Gå til innhold

Kan reaksjon på hudpleie gi kun et lite utslett i ansiktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et rødt utslett på kinnet, kanskje 1 x 1 cm. Antar det kommer fra at jeg har prøvd en del ny hudpleie i det siste, men synes det er rart at utslettet er så lite? Hvis det er snakk om såkalt kontakteksem så trodde jeg det ville vise seg på et større område. Det er jo ingen av de nye produktene jeg kun har smurt på en liten del på kinnet. Noen som kjenner seg igjen og har hatt små utslett begrenset til en liten del av ansiktet?

Anonymkode: ef4d1...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vera rosacea. Eg fekk et tørt rart område på kinnet etter bruk av produkt frå Decleor (svært parfymert) og hudlege såg at det var rosacea.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (9 timer siden):

Kan vera rosacea. Eg fekk et tørt rart område på kinnet etter bruk av produkt frå Decleor (svært parfymert) og hudlege såg at det var rosacea.

Jeg har en veldig mild form for rosacea, med diffus rødhet og synlige blodkar. Dette er mer et tydelig avgrenset rødt lite område. Helt annerledes enn den andre rødheten. Det jeg bekymrer meg litt for er om utslettet blir permanent 😅 Virker som rødheten har gått ørlite tilbake i natt, men fortsatt bekymret. Å prøve ut nye produkter er egentlig fy fy, men jeg klarte ikke dy meg. Har gått tilbake til Avene tolerance emulsjon nå, den er helt trygg iallfall 🥰

Skrevet

Jeg har lett sensitiv hud og blir av og til litt rød i ansiktet. Jeg blir betydelig med rød på ene siden enn den andre siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maddy25 skrev (1 time siden):

Jeg har lett sensitiv hud og blir av og til litt rød i ansiktet. Jeg blir betydelig med rød på ene siden enn den andre siden.

Jeg tror jeg har løst mysteriet 😂 Jeg hadde glemt at jeg brukte et kviseplaster på kinnet her om dagen 🤪 Tror ikke mitt sensitive kinn tålte det, men det går greit på haka.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...