Gjest husmoren Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Jeg har lyst til å bake grove rundstykker. Eller mellomgrove kanskje... Jeg har hvetemel, sammalt hvete og sammalt rug. Og vanlig lettmelk, ikke sur melk, og det er langt til butikk. Noen som kan hjelpe? Har selvsagt gjær og sånt. Kanskje scones hadde vært noe?
Arkana Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Du trenger ingen spesiell oppskrift. Bare bland sammen forskjellige typer mel, korn, solsikkefrø o.l. (for best resultat bruk 50% hvetemel). Ha i en pakke gjær, litt olje, litt salt, litt sukker og lunken melk/vann/blanding av begge deler. Hev, form til rundstykker, etterhev. Stek ved 225 grader i ca 15 minutter.
Gjest husmoren Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Du trenger ingen spesiell oppskrift. Bare bland sammen forskjellige typer mel, korn, solsikkefrø o.l. (for best resultat bruk 50% hvetemel). Ha i en pakke gjær, litt olje, litt salt, litt sukker og lunken melk/vann/blanding av begge deler. Hev, form til rundstykker, etterhev. Stek ved 225 grader i ca 15 minutter. ← Tusen takk, det var akkurat dette jeg var ute etter! Du er en knupp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå