Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har en voldsomt temperament og sinne! Det er akkurat som at hun må få det ut, alle hennes tanker og følelser må ut og om noen sier noe "feil" eller noe hun ikke liker så så kommer det sarkastiske eller spydige utsagn eller sinne og frustrasjon. Hun lar på en måte andre lide for hennes greier - skjønner? Ettersom åra har gått så har det blitt til at dette styrer stemninga i familien og både jeg og ungene tilpasser oss eller går på eggeskall som det heter. Alt for å ikke terge henne mer eller for at det skal unngå misforståelser eller krangler. Jeg har ikke noe å sammenligne med så jeg bare lurer på hva folk tenker om denne situasjonen. Er det kanskje vanlig? Uvanlig? Dysfunksjonell familie? Er det greit å holde på sånn?   Ja dere skjønner...hva skal jeg gjøre??? 

Anonymkode: 53475...965

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

.hva skal jeg gjøre??? 

Flytt ut eller be henne skjerpe seg, en gang for alle! 

Har du snakket med henne skikkelig om dette? Si at dere er dritt lei av henne når hun er sånn og hun må forandre seg umiddelbart, hvis ikke tar du med deg ungene og flytter ut. Sett hardt mot hardt, dette er jo mishandling av dere alle. 

Anonymkode: 241bd...434

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo ikke bra for hverken deg eller ungene. Hun ødelegger barndommen deres. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er hun villig til å gå i terapi? Eller er hun ikke villig til å innse at hun har et sinneproblem og at hun ødelegger barna og ekteskapet? 

Anonymkode: 8234f...84e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona mi har alltid vært ganske grei, men etter fødsel 3 ble hun grinete og gretten for den minste ting i ett år. Jeg fortalte henne hyppig at jeg ikke aksepterte dritt-oppførselen og at barna led. Hun sa sorry og lovet å skjerpe seg, men var like grinete dagen etter. 

Jeg sjekket henne for depresjon med skåringsskjema, og hun skåret som ved mild sykdom. Jeg fikk overtalt henne til å begynne med medisin (SSRI), og allerede første uka fikk jeg tilbake den gode kona mi. 

Anonymkode: c8cc8...fd2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier hun er grunnen til raseri anfallene?

Anonymkode: 8bedd...c77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min ekskone var slik. Det er mye av grunnen til at vi er skilt.

Hun kom fra et hjem med mye konflikt, og krangling var vanlig. Jeg var ikke fullt ut klar over dette da vi ble sammen - det tok en stund før jeg hilste på foreldrene hennes, og de holdt lenge "maska" overfor meg. 

Vi har så lite kontakt som mulig nå som vi er skilt, og naturligvis ble alt verre da. Samarbeidet om barna er ikke bra, men fungerer helt tålelig. Jeg merker at vår datter tar etter sin mor, hun har mye temperament og er stygg i munnen. Jeg prøver å motarbeide dette, men hun er jo bare hos meg halve tiden. 

Jeg har ny samboer og hun er ikke slik i det hele tatt. Hun har et rolig lynne og kommer fra en helt annen familie, som likner mer på min egen. Jeg skulle ønske jeg var mer bevisst på ting som bakgrunn og familie da jeg valgte partner i første runde, men det var jeg dessverre ikke.

Anonymkode: 26e41...09d

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer har en voldsomt temperament og sinne! Det er akkurat som at hun må få det ut, alle hennes tanker og følelser må ut og om noen sier noe "feil" eller noe hun ikke liker så så kommer det sarkastiske eller spydige utsagn eller sinne og frustrasjon. Hun lar på en måte andre lide for hennes greier - skjønner? Ettersom åra har gått så har det blitt til at dette styrer stemninga i familien og både jeg og ungene tilpasser oss eller går på eggeskall som det heter. Alt for å ikke terge henne mer eller for at det skal unngå misforståelser eller krangler. Jeg har ikke noe å sammenligne med så jeg bare lurer på hva folk tenker om denne situasjonen. Er det kanskje vanlig? Uvanlig? Dysfunksjonell familie? Er det greit å holde på sånn?   Ja dere skjønner...hva skal jeg gjøre??? 

Anonymkode: 53475...965

Hun høres ut som min ex. Mitt livs største tabbe er at jeg kastet bort mange år på henne.

Anonymkode: 65086...d54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så er det mange menn som finner seg i dette. Etter 11 ekteskap, hvor 10 av de var med utbrudd og utagering (type Amber Heard, men uten rus i bildet) så takket jeg for meg. 

Det eneste jeg angrer på er at jeg holdt ut i 10 år, skulle gått allerede etter 3 måneder når det startet. 

Du bør lese deg opp om vold i nære relasjoner. Det er godt dokumentert at kvinner er den som utøver mest vold i et parforhold. Det er bare ikke så politisk korrekt å snakke om det. NTNU har en meget god studie om dette.   

Som singel så hadde jeg kun noen få absolutte krav til ny partner. Høyeste prioriterte krav var at hun ikke hadde noen tendenser til utagering og utbrudd med påfølgende unnskyldning om hormoner eller at det var min feil at hun oppførte seg slik.

Det tok 3 år å finne seg ei slik kvinne, men de finnes. Vi har nå vært i lag 17 år, uten store krangler hvor du blir beskyldt for alt mulig rart, samt fysisk vold, verbal vold, psykisk vold og materiell vold. 

Anonymkode: afb21...c8b

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

X damen til min bror var slik i deres forhold.

I begynnelsen var alt sus og dus, så begynte hun mer og mer å bli kontrollerende og skulle ha siste ordet i alt.

Da hun ble gravid og barna kom eskalerte kranglingen og bjeffingen, og til slutt klarte han ikke mer og gikk fra henne.

Kan legge til at hun er bipolar så det er nok muligens grunnen til alt dramaet.

Anonymkode: 8bedd...c77

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo akkurat ut som hjemme hos meg, og hvertfall 2-3 andre kompiser og kolleger.

Jeg tolker det som at det er relativt normalt da kvinner veldig ofte ikke er istand til å kontrollere hverken følelser, stress, egenutviklet angst eller sinne. 

Anonymkode: e4ee1...4eb

• Liker 2
Gjest rabrabara
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessverre så er det mange menn som finner seg i dette. Etter 11 ekteskap, hvor 10 av de var med utbrudd og utagering (type Amber Heard, men uten rus i bildet) så takket jeg for meg. 

Det eneste jeg angrer på er at jeg holdt ut i 10 år, skulle gått allerede etter 3 måneder når det startet. 

Du bør lese deg opp om vold i nære relasjoner. Det er godt dokumentert at kvinner er den som utøver mest vold i et parforhold. Det er bare ikke så politisk korrekt å snakke om det. NTNU har en meget god studie om dette.   

Som singel så hadde jeg kun noen få absolutte krav til ny partner. Høyeste prioriterte krav var at hun ikke hadde noen tendenser til utagering og utbrudd med påfølgende unnskyldning om hormoner eller at det var min feil at hun oppførte seg slik.

Det tok 3 år å finne seg ei slik kvinne, men de finnes. Vi har nå vært i lag 17 år, uten store krangler hvor du blir beskyldt for alt mulig rart, samt fysisk vold, verbal vold, psykisk vold og materiell vold. 

Huff, jeg skjønner så godt. Jeg hadde en samboer som hevet stemmen, kastet og smalt ting og ikke tålte å drikke, men ble sint, eiesyk og sjalu (type Johnny Depp). Det ble slutt og ting er roligere og bedre nå. Skal mye til å endre en slikt adferdsmønster. 

Gjest rabrabara
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Én ting bare: Det er IKKE bevist at kvinner utøver mest vold i forhold. Det skjer, men som regel er det menn som står for hoveddelen av aggressivitet i forhold og i samfunnet forøvrig.

Gjest rabrabara
Skrevet

Fins sikkert noen mørketall, men ingen tvil om at men topper statistikken. Uansett bør du, ts, forklare at du går dersom hun ikke endrer seg eller søker hjelp. Ungene lider også tydeligvis. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, rabrabara said:

Én ting bare: Det er IKKE bevist at kvinner utøver mest vold i forhold. Det skjer, men som regel er det menn som står for hoveddelen av aggressivitet i forhold og i samfunnet forøvrig.

Det er som med utroskap. Kvinner og det utøvd av kvinner er sterkt underrapportert. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en mor som var slik. Følte alltid at jeg gikk på eggeskall rundt henne. Foreldrene mine ble skilt da jeg var 8 år, og jeg har vokst opp med min far (her var barnevernet inn i bildet og det er jeg glad for i dag). Men da hun kom på besøk var jeg alltid nervøs, og da jeg var tenåring var det ofte at jeg rømte huset når hun ringte og sa hun skulle komme. 

Jeg vet jo ikke hva som feiler din samboer, men du bør absolutt ta grep. Hun må oppsøke profesjonell hjelp, f.eks sinnemestringskurs e. l. Det er veldig skadelig å være rundt slike folk, spesielt for barn.

Anonymkode: 79623...9de

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusset veldig da min kollegas mann kom trillende med barnet som satte opp et forskrekket uttrykk idet han fikk øye på sin mor og sa «jeg har vært snill i hele dag, mamma» 😟 Hun var mellomleder og det ble senere inngått avtale om fratredelse…

TS: Ingen samtale kan endre et menneskes personlighet. Om hun får en diagnose, hva hjelper det? 

Anonymkode: 84552...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som meg... jeg takler stress dårlig, dårlig på å kontrollere følelser og dårlig på å håndtere stress.. jeg blir også alt for fort sint

Jeg er en dårlig mor og en dårlig kone.. 

Jeg hater meg selv, drømmer ofte om å få en dødelig sykdom så de andre kan få fred fra meg. Kanskje barna kan få en ny mor. 

jeg ønsker å bli bedre, men klarer ikke

Anonymkode: 9a704...b97

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres jo akkurat ut som hjemme hos meg, og hvertfall 2-3 andre kompiser og kolleger.

Jeg tolker det som at det er relativt normalt da kvinner veldig ofte ikke er istand til å kontrollere hverken følelser, stress, egenutviklet angst eller sinne. 

I alle dager hva slags miljø er det du vanker i? Dannelse, selvbeherskelse og selvinnsikt står ikke særlig høyt på ordenen i dine kretser ser det ut til. Har du spurt deg selv hvorfor du og dine kompiser blir tiltrukket av denne type kvinner?

Kan det ha noe med ditt kvinnesyn å gjøre? 
«kvinner veldig ofte ikke er istand til å kontrollere hverken følelser, stress, egenutviklet angst eller sinne. »

Anonymkode: 84552...480

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...