Gå til innhold

Bachelor i pedagogikk. Kan jeg jobbe i barnehage/skole? lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg jobbe som pedagog i barnehage eller lærer med min utdannelse? eventuelt SFO? Lønn ca?

Anonymkode: 2d583...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lønn spørs på stillingen du får. Du kan i utgangspunktet ikke ansettes som lærer, men her finnes det mange unntak på steder der det er mangel på kvalifisert personell. 

Blir du ansatt som assistent lønnes du i utgangspunktet som assistent uavhengig av om du har utdannelse eller ikke, unntaket er assistenter med fagbrev barne og ungdomsarbeider.

Du kan i noen tilfeller også bli ansatt som miljøterapaut. På landsbasis finnes det nok ikke så mange slike stillinger, da ikke alle skoler satser på denne typen stillinger. På min skole har vi tre slike stillinger, og de lønnes omtrent som lærere etter det jeg har forstått. De har samme ferie som lærere, men må jobbe inn dette med bundet tid en kveld i uka der de arrangerer aktiviteter for elever. 

Anonymkode: fecc4...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle være gode muligheter for å få vikariater. Du må ta småbarnsped for å få fast pedlederstilling i barnehagen.

Anonymkode: 4c56b...84e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skulle være gode muligheter for å få vikariater. Du må ta småbarnsped for å få fast pedlederstilling i barnehagen.

Anonymkode: 4c56b...84e

Har søkt både master og jobb til høsten. Usikker hva jeg skal gå for. Kanskje en kombinasjon av master og deltid pedleder?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 17.31):

Har søkt både master og jobb til høsten. Usikker hva jeg skal gå for. Kanskje en kombinasjon av master og deltid pedleder?

Ja, det ville jeg gjort. Men jeg har stor arbeidskapasitet, har du det? 

Anonymkode: 1f301...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man forvente i lønn med bachelor i pedagogikk? 

Anonymkode: a5df2...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i NAV med bachelor i ped. Lønn på ca. 500.000 før skatt.

Anonymkode: 97e6f...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...