lady90 Skrevet 20. mai 2022 #1 Del Skrevet 20. mai 2022 Plantet en liguster hekk for 2 år siden. Dessverre har en del av plantene visnet så vi får nye på garanti, vi må da ta opp en del planter innimellom og plante nye (barrot). Det er ikke så dyp jord der hekken er plantet, er nok i grenseland, men alle de andre plantene har fått masse skudd og vokst i høyden. Men mistenker at jordlaget fremdeles er i minste laget og at hekken ikke vokser like fort som den ville ha gjort dersom det var dyp jord. Men ser at jordlaget for 2 år siden har sunket, så stammen stikker litt opp av jorda. Bør vi helle på et nytt jordlag over alt? Det vil jo da bli jord litt oppå stammen. Røttene vokser jo nedover, så vil det egentlig hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 21. mai 2022 #2 Del Skrevet 21. mai 2022 Plantet samme hekk i 2019. Fjernet selv den gamle hekker og planerte ut. Betalte gartnerfirmaet å plante ligusteren ( barrot ) Året etter var to hekkplanter døde og de plantet nye på garantien som var ett år og fylte på jord som ekstraservice. I Februar-Mars i år utvidet jeg hagen til en ekstra biloppstillingsplass og brukte mye av jorden til å fylle på i hekken, det trengtes. Dette var jord det hadde vokst rhododendron i. Gartneren jeg forhørte meg hos sa at det gikk fint men at jorden ikke måtte fylles opp på stammen. Du får spørre de som skifter plantene på garantien. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå