AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg er forlover til ei venninne, men nå angrer jeg litt for at jeg sa ja , siden det betyr jo at jeg må holde tale.. Skulle ha tenkt på dette før jeg sa ja, og sagt litt om det. Jeg gruer meg så mye til å holde tale, og jeg aner ikke hva jeg skal si. Jeg er ikke flink til å være morsom på " kommando " , og jeg kjenner at jeg gruer meg så mye at det ødelegger hele gleden med bryllupet.. I tillegg er det et stort bryllup, som også skal være ganske formelt. Så jeg kommer liksom ikke utenom... Noen som har noen gode tips til tale? Eller som har vært i en sånn situasjon selv? I tillegg har bruden spurt meg og noen venner om vi kan bidra med en slags underholdning... 😳 Så da ble presset enda større, og jeg har mest lyst å bare si ifra meg hele rollen.. Anonymkode: 987cd...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Del Skrevet 20. mai 2022 Det er jo mulig å skrive talen som bruden kan få. alternativt lage en film der du leser den opp, eller en presentasjon- på den måten får du blikkene på en skjerm og ikke bare på deg 😊 Bare vær ærlig og fortell henne om hvordan du føler det, så bør hun forstå det. Anonymkode: 5308d...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Del Skrevet 20. mai 2022 Hei ts, si til bruden at du synes det er en ære å bli spurt om å være forlover, men at du innser din begrensing i underholdningsbransjen (glimt i øyet). En kort tale klarer du fint. Google er din venn: https://www.sangerogtaler.no/forlovertale/index.php Man MÅ ikke være morsom om man ikke har en pussig historie fra virkeligheten. Legg merke til at en tale kan nesten ikke være for kort. Det er bedre å ha en kort tale du husker utenat enn å lese fra et langt manuskript. Vær forsiktig med alkohol i forkant og husk - dette er ikke muntligeksamen, folk er der for å feste (og drikke) og ikke for å høre på langdryge taler med lovprisninger. Anonymkode: c461d...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Del Skrevet 20. mai 2022 Og underholdning kan være en quiz som gjerne har en del som omhandler bruden og brudgommen, og del 2 som har andre spørsmål. Det er veldig gøy! 😄 Anonymkode: 5308d...f29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 20. mai 2022 #5 Del Skrevet 20. mai 2022 Si noe om hvorfor hun er en god venninne, og fortell om en episode fra livet deres som belyser det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og underholdning kan være en quiz som gjerne har en del som omhandler bruden og brudgommen, og del 2 som har andre spørsmål. Det er veldig gøy! 😄 Anonymkode: 5308d...f29 Kahoot kan være et gøy alternativ. Anonymkode: a442c...a2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 20. mai 2022 #7 Del Skrevet 20. mai 2022 (endret) Har stått i samme situasjon. Var så pissnervøs på forhånd at jeg ikke klarte å spise særlig med middag 😄 Anbefaler deg å gjøre det kort og konkret. Det trenger ikke å være fancy, underholdende eller humoristisk hvis du ikke vil det. Si noen ord om bruden, kom med et par gode/humoristiske minner/historier dere har sammen, nevn hvor fantastisk paret er sammen og hvor glad du er for at det ble dem, avslutte med å takke for det ærefulle oppdraget, til lykke med fremtiden osv.... F.eks... Faktisk er det en fordel at det ikke er en langtrukket tale. Det blir nok av taler iløpet av kvelden, og når taler drar ut og minuttene går på nonescence pissprat, så mister folk tålmodighet. Talen din handler vel mer om at du faktisk holder en tale og at du sier noe. Ingen forventer et standup-show fra deg. Jeg tror faktisk at DU forventer mer av deg enn hva alle andre forventer. Så senk skuldrene foran talen din. Med all respekt, den skal ikke være dagens høydepunkt. Det er det brudeparet som er, og talene fra brudeparet og kanskje foreldrene er det som virkelig betyr noe. For øvrig er jeg rådløs når det kommer til underholdning. Jeg er bare glad for at jeg slapp noe lignende! Men dere kan jo lette på den formelle stemningen med å danse macarena! 😄 Neida, kødda... Endret 20. mai 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 21. mai 2022 #8 Del Skrevet 21. mai 2022 Les et dikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Del Skrevet 22. mai 2022 Talen din kan være på 4 minutter. Du trenger ikke si mye, Se rådene over her. Det trenger ikke være morsomt heller,,du kan være seriøs og varm i lykkeønskninger. Anonymkode: 653cf...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Del Skrevet 22. mai 2022 Først og fremst: gjør det! Å gjennomføre noe når man i utgangspunktet gruer seg er det man vokser på i livet. Det kommer til å gi deg en mestringsfølelse. Og neste gang tør du enda mer. Og vær deg. Ikke ty til humor om det ikke er deg. Ikke ty til dikt eller sang om det ikke er deg. Ta en runde på google. Og se om du finner en tilnærming til dette som er deg. Anonymkode: f7f98...9cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg laget en powerpoint-film, med musikk, bilder og minner fra vi var babyer til i dag (ja vi har kjent hverandre så lenge). Så da hadde jeg bare en kort "tale" på ca 2 min. hvor jeg gratulerte brudeparet med dagen osv, før jeg satte på filmen. Jeg gruet med skikkelig, derfor ble det løsningen. Men det ble faktisk veldig fint. Anonymkode: 87036...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Del Skrevet 22. mai 2022 Har du mulighet til å vise 3-4 bilder osloklubben at fokuset er på bildene? Kanskje snakke litt ut fra bildet? Du trenger ikke være morsom, du trenger ikke ha en plettfri tale, du kan lese den opp fra et ark om du vil Men brudeparet setter kjempestor pris på noen ord fra deg! Husk det! Jeg skal selv gifte meg, og håper folk tørr å tale. Hadde blitt lei meg om mange trakk seg fra det.. Har også selv vært forlover og pissnervøs for å tale altså 😂 Sto og grein før jeg var i gang 😳 Men bare kjørte på med talen jeg hadde skrevet på forhånd og det ble en suksess. Prøvde ikke å være spesielt morsom, bare vennlige ord og koselige minner. Kanskje noe av dette kan være aktuelt for deg å si noe om: Hvordan dere møttes/ble kjent, hva som er typisk henne, det beste minnet deres sammen, hva dere pleier å gjøre sammen, hva som er fint med vennskapet deres, hvilke egenskaper du setter mest pris på ved henne. Anonymkode: 521af...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Del Skrevet 22. mai 2022 Du trenger ikke å gjøre så mye ut av det, og tenke at du må bære morsom osv. Min venninne skrev et dikt til meg, som hun leste opp. Det var et flott og rørende dikt, som dro opp mange finne minner. Hun avsluttet talen med å ønske oss masse lykke til som ektefolk, og jeg syns det var en utrolig fin ting å gjøre, slik hun gjorde det. Anonymkode: ad17a...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #14 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg er som deg. Har skikkelig sceneskrekk. Hva med å gi en eske/kurv med diverse som kommer bra med til ekteskapet? Også kan du legge ved et kort med tale/noen ord som bruden kan lese senere. Eller lag en bildefremvisning av vennskapet. Det kan også være en ide å høre om det er mulig å holde talen først. Så slipper du å grue deg under hele middagen. Anonymkode: 7cf52...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå