AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Hadde to positive eggløsningstester med symptomer forrige mnd (altså 2 ganger ila april-mnd). Når jeg tar utgangspunkt i den siste eggløsningen skulle jeg vært 5+0 når jeg tok blodprøve, som viste hcg på 4300. Har ikke hatt mensen (lang historie som jeg ikke orker å utdype) så kan ikke ta utgangspunkt i siste mens. Er det noen her som har erfaring med hcg-verdier? Vet det kan variere veldig fra person til person, men var dette litt høyt til å være 5+0? Begynner å tenke om jeg kan være lenger på vei, eller om det faktisk kan være tvillinger😱 Anonymkode: 4f945...360
Lykkefrø Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde 1000 da jeg var 4+1 Så sier de dobling annen hver dag, så jeg ville hatt omtrent 4000 på 4+5, og 8000 på 5+0 om man skulle tenke seg at det økte jevnt. Hos meg var det en liten sterk spire. ❤️ Fikk beskjed om at det var så store forskjeller at en enkel måling ikke hadde noe å si i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hadde to positive eggløsningstester med symptomer forrige mnd (altså 2 ganger ila april-mnd). Når jeg tar utgangspunkt i den siste eggløsningen skulle jeg vært 5+0 når jeg tok blodprøve, som viste hcg på 4300. Har ikke hatt mensen (lang historie som jeg ikke orker å utdype) så kan ikke ta utgangspunkt i siste mens. Er det noen her som har erfaring med hcg-verdier? Vet det kan variere veldig fra person til person, men var dette litt høyt til å være 5+0? Begynner å tenke om jeg kan være lenger på vei, eller om det faktisk kan være tvillinger😱 Anonymkode: 4f945...360 Hvis du ikke har hatt mens så kan du uansett spørre om henvisning til tidlig ultralyd. Vent et par uker kanskje, men hadde gjort det uansett var jeg deg. Anonymkode: 01018...d56
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis du ikke har hatt mens så kan du uansett spørre om henvisning til tidlig ultralyd. Vent et par uker kanskje, men hadde gjort det uansett var jeg deg. Anonymkode: 01018...d56 Kunne kanskje presisert det i HI, men jeg skal på tul om noen uker. Var tolkning av hcg-verdi jeg lurte på nå, ikke tul😊 Anonymkode: 4f945...360
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Lykkefrø skrev (1 time siden): Jeg hadde 1000 da jeg var 4+1 Så sier de dobling annen hver dag, så jeg ville hatt omtrent 4000 på 4+5, og 8000 på 5+0 om man skulle tenke seg at det økte jevnt. Hos meg var det en liten sterk spire. ❤️ Fikk beskjed om at det var så store forskjeller at en enkel måling ikke hadde noe å si i det hele tatt. Oi, såpass! Ja, der ser man hvor store variasjoner det er fra person til person. Får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente😊 Har sett på disse tabellene for normalområder fra uke til uke, men synes jeg var ganske nær det høyeste tallet for uke 5. Står at det ses noe høyere verdier hos tvillinger/flerlinger, men skjønner ikke om det er tatt med i verdiene som står der eller om de mener høyere enn det høyeste tallet liksom. Nå ble det veldig rotete her😅 Anonymkode: 4f945...360
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 En enkelt HCG-verdi sier ganske lite. Ta en til med 2-3 dagers mellomrom så får du en god indikasjon. Anonymkode: 92a41...411
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde hcg-verdi på 20 000 5+4 eller noe sånt. To dager senere var den 26 000 eller rundt der. Fin og normal økning når verdien er så høy. Var bare en inni der for min del. 😊 Anonymkode: a9cfe...f49
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oi, såpass! Ja, der ser man hvor store variasjoner det er fra person til person. Får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente😊 Har sett på disse tabellene for normalområder fra uke til uke, men synes jeg var ganske nær det høyeste tallet for uke 5. Står at det ses noe høyere verdier hos tvillinger/flerlinger, men skjønner ikke om det er tatt med i verdiene som står der eller om de mener høyere enn det høyeste tallet liksom. Nå ble det veldig rotete her😅 Anonymkode: 4f945...360 Jeg hadde hcg på 134 når jeg var så tidlig, så en enkel verdi sier lite, som du sier, det er store variasjoner. Ut fra hva jeg leste på nettet, var det såpass lavt at det var ikke noe håp, men legen ringte for og gratulere meg. Nå er jeg snart 20 uker Anonymkode: f22a5...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå