Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mae1234
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fedre har ingenting å komme med. Kvinner og mødre som har all makt når det kommer til barn.

Anonymkode: 8ba66...55e

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fedre har ingenting å komme med. Kvinner og mødre som har all makt når det kommer til barn.

Anonymkode: 8ba66...55e

Dessverre en sørgelig sannhet det, ja.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Smart jente, far kan ikke ha prioritert henne så mye i oppveksten, karma kalles vel dette.

Anonymkode: 4e050...e85

• Liker 33
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

15.000 wtf?! Kontakt med nav og få i gang papirmølle

Anonymkode: 0dda2...918

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
mae1234 skrev (3 minutter siden):

Denne datteren er lærling. Hun har passet på å få en stillingsprosent som gjør at hun har fri en dag i uken, slik at hun kommer under grensen og kan søke barnebidrag fra far istedet. 
Barnefar har betalt barnebidrag frem til 18 år, har kontakt med datteren, betaler telefon til henne og har selvfølgelig stilt opp gjennom alle år. 

Jenta har nå fylt 19, og barnefar fikk forleden et brev fra Nav hvor han ble gjort oppmerksom på at datter har søkt om forlenget barnebidrag, og at han må etterbetale fra hennes fylte 18. 
Totalen fra 18år og frem til idag utgjør ca 6000kr i tillegg til de 9000kr hun har fått tilkjent i bidrag, så barnefar må nå punge ut 15000kr pr mnd i bidrag til henne frem til etterbetalingen er fullført, deretter 9k pr mnd. 
Nav har tatt utgangspunkt i en tid hvor barnefar tjente godt pga reising og overtid (mellom 600-700k) og inntekten idag er ikke like bra som da. 

Han er gift på ny, hvor kone nå er ufør pga yrkesskade og har minimal inntekt, de har tilsammen 8 barn over 18. Fire av de er under 21. Når ett barn kan kreve så mye i bidrag, så er det ikke mye rom til at de andre kan søke sin del. Da vil jo barnefar bli fullstendig ruinert.

Datteren har nettopp arvet over en million, og vil i tillegg nå ha bidraget fra far. Hun er aktiv på sosiale medier og nøler ikke med å flekse forbruket sitt. 
Dette er jo selvsagt ekstra ergerlig for familien som nå får noen trange år forran seg, så man må jo undres om det ikke finnes regler på dette?

Barnefar er på veg inn i en dyp depresjon, og han er ikke typen til å sykemelde seg, men denne er nok ikke langt unna nå.

Er det noen som har råd å komme med? 

Det jeg kan si er at hvis andre barn søker så vil bidraget fordeles mellom barna. Men det høres helt vilt ut med 9000 kr i måneden, Men har NAV regnet det det ut så finnes det nok ingen regler som kan gjøre om på det. 
Stemors inntekt har ingen ting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 48a47...bd2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Smart jente, far kan ikke ha prioritert henne så mye i oppveksten, karma kalles vel dette.

Anonymkode: 4e050...e85

Dette stemmer dessverre ikke. Så karmaen kan spares til et sted den hører hjemme.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

9000 i bidrag høres usannsynlig ut på "kun" 600-700.000 i inntekt.

Hvor mange barn har han forsørgerplikt for og hvor mye samvær har han med de?

Anonymkode: 9c6db...fc5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har stilt opp så mye og de har et forhold, hvorfor konfronterer han hun ikke? Han må jo si til hun at dette har ikke han råd til, og han kommer til å kontakte nav og forklare situasjonen. Nav kan utregne det dem vil, men de har tydelig ikke tatt utgangspunkt i nåværende inntekt og andre barn. Så dette må være feil. 

Han må kontakte nav og forklare at dette går ikke, og han må prate med datteren. Tydelig at oppdragelsen har gått rett vest, når hun har et slikt syn på penger og forbruk. 

Anonymkode: 0633d...1e1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg klaget. For synes det høres veldig mye ut. Her tjener far til barnet mitt 800 000, har lite samvær og jeg er ufør. Barnet er 16 år, og far betaler 5200 kr i måneden. 

Anonymkode: bce6c...460

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet

Ville klaget og vist dokumentasjon på nåværende inntekt både for seg og sin kone, og henvise til de andre barna. Kravet er urimelig høyt. Det er riktig at det kan søkes om utvidet bidrag så lenge barnet går på vgs, men trodde bidragspøikten sluttet der. 9000 virker heller ikke til å stemme. 6-700 k er ikke en veldig høy inntekt. De jeg vet om med denne inntekten betaler 5000 i mnd for sine tenåringer de ikke har samvær med. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis han har stilt opp så mye og de har et forhold, hvorfor konfronterer han hun ikke? Han må jo si til hun at dette har ikke han råd til, og han kommer til å kontakte nav og forklare situasjonen. Nav kan utregne det dem vil, men de har tydelig ikke tatt utgangspunkt i nåværende inntekt og andre barn. Så dette må være feil. 

Han må kontakte nav og forklare at dette går ikke, og han må prate med datteren. Tydelig at oppdragelsen har gått rett vest, når hun har et slikt syn på penger og forbruk. 

Anonymkode: 0633d...1e1

Han har snakket med henne, og de ble enige om at hun skulle gå med på ca 5k pr mnd. Hun har i en måned nå, sagt at hun skal snakke med nav og endre på kravet. Men hun gjør det ikke, fordi hun påstår hun har mye å gjøre og har dårlig tid. Nå har hun sluttet og ta telefonen, og er spydig på sms. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe sier meg at historien ikke er helt sann.

Anonymkode: d0792...365

• Liker 33
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skylder han i bidrag? De 15000 som hun nå krever?

Anonymkode: 3372c...4b8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor mye skylder han i bidrag? De 15000 som hun nå krever?

Anonymkode: 3372c...4b8

Nå har jeg ikke eksakte tall, men som jeg skrev i HI, så har nav beregnet 9k pr mnd i bidrag. 
Men siden hun ikke har søkt før hun ble 19, så må han etterbetale fra hun ble 18 år. Så summen fra hun var 18 fram til nå utgjør 6k ekstra pr mnd frem til dette beløpet er nedbetalt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har han ikke betalt bidrag fra 18-19 år? 

Anonymkode: 80e90...50c

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

9000 i bidrag høres usannsynlig ut på "kun" 600-700.000 i inntekt.

Hvor mange barn har han forsørgerplikt for og hvor mye samvær har han med de?

Anonymkode: 9c6db...fc5

Jeg synes det selv, men det står svart på hvitt i brevet fra Nav. 

Kone har ei på 18 som bor hjemme, han har en annen datter som også er lærling, og resten er greit voksne og har full jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Må man betale bidrag mens barnet er lærling? Da har jo barmet sin egen inntekt..

Anonymkode: 48ed1...63c

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har han ikke betalt bidrag fra 18-19 år? 

Anonymkode: 80e90...50c

Fordi det ikke går automatikk i bidrag fra fylte 18? 
Dette må barnet isåfall søke om selv, og dette gjorde hun ikke før hun ble 19.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...