Gå til innhold

Angst og depresjon. Jeg sliter veldig nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har siden februar fått veldig angst. Redd for å bli forlatt, feks at mannen min skal dø eller at barna våre skal flytte langt unna oss (de er 25 og 20 og har planer om å flytte til en annen kant av landet). Er så redd for å bli alene. Føler meg så hjelpesløs og redd for alt.

Ble ufør for noen år siden.Er 54 nå. Hadde en krevende jobb og møtte brutalt veggen etter mange års slit. Gikk inn i flere psykoser, ble tvangsinnlagt. Mistet mye av identiteten min som lå i jobben. Kom meg aldri etter det. Sliter med hukommelse, konsentrasjon og læring.

Kjenner at angsten min nå er på tur til å føre inn i en depresjon. Jeg er trist samtidig som jeg er tom, energiløs, alt er et slit, både å ta vare på meg selv og omgivelsene rundt meg.

Går til psykiater og har medisin for psykoser, de skal også være mot angst og uro. Er 10 dager til neste time, har ringt og bedt om tidligere time men ikke fått svar. Sover dårlig om natta. 

Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Kanskje noen kan komme med noen kloke råd til meg?

Anonymkode: 47a3c...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenkte på var lavterskeltilbudet i kommunen. Jeg kom inn der på veldig kort varsel og fikk gå der selv om jeg også gikk på DPS. Hadde samtaler med en veldig fornuftig sykepleier.

Det varierer sikkert mye fra sted til sted hvor stor kapasitet de har, men hvis du har ork til det så kunne du kanskje kontaktet dem og sjekket?

Anonymkode: 7d1eb...03a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det første jeg tenkte på var lavterskeltilbudet i kommunen. Jeg kom inn der på veldig kort varsel og fikk gå der selv om jeg også gikk på DPS. Hadde samtaler med en veldig fornuftig sykepleier.

Det varierer sikkert mye fra sted til sted hvor stor kapasitet de har, men hvis du har ork til det så kunne du kanskje kontaktet dem og sjekket?

Anonymkode: 7d1eb...03a

Takk for at du svarer! ❤️
ts

Anonymkode: 47a3c...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...