AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Del Skrevet 20. mai 2022 Som overskriften sier. Datteren vår har fått det. Hun har feber, utslett i ansiktet, på armene, lårene og skuldrene. Hun har sår på tungen som gjør at hun ikke klarer å spise uten at tårene renner. Hun har ikke spist noe særlig på 4 dager. Drikker heldigvis en del. Varte sykdomsforløpet lenge? Anonymkode: 22db5...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Del Skrevet 20. mai 2022 Han var rundt 7 måneder da han fikk det, Han fikk noen prikker rundt munnen og på magen og på armene, muligens et snev av feber, ingen større plager. Jeg derimot, fikk prikker overalt, spesielt under fotbladene. Det var dritvondt å gå 😛 Var over på 3-4 dager hos ungen, litt lengre hos meg.. God bedring til den syke ❤️ Anonymkode: 7fdb7...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som overskriften sier. Datteren vår har fått det. Hun har feber, utslett i ansiktet, på armene, lårene og skuldrene. Hun har sår på tungen som gjør at hun ikke klarer å spise uten at tårene renner. Hun har ikke spist noe særlig på 4 dager. Drikker heldigvis en del. Varte sykdomsforløpet lenge? Anonymkode: 22db5...8e3 Samme greia hos oss, varte ca en uke. Fikk is og yoghurt. Anonymkode: 546d4...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Samme greia hos oss, varte ca en uke. Fikk is og yoghurt. Anonymkode: 546d4...c45 Tok det lang tid før såra i munnen gikk bort? Jenta vår vil ikke spise noe. Så vidt spist litt grøt, ett par biter vannmelon og en bit av ei skive. Jeg kjenner veldig på en uro over at hun ikke spiser 😔 Anonymkode: 22db5...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommy26 Skrevet 20. mai 2022 #5 Del Skrevet 20. mai 2022 Starta med forkjølelse(mild) og feber dagen før, og spiste lite 2 dager. Så kom prikkene på hendene, etterhvert litt på rumpa og en del nede på føttene. Det varte ei god uke før det var borte så ca 1 mnd senere datt alle neglene av på både hender og føtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok det lang tid før såra i munnen gikk bort? Jenta vår vil ikke spise noe. Så vidt spist litt grøt, ett par biter vannmelon og en bit av ei skive. Jeg kjenner veldig på en uro over at hun ikke spiser 😔 Anonymkode: 22db5...8e3 At barn, og voksne for den del, ikke spiser når de er syke, er helt normalt, og vi kan klare oss lenge uten mat. Det viktige er at de drikker nok, så de ikke blir dehydrert. Her går det i sjokomelk, gjerne planteversjon, så de ikke blir slimete i halsen; saft; juice om de orker osv. Er en god del næring i drikke også. Anonymkode: 0d38d...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Del Skrevet 20. mai 2022 Vår var pjusk i 3-4 dager. Spiste lite og drakk lite. Men gikk fint. Mye bedre enn med meg 😛 Anonymkode: 0484a...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Del Skrevet 20. mai 2022 Tydelig vondt i munnen pga blemmene i 3-4 dager. Spiste knapt. Også veldig mye blemmer/utslett i bleieområdet. Vi trodde først barnehagen hadde latt hun gå med bæsj leeenge for at det skulle kjnne bli så ille, men «heldigvis» var det sykdommen. Var ganske slitsomme dager for henne, mye ubehag så ga en del paracet. Anonymkode: f4093...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Del Skrevet 20. mai 2022 To uker med blemmer på tunge, munnhulen og hals. Ingen andre steder utvendig. Spiste lite eller ingenting på de to ukene. Lav feber. Mistet en haug med hår påfølgende uker. Anonymkode: 5b468...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 20. mai 2022 #10 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som overskriften sier. Datteren vår har fått det. Hun har feber, utslett i ansiktet, på armene, lårene og skuldrene. Hun har sår på tungen som gjør at hun ikke klarer å spise uten at tårene renner. Hun har ikke spist noe særlig på 4 dager. Drikker heldigvis en del. Varte sykdomsforløpet lenge? Anonymkode: 22db5...8e3 Jo, vi trodde det var vannkopper. Skjønte i etterkant at det ikke var det da barnet faktisk fikk vannkopper. Litt feber den første dagen, litt sutrete og dårlig humør i et par dager, men for øvrig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Del Skrevet 20. mai 2022 Har to barn. Den ene fikk blemme på føtter,hender og i og rundt munnen. Den andre fikk bokstavlig talt over hele kroppen, så mye at vi gikk til legen fordi dette kunne umulig bare være munn, hånd og fotsyke. Heldigvis varte ikke forløpet noe lenge på noen av dem. Vil tro du er over det verste TS, god bedring! Anonymkode: 8977a...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tydelig vondt i munnen pga blemmene i 3-4 dager. Spiste knapt. Også veldig mye blemmer/utslett i bleieområdet. Vi trodde først barnehagen hadde latt hun gå med bæsj leeenge for at det skulle kjnne bli så ille, men «heldigvis» var det sykdommen. Var ganske slitsomme dager for henne, mye ubehag så ga en del paracet. Anonymkode: f4093...f27 Jeg har jobbet 15 år på småbarnsavdeling, jeg ser det med en gang når bleieutslettet er denne sykdommen og gir alltid beskjed til foreldre. hva det mest sannsynlig er. Rart dere ikke fikk beskjed. Anonymkode: 2fda9...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som overskriften sier. Datteren vår har fått det. Hun har feber, utslett i ansiktet, på armene, lårene og skuldrene. Hun har sår på tungen som gjør at hun ikke klarer å spise uten at tårene renner. Hun har ikke spist noe særlig på 4 dager. Drikker heldigvis en del. Varte sykdomsforløpet lenge? Anonymkode: 22db5...8e3 Uff stakkar. Barna mine merket det knapt og hadde ingen blemmer i munnen, men for meg var det ille! Slet med mye av det samme som din datter. Klarte ikke å spise den uka fordi det gjorde så vondt i munnen. Jeg vil tro hun er over det verste nå og blir helt frisk til mandag Anonymkode: 5152e...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Del Skrevet 21. mai 2022 barnet hadde det bra, mens mannen som også fikk det var SKIKKELIG syk! Anonymkode: 6c744...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Del Skrevet 21. mai 2022 Jenta mi ble innlagt på sykehuset etter ei uke med det. Hadde så mye blemmer i munn og svelg at hun ikke klarte å få i seg væske. Så ble lagt inn pga dehydrering. Lite væske og 41 i feber (som var vanskelig å få ned) er en dårlig kombo... gutten min fikk mest blemmer under føttene og i hendene. Sleit med kløing på disse et par uker etter han var frisk igjen. Og moderat feber. Anonymkode: de5fd...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Del Skrevet 21. mai 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Tok det lang tid før såra i munnen gikk bort? Jenta vår vil ikke spise noe. Så vidt spist litt grøt, ett par biter vannmelon og en bit av ei skive. Jeg kjenner veldig på en uro over at hun ikke spiser 😔 Anonymkode: 22db5...8e3 Når man er syk, mister man matlysten for å gi kroppen mest mulig energi til å bli frisk, i stedet for at den skal bruke tid på å fordøye. Gi henne smoothies, de er kalde og føles lindrende samtidig som det er flytende. Is hjelper også. Kald suppe eventuelt, men jeg levde på forskjellige smoothies i en uke da jeg hadde det. Var fryktelig vondt i både hender, fotsåler og munn Anonymkode: 6c98e...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Del Skrevet 21. mai 2022 Minste på 3 måneder ble lagt inn da hun ikke fikk i seg melk. Største på ett klarte seg greit, spiste litt mindre. Anonymkode: 69e3e...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå