Gå til innhold

Har ikke noe glede i hverdagen eller med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med en 11-åring. Har nylig kommet ut av et langt, dårlig forhold, med en mann som ikke ville være en del av familielivet, så jeg følte meg like enslig da som nå. Jeg hadde vel litt mer glede og livsgnist før dette forholdet, men underveis, og nå etterpå, føler jeg meg helt tømt.

Jeg trives ikke i leiligheten jeg leier, og jeg tjener sånn akkurat passe. Tar på meg ekstra vakter i perioder, men da blir jeg helt utslitt etterpå, fordi jeg har jobbet kveld og dag, og ikke fått nok søvn.

Jeg har sjelden barnefri, men om jeg så har det, så er det veldig lite som gir meg glede. Jeg blir sliten av å være med folk, og synes fester og byen er "masete", og jeg blir lei av å være hjemme også.

Jeg har en veldig sosial jobb, med superhyggelige kollegaer, men de er så pratsomme og fulle av energi, mens jeg føler meg konstant sliten og trøtt. Fokus er å komme seg gjennom arbeidsdagen og dra hjem. Ikke at jeg har noe bedre å gjøre hjemme heller, men..

Føler meg generelt tom for energi. Har ikke noe glede av fridager med barnet eller høytider. Alt er bare et ork, og fokus er alltid å "komme seg gjennom dagen". Jeg er ikke noe morsom lenger, finner ikke på noe gøy med barnet heller. Jeg vil si at jeg har vært sånn de siste par årene, så det er ikke en fase heller..

Noen som har hatt det sånn? 

Anonymkode: b5af4...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er alene med en 11-åring. Har nylig kommet ut av et langt, dårlig forhold, med en mann som ikke ville være en del av familielivet, så jeg følte meg like enslig da som nå. Jeg hadde vel litt mer glede og livsgnist før dette forholdet, men underveis, og nå etterpå, føler jeg meg helt tømt.

Jeg trives ikke i leiligheten jeg leier, og jeg tjener sånn akkurat passe. Tar på meg ekstra vakter i perioder, men da blir jeg helt utslitt etterpå, fordi jeg har jobbet kveld og dag, og ikke fått nok søvn.

Jeg har sjelden barnefri, men om jeg så har det, så er det veldig lite som gir meg glede. Jeg blir sliten av å være med folk, og synes fester og byen er "masete", og jeg blir lei av å være hjemme også.

Jeg har en veldig sosial jobb, med superhyggelige kollegaer, men de er så pratsomme og fulle av energi, mens jeg føler meg konstant sliten og trøtt. Fokus er å komme seg gjennom arbeidsdagen og dra hjem. Ikke at jeg har noe bedre å gjøre hjemme heller, men..

Føler meg generelt tom for energi. Har ikke noe glede av fridager med barnet eller høytider. Alt er bare et ork, og fokus er alltid å "komme seg gjennom dagen". Jeg er ikke noe morsom lenger, finner ikke på noe gøy med barnet heller. Jeg vil si at jeg har vært sånn de siste par årene, så det er ikke en fase heller..

Noen som har hatt det sånn? 

Anonymkode: b5af4...9c4

Tror det er fordi du kanskje rett og slett er sliten. Virker som du har hatt ganske mye gående i det siste så kroppen er tom for energi. Kanskje du skal sykemelde deg litt og fokusere på deg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke helt uvanlig ut - for noen som holder på å bli utbrent. Skaff barnevakt, eller hør om barnet kan være med en venn hjem etter skolen en fast dag i uka. Har barnet besteforeldre som kan tenke seg å bruke en uke av sommerferien til å være med barnebarnet sitt?

Se om du kan få til å gå en liten tur hver kveld. Barnet ditt er stort nok til å være alene en halvtime.

Anonymkode: baf77...b50

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har gått totalt tom, kronisk nedstemt…

Anonymkode: c3773...cd1

Skrevet

Kanskje du rett og slett trenger en sykemelding for å få hentet deg inn igjen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til legen, ta de vanlige blodprøvene, fortell om situasjonen din og får deg en uke eller to med sykemelding. Prøv å finn noe som gir deg glede i hverdagen. Så er det noe med å akseptere situasjonen du er i og det å komme seg videre. Ja du er ikke fornøyd med leiligheten dere har nå, ok ta deg en kaffekopp og let etter noe annet. Undersøk hva slags muligheter du har til å få kjøpt om du ønsker det eller finn deg en bedre leiebolig. Føler du deg mer "apatisk" enn "deprimert" eller er det kanskje en blanding? Hvis du kommer ut av et dårlig forhold så gikk du kanskje ikke inn i det med den beste seltilliten heller? Uansett så tror jeg løsningen er å jobbe med seg selv og glede seg over småtingene. 

Anonymkode: 524eb...d1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter de som sier, ta en tur til legen. Og ta en generell helse sjekk, og sjekk vitamin nivå. Kan også være noe vit-D mangel her feks. Be om en sykmelding, så du får hentet deg litt inn. Evnt be om avlastning hos bv, hvis far ikke har ungen. Si du trenger litt rom til å hente deg litt inn igjen og få ting litt på plass

Anonymkode: b77de...b97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...