Gå til innhold

Hva feiler det meg? Har lyst til å ha lyst på sex, men kroppen følger ikke etter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hodet har lyst på sex, men kroppen henger etter. Når vi ligger i senga og det er forventning om sex, låser kroppen seg. Hver berøring kiler (på en dårlig måte) og jeg stresser med at kroppen ikke blir tent, og jeg blir da heller ikke våt. 

Kroppen er mest mottagelig på morgenen, da er jeg avslappet trett og en liten berøring setter meg ofte i gang. Han er ikke glad i morgensex så da blir det ikke.

Det er som om alt av dagens stress og jag har samlet seg opp i kroppen på kvelden og vil ikke motta. Mens jeg i "hodet" ønsker å ha sex. Hva kan jeg gjøre?

Det har blitt litt verre den siste tiden da mannen er en "1 gang i uka er nok" mann, og da ligger det ubevisst et jag i kroppen om at alt må klaffe hvis ikke er det en uke til neste gang. Helst fredag eller lørdagskveld. All spontanitet er borte.  Hvordan kan jeg få kroppen til å spille på lag med mitt ønske om å faktisk ha sex når jeg får muligheten til det. For jeg vil jo ha sex...i teorien 🙈

Anonymkode: d7112...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hodet har lyst på sex, men kroppen henger etter. Når vi ligger i senga og det er forventning om sex, låser kroppen seg. Hver berøring kiler (på en dårlig måte) og jeg stresser med at kroppen ikke blir tent, og jeg blir da heller ikke våt. 

Kroppen er mest mottagelig på morgenen, da er jeg avslappet trett og en liten berøring setter meg ofte i gang. Han er ikke glad i morgensex så da blir det ikke.

Det er som om alt av dagens stress og jag har samlet seg opp i kroppen på kvelden og vil ikke motta. Mens jeg i "hodet" ønsker å ha sex. Hva kan jeg gjøre?

Det har blitt litt verre den siste tiden da mannen er en "1 gang i uka er nok" mann, og da ligger det ubevisst et jag i kroppen om at alt må klaffe hvis ikke er det en uke til neste gang. Helst fredag eller lørdagskveld. All spontanitet er borte.  Hvordan kan jeg få kroppen til å spille på lag med mitt ønske om å faktisk ha sex når jeg får muligheten til det. For jeg vil jo ha sex...i teorien 🙈

Anonymkode: d7112...917

Er en interessant problemstilling.

Første som slår meg er at dere (særdeles hjernen din) kunne ha trent mye på kos og berøring som ikke skal lede til sex.

Avtal rett og slett at dere 4-5 ganger i uken skal kose, stryke, kysse osv uten at det skal gå videre til sex.

På en måte «lære» hjernen og kroppen din til å slappe av og motta kos under lavstress betingelser.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om det foregår omtrent kun på hans premisser? 

Anonymkode: babb2...ab2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med min kone er det litt likt, bare motsatt: Kroppen er nesten alltid med (våt osv.), men ikke alltid hodet. Og spesielt om kvelden da hun gjerne har en gruble/bekymringsperiode rundt/etter leggetid hvor alt skal ryddes opp i tankemessig og tilstedeværelsen i sex kan bli litt vanskelig for henne å komme over i. Hun tenner responsivt, på fysiske seksuelle berøringer og handlinger, så kanskje derfor den kroppslige tenningen hennes ofte kommer først. Der er ts kanskje litt annerledes.

Det er veldig annerledes på (helge)morgener og det benytter vi oss mye av da jeg i grunnen bare enda lettere blir kosete og kåt på morgenen. Ser frem til helgemorgenene hele uka, det er gjerne de seksuelle høydepunktene våre. Da er hun mye mer tilstede mentalt, forspillet får et mye bedre utgangspunkt for begge.

Synd for ts at mannen er så vanskelig på å møte henne på hennes beste tidspunkter, da. Selv vil jeg bare ha sex så ofte som mulig, så selv om det beror mest på henne blir det jo aldri vanskelig for henne pga meg. 

"You can lead a horse to water, but you can't make it drink"...

Vet ikke hva for tips det er å komme med, men ts virker jo klokere på seg selv enn mannen er på henne, og ja, han virker veldig fastlåst i egne "krav".  Snakker dere sammen om dette?

Anonymkode: 915f5...492

Gjest Drigo
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Morgenen er absolutt en fin tid å ha sex eller berøring på. I dag lå vi faktisk koset med hverandre i en til to timer. Siden vi skal ha noe mer til kvelds (massasje m.m.), så var ikke intensjonen å komme nå, men «øve» på litt slikketeknikk og berøring på henne. Det var nære på flere ganger, men vi klarte å holde oss i skinnet i dag. Hvis ikke din man har oppdaget hvor deilig det er å kose på morgenen, så har han gått glipp av mye. Det er absolutt noe du må forsøke å overbevise ham om. Min fru elsker det, og lar gjerne husarbeid vente for å nyte en lang morgenstund med mannen, gjerne med gode altoppslukende orgasmer. Hun slapper virkelig av på morgenen. ☺️

Gjest Anonymus51
Skrevet (endret)

Dette sliter også jeg med av og til, bare at jeg er mann og rollene er byttet om. Jeg mistenker at du overtenker og at ønsket om å bli tent sperrer for deg. Føles det som en blanding av tankespinn som kverner litt? Hvis du tenker at «nå må kroppen bli klar» så skjer det ikke.

Det er generelt to veier til å løse litt opp i dette. Det ene er som sicario ovenfor nevner, å ligge inntil hverandre uten at det skal føre til sex. En annen ting som har vært veldig effektiv for meg, er meditasjon. Det renser hjernen for tankespinn. Og at du legger deg uten å tenke at det skal lede til sex, tvert imot tenk at det IKKE skal lede dit. Da kan det være at ting endrer seg, hvis du får til dette.

Endret av Anonymus51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...