Apr Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Hei! Jeg har fått tilbud om en sommerjobb som museumsvert. Oppgavene innebærer bl.a. salg av billetter, vertskap, noe formidlingsarbeid, og tilkallingshjelp. Er det noen her som har vært museumsvert eller som har erfaring med å jobbe i kunstmuseum, som kan gi meg input på hva jeg bør forvente i lønn? Skal diskutere nærmere om arbeidsforhold og lønn med sjefen neste uke. Takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Hvem faen vet sånt?? Hvor mange her inne har hatt sommerjobb som museumsvert ? Anonymkode: 6007d...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvem faen vet sånt?? Hvor mange her inne har hatt sommerjobb som museumsvert ? Anonymkode: 6007d...3ad Jeg har! Men er litt vanskelig å svare på spørsmålet til TS, da lønnen helt sikkert varierer fra sted til sted. Statlig eller privat eid museum, tariffavtale eller ikke tariffavtale osv. Jeg jobbet på et privateid museum uten tariffavtale, og ansiennitet og erfaring hadde mye å si der jeg jobbet. Skoleelever med null erfaring fikk en god del mindre i timen enn de som hadde jobbet flere sesonger, eller de som hadde relevant erfaring fra lignende jobber. Noe annet hadde vel også vært overraskende. Jeg fikk vel rundt 190 kr/t (før helgetillegg o.l.) siste sommeren jeg jobbet der, men da hadde jeg opparbeidet meg noen års erfaring (og hadde passert 25). Lønnen begynte vel på rundt 160 kr/t det året, tror jeg. Er snart tre år siden da, så lønnen har sikkert gått opp siden den gang. Museumsarbeidere er generelt ganske lavtlønnede, men jeg har hatt sommerjobber der lønnen var langt lavere, så jeg var fornøyd. Selve jobben var i alle fall veldig morsom og givende, og det er jo faktisk også ganske viktig. Anonymkode: ad7da...3bd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Jeg er teatervert (deltidsjobb) og får 175 kr i timen. Innebærer mye av det samme. Anonymkode: 5aec2...c30
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Hehe, jeg har også hatt sommer/deltidsjobb som museumsvert. Er en typisk jobb for ungdommer/studenter. Men regner med at lønn og oppgaver varierer. Det er lenge siden jeg jobbet, så husker ikke lønna. Oppgavene var pussing av montrer, billettsalg, lage og selge vafler og kaffe. Anonymkode: 1009a...d86
Apr Skrevet 23. mai 2022 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2022 Takk for alle svar! Setter pris på all informasjonen ^_^
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 On 5/20/2022 at 8:17 PM, AnonymBruker said: Hvem faen vet sånt?? Hvor mange her inne har hatt sommerjobb som museumsvert ? Anonymkode: 6007d...3ad Det kan da være mange som kan svare her, selv om du ikke har peiling i det hele tatt. Sommerjobb som museumsvert er forholdsvis vanlig mange steder i landet. Anonymkode: 43387...4e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå