AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Etter økt strøm, helse utgifter og en gigantisk advokatregning, så sitter jeg igjen med 0 kr til mat denne mnd. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få tak i mat denne måneden. Etter 18 juni vil det gå bedre igjen. Jeg tror ikke jeg har noe rett til noe støtte fra nav, da jeg faktisk får hele 20 000 kr utbetalt i mnd. Det skal jo være nok. Men denne måneden så gikk det ikke, og bufferen min er fra før av spist opp av advokat regninger. Jeg er rett ovenfor grensa økonomisk til å få fri rettshjelp Hvordan kan jeg overleve i 1 mnd…? Har ikke noe nettverk rundt meg til å spørre om hjelp… Jeg har heller ikke 30 kr til ToGoodToGo appen, selv om det kunne vært en redning for 2-3 dager Jeg kan jo heller ikke få mat fra organisasjoner, for jeg er jo ikke fattig, sånn egentlig… Anonymkode: a9a88...80e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Ut på tur, let flasker! Da burde du i allefall få nok til en pakke havregryn, og det er en start. Også får du frisk luft og. Anonymkode: f9a3d...c72 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Hvor i landet bor du? Du må vel innom frelsesarmeen og lignende. Fattighuset kanskje Anonymkode: d8bb9...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Ut på tur, let flasker! Da burde du i allefall få nok til en pakke havregryn, og det er en start. Også får du frisk luft og. Anonymkode: f9a3d...c72 (Og hvis du føler det er litt "flaut" å plukke flasker så kan du ta med en pose og plukke søppel også ) Anonymkode: f9a3d...c72 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter økt strøm, helse utgifter og en gigantisk advokatregning, så sitter jeg igjen med 0 kr til mat denne mnd. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få tak i mat denne måneden. Etter 18 juni vil det gå bedre igjen. Jeg tror ikke jeg har noe rett til noe støtte fra nav, da jeg faktisk får hele 20 000 kr utbetalt i mnd. Det skal jo være nok. Men denne måneden så gikk det ikke, og bufferen min er fra før av spist opp av advokat regninger. Jeg er rett ovenfor grensa økonomisk til å få fri rettshjelp Hvordan kan jeg overleve i 1 mnd…? Har ikke noe nettverk rundt meg til å spørre om hjelp… Jeg har heller ikke 30 kr til ToGoodToGo appen, selv om det kunne vært en redning for 2-3 dager Jeg kan jo heller ikke få mat fra organisasjoner, for jeg er jo ikke fattig, sånn egentlig… Anonymkode: a9a88...80e Kredittkort går også an, du kan jo betale etter den 18 juni.. Anonymkode: d8bb9...3d3 4
Oktoberknøttet Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Det kommer an på hvor du bor. Bor du i Nannestad (eller i nærheten) så ta kontakt med Hjerterommet. De vil hjelpe deg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Du kan vel få matposer fra organisasjoner? Det er ingen som spør om å få se inntektene dine Anonymkode: 1136c...d70 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Om du bor i en av de større byene, er det organisasjoner der som deler ut gratis matposer. Du trenger ikke forklare noe som helst om egen økonomi for å få. Anonymkode: 6bf4c...69c 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Har du ikke råd denne måneden så tenker jeg at du enten må kontakte nav og se på muligheten for hjelp derifra eller hjelpeorganisasjoner. Du kan også se om du har noe å selge billig. Selger man det billig nok så får man gjerne solgt fort. Anonymkode: 44e9f...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Har du mulighet til å ta en småjobb eller to? Finnes mange nå som vil fikse i hagen eller male gjerdet, som trenger pass til hund eller katt og så videre. Anonymkode: 6bf4c...69c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 Har du noe du kan selge på Finn.no? Evt hente noe av det som gis bort og som ser fint ut og så legge det ut for salg etterpå. Anonymkode: 3444a...5a9 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor i landet bor du? Du må vel innom frelsesarmeen og lignende. Fattighuset kanskje Anonymkode: d8bb9...3d3 Bor i Nordre Follo ts Anonymkode: a9a88...80e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kredittkort går også an, du kan jo betale etter den 18 juni.. Anonymkode: d8bb9...3d3 Ja, har vært innom den tanken før, men kreditt kortet er allerede maxet på de 10 000 jeg har tilgjengelig og dnb sier jeg får utbetalt for lite i trygd for å få en høyere sum 😕 jeg får heller ikke kredittkort andre steder, fordi jeg får for lite i året ts Anonymkode: a9a88...80e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde forsøkt og søke nav om nødshjelp, selvom du ikke vanligvis er fattig, er du i nød denne måneden med 0 kr på konto. De ser jo på kontoutskriften at du ikke har penger , at du har brukt pengene på nødvendige ting og ikke tull, og dette er et engangstilfelle. er jo umulig og svare konkret på hvor du kan få mat uten og vite hvor du bor, men må en egentlig dokumentere at en normalt ikke er fattig for og få mat på fattighuset, Frelsesarmeen osv? Og plukke flasker er jo genialt på denne årstiden. Hvis du synes det er flaut, ta på treningsklær og med store sekker og plukk både flasker og søppel, så er du bare in og miljøbevisst plogger. hvis du ellers er har god og ryddig økonomi vil jo også kreditt være en løsning. hadde først satset på en kombinasjon av de 3 første - nødhjelp, matposer, flaskepant . Anonymkode: bd2c3...ce5 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 Har du ikke nok mat hjemme til å klare deg greit i en måned? Jeg går av og til en måned uten å gå på butikken, rett og slett fordi jeg ikke trenger å gå på butikken hele tiden. Har jo masse mat i fryser. Anonymkode: 0f643...d7c 2
Voyager Skrevet 20. mai 2022 #16 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du ikke nok mat hjemme til å klare deg greit i en måned? Jeg går av og til en måned uten å gå på butikken, rett og slett fordi jeg ikke trenger å gå på butikken hele tiden. Har jo masse mat i fryser. Anonymkode: 0f643...d7c Det er vel svært tydelig at hun ikke har masse mat hjemme siden hun spør om råd om hvordan få seg mat? Ikke alle har et fullt spisskammer/fryser. 10 2
altflyter Skrevet 20. mai 2022 #17 Skrevet 20. mai 2022 Matroser fra matsentraler eller Frelsesarmeen. Vi kan gi deg mer spesifikke anbefalinger om du sier noe om hvilken by du bor i. Du kan også søke nødhjelp hos nav😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #18 Skrevet 20. mai 2022 altflyter skrev (3 minutter siden): Matroser fra matsentraler eller Frelsesarmeen. Vi kan gi deg mer spesifikke anbefalinger om du sier noe om hvilken by du bor i. Du kan også søke nødhjelp hos nav😊 Bor i Nordre Follo, kan komme meg til Oslo også om jeg sniker på toget 😳 ts Anonymkode: a9a88...80e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #19 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har du ikke råd denne måneden så tenker jeg at du enten må kontakte nav og se på muligheten for hjelp derifra eller hjelpeorganisasjoner. Du kan også se om du har noe å selge billig. Selger man det billig nok så får man gjerne solgt fort. Anonymkode: 44e9f...bcb Begynte å selge ting i hjemmet like etter jul, og nå er det ganske ribba her 😫 Har ikke noe igjen som har noe verdi på Finn… finere ting blir gitt bort gratis 🙄 Tenkt på å flippe ting fra Finn, men har ikke funnet noe som kan flippes enda. Og lest at man burde holde på med det i ganske stor skala for å få noe fortjeneste… ts Anonymkode: a9a88...80e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #20 Skrevet 20. mai 2022 Du burde be om økonomisk rådgivning hos NAV virker det som. Anonymkode: d8bb9...3d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå