som er utstilt. Prøvde meg på den kjøkkenplanleggeren, men skjønte seriøst ingenting. Jeg har dyskalkuli så jeg sliter med forståelse av lengder osv. Kan jeg få noen til å komme hjem til meg og måle? Ellers er jeg redd det kan bli feil.. 

Jeg vet heller ikke de eksakte målene for det nye kjøkkenet, tar ikke over før i juli. 

Ja, du kan få noen til å måle hjemme hos deg. Kjøpte IKEA kjøkken for snart 6 år siden, og jeg hadde en målemann på besøk, husker ikke helt hbordan jeg fikk han dit, men mener det var gjennom IKEA han ble bestilt. Snakk med de på varehuset sånfår du den hjelpen du trenger. 

Jeg kjøpte et middels stortU kjøkken med alle hvitevarer,  betalte 71000 inkludert plukking og levering. Ennå veldig fornøyd 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder på å montere mitt Ikea kjøkken nå. Mitt kom på 106.000,- inkl. hvitevarer, benkeplate og frakt.

Leveransen ble delt opp i 2. Den første kom ca. 6 uker etter bestilling. Den siste kom 2 uker etter det igjen. Skulle opprinnelig kommet 4 dager etter, men ble forsinktet pga diverse som ikke Ikea kan styre.

Skal sies at jeg har valgt de dyreste hvitevarene og masse skuffer uten overskap. 

Likevel synes jeg det ble rimelig i forhold til andre leverandører.

Anonymkode: 99115...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 100 000 for et stort bodbyn, men det kommer jo helt an på størrelse og tilvalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil anbefale å lese litt på Stine Skoli sin blogg, hun tenkte på mye da hun tegnet kjøkken til sitt hus👏🏽

Anonymkode: a0158...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...