Bobly Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Jeg har fått dette spørsmålet to ganger og begge gangene har jeg svart at det er de som er påståelige, uten å ga belegg for påstandene sine som kan være litt irriterende. Men jeg har lært å se forbi det og prøver å stille oppfølgingsspørsmål for å ivareta også disse menneskene. Høres det ut som et godt svar? Noen som har et bedre svar?🙏🏻 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Personer som er direkte, sjefete og alltid har for mye å gjøre. Blir stressa av å ha de rundt meg. Anonymkode: 7f195...b24 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personer som er direkte, sjefete og alltid har for mye å gjøre. Blir stressa av å ha de rundt meg. Anonymkode: 7f195...b24 Enig. Pluss de som er kreative og lekne, som tar mye plass. Gjerne damer 45+ Anonymkode: fef89...28c 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 De som er petimetere. Veldig nøye og flinke, men noen ganger blir det for mye. Av og til må man være litt pragmatiske og ikke ta hver eneste lille kamp. Kan være vanskelig å få med seg folk på de store sakene hvis du hele tiden skal ta de på småting. Da blir det bare oppfattet som gnål. Anonymkode: 07f44...1a2 15 1 2
Bobly Skrevet 20. mai 2022 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som er petimetere. Veldig nøye og flinke, men noen ganger blir det for mye. Av og til må man være litt pragmatiske og ikke ta hver eneste lille kamp. Kan være vanskelig å få med seg folk på de store sakene hvis du hele tiden skal ta de på småting. Da blir det bare oppfattet som gnål. Anonymkode: 07f44...1a2 Det er faktisk sant og et godt svar!😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Mange karaktertrekk kan være utfordrende 1. Veldig diffuse, som ikke er tydelige på hva de mener og ønsker 2. Petimeter og detaljstyrende 3. De som ikke har tid. Som alltid skal noe annet og går før møtet er ferdig 4. De som ikke har eget insj. Spør sånn «må jeg komme?», vil at andre skal avgjøre de så de har ryggen fri 5. De som rangerer og ikke forholder seg til alle i prosjektet. Avtaler med noen og har gjerne en liten agenda for å få gjennomslag 6. De som ikke setter seg inn i detaljene. Feks prosjektplaner, budsjett. Som ikke kommer forberedt Anonymkode: 486a1...0eb 2
Bobly Skrevet 20. mai 2022 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange karaktertrekk kan være utfordrende 1. Veldig diffuse, som ikke er tydelige på hva de mener og ønsker 2. Petimeter og detaljstyrende 3. De som ikke har tid. Som alltid skal noe annet og går før møtet er ferdig 4. De som ikke har eget insj. Spør sånn «må jeg komme?», vil at andre skal avgjøre de så de har ryggen fri 5. De som rangerer og ikke forholder seg til alle i prosjektet. Avtaler med noen og har gjerne en liten agenda for å få gjennomslag 6. De som ikke setter seg inn i detaljene. Feks prosjektplaner, budsjett. Som ikke kommer forberedt Anonymkode: 486a1...0eb Oi, dette var veldig gode innspill. Tusen takk!🤩
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Hvis jeg kommer til et nytt sted med kolleger som jeg ikke har jobbet med før, og de fra første sekund snakker til meg som en kunnskapsløs unnasluntrer som må kommanderes rundt. Uten at de verken vet hvem jeg er, hvilke ferdigheter jeg har, hvor selvstendig jeg er, eller hvordan arbeidsmoralen min er. Anonymkode: 148e1...0ae 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 Folk som prater for mye. Om seg selv, ungene, barnebarna og alt annet som ikke er interessant Anonymkode: ccd72...4c3 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Skrevet 20. mai 2022 Mennesker som ikke evner å være professionelle på jobb. Sover i gangene/kontorene sine, skravler høylytt med kollegaer, ler av frister og forventinger, og stort sett ser på jobben som en møteplass eller kafe. Under denne paraplyen er også mennesker som mener så mye rart. Jeg har ikke noe imot at folk mener saker og ting på politisk/sosialt/faglig plan, men når vi er på jobb diskuterer vi jobben, ikke alt annet mellom himmel og jord. Anonymkode: b60d2...65d 7
Gjest ti10 Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Mennesker som ikke evner å være professionelle på jobb. Sover i gangene/kontorene sine, skravler høylytt med kollegaer, ler av frister og forventinger, og stort sett ser på jobben som en møteplass eller kafe. Under denne paraplyen er også mennesker som mener så mye rart. Jeg har ikke noe imot at folk mener saker og ting på politisk/sosialt/faglig plan, men når vi er på jobb diskuterer vi jobben, ikke alt annet mellom himmel og jord. Anonymkode: b60d2...65d Har du virkelig opplevd at folk sover på kontorene sine eller i gangene?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 Folk som kommer og går når det passer dem, stadig er syke ( en dag) og generelt ikke drar lasset som ett team, men tar det som en selvfølge at andre med høyere arbeidsmoral ordner opp og dekker inn fraværet med alt ekstraarbeidet det medfører. Anonymkode: d2a43...6fb 3
Knirke Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 Folk som ikke snakker utenom å svare på direkte spørsmål, og du må dra hver eneste setning ut av dem. Når du er alene med vedkommende blir det enten klein stillhet, eller de får deg til å føle at du prater for mye. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Direkte folk som skal ha en mening om alt og alle. Man trenger ikke pakke ting inn, og man må si hva man mener men noen er bare slitsomme og ubehagelige å være rundt. Anonymkode: 430f1...eee 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 De som er for “dumme” for stillingen de er ansatt i. De som har evner til stillingen men ikke vilje. Disse fungerer med faste kontrollerbare arbeidsoppgaver, ikke i frie stillinger. Da Disse bruker lite tid pa arbeidsoppgaver og mer tid pa a fremheve seg selv kan man ofte finne Disse i stillinger de ikke horer hjemme i, med mye ansvar og hoy lonn, som propper i organisasjonen. Aner ikke hvordan man faar til fruktbare samarbeid med disse. Anonymkode: f8ed4...fdc 1
Gjest O.G. Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 Mennesker som skal jattes med, som ikke godtar at folk har andre meninger enn seg er virkelig heslig og forholde seg til. De ødelegger for alle i rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 De jeg syns jeg mest krevende er de "sosiale og utadvendte" som bruker jobben som en kafe eller en sosial tumleplass. Jeg syns også veldig følsomme kollegaer er utfordrende å jobbe med for noen ganger må man bare være ærlig om hva som må forbedres eller gjøres for å få jobben gjort. Jeg er generelt lite interessert i slike mennesker også privat. Deretter legger jeg merke til de med adhd. De kan være ganske flinke og gode å jobbe med dersom de klarer å kanalisere energien sin over på jobben. De kan ha mye kapasitet og være ganske utholdende, og flinke til å formidle i f.eks. foredrag og slikt. De med adhd som ikke klarer dette og som bare surrer i sitt eget univers er blant de verste. Det blir som et barn. Jeg syns også det er krevende med ikke-ledere som tar en lederrolle. Det må jeg ærlig innrømme at jeg stusser en del på. Anonymkode: 385ad...03f 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Skrevet 21. mai 2022 O.G. skrev (1 time siden): Mennesker som skal jattes med, som ikke godtar at folk har andre meninger enn seg er virkelig heslig og forholde seg til. De ødelegger for alle i rundt seg. Jeg mistet jobb pga en sånn person Anonymkode: df5af...547 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå