Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som har et barn på 9 år han aldri har hatt kontakt med (trenger ingen kommentarer på hvor grusomt dette er av han).

Moren til barnet planla å treffe han når hun hadde eggløsning og fortalte ikke om barnet før et halvt år etter at det ble født. De bodde på samme sted og hun oppholdt seg langt unna mens hun var gravid så han ikke skulle oppdage det.

Kjæresten min betaler litt over 6000kr i bidrag hver måned og sitter igjen med ca 11 000 som skal dekke huslån, bil, strøm, mat og et barn han har fått med ekskona si som han har 50/50.

Det jeg reagerer på er at hun har 3 andre barn hun har fått med samme fremgangsmåte hvor ingen av barna har kontakt med barnefar. Hun er uføretrygdet men driver en sånn vippe/neglesalong i kjelleren, hun har oppført at hun er aleneforsørger mens hun har samboer og bor i hans hus og får garantert fullt bidrag for de andre barna sine også. (Vi bor på et lite sted alle sammen + har fått litt innsyn i hennes inntekter da vi har søkt om endring av bidrag). Hos nav fikk kjæresten min indirekte kommentarer fra saksbehandleren om at når han ikke «gadd» å ha kontakt med sønnen sin skulle det bare mangle å bli flådd hver måned. Hennes inntekt gikk ned og da økte barnebidraget hans selvom hun drar inn penger på svart business og kjæresten min sitter igjen med mindre enn det som skal være standard livsopphold ifølge Navs egne satser. 

Jeg er kvinne selv men uten barn så denne situasjonen er ny for meg, men kan virkelig damer holde på sånn? 

Tar gjerne i mot innspill. 

ts

Anonymkode: be77e...816

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Hvis dere vet at hun tjener penger svart og  det kam bevises er det bare å kontakte Skatteetaten og nav. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si om hun planla å bli gravid eller ei? Man har ikke ubeskyttet sex med fremmede man ikke vil ha barn med.

Anonymkode: bc180...ba5

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Klart han skal betale bidrag. Det er ikke barnets feil at foreldrene har dårlig kommunikasjon, og barnet skal ikke lide økonomisk pga dette. At hun har samboer som hjelper til å forsørge henne påvirker ikke bidraget din kjæreste skal betale. Mors nye samboer har ikke bidragsplikt for din kjærestes barn. Din kjæreste derimot, som er biologisk far, har forsørgerplikt. Hvis kjæresten din øker samvær, får han redusert bidraget. Og får en bedre relasjon med barnet sitt. Anbefaler den løsningen. Vinn-vinn! 

Anonymkode: 7f366...eb2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det noe å si om hun planla å bli gravid eller ei? Man har ikke ubeskyttet sex med fremmede man ikke vil ha barn med.

Victim blaming much?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det mange som har, så gidder du sette hesten på stallen istedet for å være så pokkers best i klasserommet?  Ikke ork ødelegge diskusjonen med din egen konstruerte indremisjons-tale. Vær heller nyttig og skift luft på dekkene eller brett sokker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6000kr for et barn?? Har mor 6000kr X 4 bare i barnebidrag?

Anonymkode: 61466...b78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

er du helt idiot eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

6000kr for et barn?? Har mor 6000kr X 4 bare i barnebidrag?

Anonymkode: 61466...b78

Vet ikke nøyaktig hvor mye hun får av de andre men vil tippe det er noe tilsvarende da de andre barnefedrene har null samvær. Kjæresten min tjener ikke spesielt bra heller ift bidrag, rundt 400 000. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Troooooooooll 😅😅

Anonymkode: 644ea...d4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Troooooooooll 😅😅

enda bedre ide: 

kan ikke du bare holde kjeft!? 

Anonymkode: 6c363...2d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Troooooooooll 😅😅

Åååååh! Kan ikke dere som bare må rope troll i ALLE tråder om dagen gå et annet sted! 

Anonymkode: 30ca8...ece

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (6 minutter siden):

Victim blaming much?

Det et barnet som er offeret her. Snakk om å være selvsentrert.

Det har konsekvenser å ha ubeskyttet sex utover å bli ufrivillig mor eller far. 

Barn er også personer, personer som ikke har valgt foreldre som ikke bryr seg om dem. De har heller ikke valgt fedre eller mødre som velger ut partnere som ikke er egnet til å være foreldre. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

er du helt idiot eller?

Vel, du er åpenbart en.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan kjæresten din tjene 400 000,- i året, og kun få utbetalt 17 000,- i mnd?🤔

Anonymkode: dbf0f...6be

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Her er det han skal gjøre:

• Kreve samvær med eget barn - bruk bidragskalkulatoren for å finne ut hvor mye samvær han skal ha for å få en vesentlig reduksjon av samværet
  • Be mor samarbeide om samværet - svarte inntekter og NAV svindel bør være brekkstang mer enn nok til å få mor til å forstå alvoret

Hvis far ikke vil ha samvær bør han betale bidrag og ellers klappe igjen. Jeg kunne aldri tenke meg å ta i en mann som ikke vil ha samvær med sitt eget barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...