Gå til innhold

Hva skjer ved samtale hos namsmannen?(gjeldsordning)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har vært til samtale hos namsmannen når man har søkt gjeldsordning. Venter på tildeling av saksbehandler. 
hva snakker man om? De har fått all dokumentasjon. 

tror dere jeg vil få det innvilget med en inntekt på 220.000 + barnebidrag og barnetrygd?

Har ca gjeld på 1 mill, som er Lånekassen og forbrukslån etter eksen. Men betaler lånet på 280.000 av de som er bil og et restlån på noe annet. Men mer har jeg ikke sjangs til. Har 2 barn i barnehage, og helsetilstanden er så dårlig at det er ikke sikkert jeg kommer meg i jobb, kanskje mulig 20%. 

etter hva jeg har regnet ut, så vil jeg ha for lite inntekt til å betjene alle lånene uansett hvordan man vrir og vender på det i forhold til inntekt fra jobb/ufør. 

Anonymkode: f1d87...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det det SKAL snakkes om er hva en gjeldsordning er, at namsmannen vil starte trekk i din inntekt, og at dette trekket må du sette av, og ellers dine rittigheter og krav.

Det siste er det meget skjeldenst du blir informert om.

Jeg har laget noen dokumenter som basert på den erfaringen jeg har i forbindelse med bistand ved rettslige gjeldsordninger, skyldnere sjeldent eller aldrig blir opplyst om. Di finner disse dokumentene på nedenforstående lenke, og de er gratis.

https://www.pengenett.com/viewtopic.php?f=4&t=94

Håper disse dokumentene vil være til hjelp

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (1 time siden):

Hei.

Det det SKAL snakkes om er hva en gjeldsordning er, at namsmannen vil starte trekk i din inntekt, og at dette trekket må du sette av, og ellers dine rittigheter og krav.

Det siste er det meget skjeldenst du blir informert om.

Jeg har laget noen dokumenter som basert på den erfaringen jeg har i forbindelse med bistand ved rettslige gjeldsordninger, skyldnere sjeldent eller aldrig blir opplyst om. Di finner disse dokumentene på nedenforstående lenke, og de er gratis.

https://www.pengenett.com/viewtopic.php?f=4&t=94

Håper disse dokumentene vil være til hjelp

Med vennlig hilsen

TBergh

Tusen takk, dette kom godt med! Takk for at du tok deg tid til å svare. 
de søkte om trekk tidligere men jeg hadde ikke noe til overs. 

tar de med bidrag, barnetrygd og bostøtte i beregningen? 

vet du om det kan hjelpe med lege erklæring når jeg har hatt en "sykdom" i 13 år som først blir utredet for nå? 
Er det det samme om det er en sykdom eller tilstand? 

Anonymkode: f1d87...bec

AnonymBruker
Skrevet

De går igjennom hva en gjeldsordning innebærer, endel spørsmål som feks. Arbeidsforhold, forsørgelse av barn, kort forklare årsaken til gjeldsproblemene, boforhold etc.  De foreslår en nedbetalingstid. 

Det var for meg fine folk som ikke dømte situasjonen nord og ned, noen måneder etter når jeg tok kontakt husket ikke saksbehandler meg i det hele tatt, da de behandler ekstremt mange saker. Så husk å ivareta dine interesser samtidig kan det  være lurt å lytte til deres erfaring, de vil ha saken løst raskest mulig, det kan slå begge veier. Du er egentlig bare en av flere tusen i bunken som de behandler. Ingenting å grue seg til hvertfall. 

Anonymkode: 7dd3f...416

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De går igjennom hva en gjeldsordning innebærer, endel spørsmål som feks. Arbeidsforhold, forsørgelse av barn, kort forklare årsaken til gjeldsproblemene, boforhold etc.  De foreslår en nedbetalingstid. 

Det var for meg fine folk som ikke dømte situasjonen nord og ned, noen måneder etter når jeg tok kontakt husket ikke saksbehandler meg i det hele tatt, da de behandler ekstremt mange saker. Så husk å ivareta dine interesser samtidig kan det  være lurt å lytte til deres erfaring, de vil ha saken løst raskest mulig, det kan slå begge veier. Du er egentlig bare en av flere tusen i bunken som de behandler. Ingenting å grue seg til hvertfall. 

Anonymkode: 7dd3f...416

Hvor i landet var dette?

Anonymkode: 0b869...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...