Gå til innhold

Han vil ikke forplikte seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kaster bort tiden din og bør avslutte hele relasjonen. Et forhold skal gi trygghet, ikke usikkerhet og utrygghet som dette her der han sitter på all makt. Hvilken rett har han egentlig til å motta alt du normalt bare gir til kjærester når du i hans øyne ikke engang er bra nok til å være hans kjæreste? Ikke bruk 6! mnd på sånt tull. 2 uker hadde trolig vært mer enn nok tid til å skille klinten fra hveten. 

Anonymkode: 3be4d...051

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han vil ikke være kjæreste med deg. Punktum.
For meg hadde det vært ekstremt turn-off å ikke være god nok som kjæreste. 
Ikke lag unnskyldninger for han. Si at du trekker deg vekk fordi du ikke får det du ønsker i relasjonen, og at om han ombestemmer seg, så vet han hvor han finner deg. Så lar du han gå. 
Din selvrespekt må være sterkere enn dine følelser!

Anonymkode: 704ad...224

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har datet en mann i et halvt år. Han er en fantastisk fin fyr. Jeg merker at han liker meg, og at han bryr seg om meg. Han er kjærlig og lidenskapelig, og vi har det alltid veldig fint sammen. Men i det siste har jeg følt på at dette ikke er nok. Jeg trenger å vite hvor vi står. Han vil at vi kun skal ha hverandre, men han vil ikke definere oss som kjærester. Han sier ting er bra sånn som de er nå. Det virker som han er redd for å forplikte seg. Jeg har sagt at jeg ikke syns det er godt nok, for jeg trenger mer forutsigbarhet enn det. Jeg vil at vi skal være kjærester. Han har sagt at vi får tenke litt på det. Jeg klarer ikke helt forstå dette. For sånn vi har det, så er vi jo kjærester etter min mening. Er jeg teit som har forventninger om noe mer? Bør jeg ta det rolig å vente til han er klar? Jeg kjenner at relasjonen begynner å tære på meg fordi jeg er så usikker på hans ståsted. Noen som har erfaringer eller råd og dele? 

Anonymkode: 48452...cc2

Nei.

Hvorfor skal forholdet være på kun hans premisser?

Hvis jeg var deg så ville jeg begynt å se meg om andre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvilke fordeler er det du snakker om? 

Som eksklusiv, men ikke definert offentlig som kjærester har man da ingen fordeler?

I den tiden som singel, uten eksklusivitet er den tiden hvor menn flest har mest sex.  

Anonymkode: efe59...ba9

Kjærestefordeler er uforfliktet sex og kos. En er «kjærester» i senga, men ikke offentlig. Han kan ha døren åpen om han ser noen som er bedre enn TS. En slik mann er ikke verdt å vente på. 

Anonymkode: 6f9c2...07d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjærestefordeler er uforfliktet sex og kos. En er «kjærester» i senga, men ikke offentlig. Han kan ha døren åpen om han ser noen som er bedre enn TS. En slik mann er ikke verdt å vente på. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (4 timer siden):

Nei.

Hvorfor skal forholdet være på kun hans premisser?

Hvis jeg var deg så ville jeg begynt å se meg om andre muligheter.

Du er singel og ensom du eller? Eventuelt bitter 

Anonymkode: 56ccc...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er man bitter hvis man påpeker at et forhold selvfølgelig skal være like mye på begges premisser? Vi damer skal ikke finne oss i så mye tull, det bare taper vi på.

Anonymkode: 51233...89d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, hun har selvrespekt. 

Anonymkode: 3be4d...051

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Takk for alle fine svar.

Jeg har gitt han en del motgang i de siste ukene gjennom at jeg har begynt å stille krav. Det rare er at dette ikke skremmer han vekk. Derimot har vi fått et enda nærere forhold. 

Men kommer nok til å avslutte dette om han ikke bestemmer seg for å satse på meg for alvor ganske snart.. For jeg kjenner som sagt at usikkerheten tærer på meg mer og mer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gitt han en del motgang i de siste ukene gjennom at jeg har begynt å stille krav. Det rare er at dette ikke skremmer han vekk. Derimot har vi fått et enda nærere forhold. 

Men kommer nok til å avslutte dette om han ikke bestemmer seg for å satse på meg for alvor ganske snart.. For jeg kjenner som sagt at usikkerheten tærer på meg mer og mer. 

Han gir deg mer og mer (les: akkurat nok til at du ikke går fra han, uten å gi deg forpliktelsen du ønsker). Du blir lurt og han holder deg varm. Er han ikke sikker på deg etter et halvt år, så blir han det ikke heller

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 14.20):

Jeg har datet en mann i et halvt år. Han er en fantastisk fin fyr. Jeg merker at han liker meg, og at han bryr seg om meg. Han er kjærlig og lidenskapelig, og vi har det alltid veldig fint sammen. Men i det siste har jeg følt på at dette ikke er nok. Jeg trenger å vite hvor vi står. Han vil at vi kun skal ha hverandre, men han vil ikke definere oss som kjærester. Han sier ting er bra sånn som de er nå. Det virker som han er redd for å forplikte seg. Jeg har sagt at jeg ikke syns det er godt nok, for jeg trenger mer forutsigbarhet enn det. Jeg vil at vi skal være kjærester. Han har sagt at vi får tenke litt på det. Jeg klarer ikke helt forstå dette. For sånn vi har det, så er vi jo kjærester etter min mening. Er jeg teit som har forventninger om noe mer? Bør jeg ta det rolig å vente til han er klar? Jeg kjenner at relasjonen begynner å tære på meg fordi jeg er så usikker på hans ståsted. Noen som har erfaringer eller råd og dele? 

Det høres ut som en mann som bare koser seg med deg mens han venter på den rette å stifte familie med. 

Det er ganske opplagt at hvis ikke begge vil det samme på samme tidspunkt, så funker det ikke. 

Jeg ville bare takket for meg og gått videre.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2022 at 2:20 PM, AnonymBruker said:

Spørs på hvor gamle dere er? det førte som slår meg derimot er at, han elsker deg ikke, men han er flink til å dra deg med sånn at han har fast tilgang på sex. Om dette stemmer har han muligens også andre han gjør det samme med.

Kan også være at han ikke vil ha noe forhold og ikke har andre, men bruker deg for å tilfredstille seg selv.

Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke ville ha det sånn og om han ikke ønsket et forhold så ville du kutte kontakten med han. Det er nok av fisk i havet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han kan vente, det kan du ikke. Sånn er det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
Rosatoast skrev (På 20.5.2022 den 18.05):

Han er dessverre ikke så interessert som du har inntrykk av. Hadde han virkelig vært forelsket hadde det ikke vært et spørsmål, da ville han selvfølgelig blitt eksklusiv med deg. Tingene du ramser opp, er klassiske ting man sier når man bare vil ha sex og nærhet, men ingenting seriøst. Jeg hadde aldri ventet på en mann, nei - du må bare komme deg videre, da kommer du til å finne en som virkelig verdsetter deg.  

Hvor gamle er dere? 

Det skriver TS i første innlegg at de er allerede. 

AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 17.32):

Det har jo noe med markeringen å gjøre. Å klart og tydelig si, det er oss to. Noen har behov for å høre det bli sagt, jeg velger deg. Ærlig sak det.

Anonymkode: 3897e...adf

Som sagt, jeg har full forståelse for at TS ønsker at de kaller seg kjærester. Jeg prøver bare å få fram at det ikke nødvendigvis er så svart-hvitt som flertallet her påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skremmer han ikke år du sender krav nei… og han er blitt mer «på» etter kravene? 
Han VET at han har deg. Du kommer ikke til å takke for deg med det første. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er han? Har han vært i et forhold tidligere? Dårlige erfaringer fra tidligere forhold?

Anonymkode: 394f6...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er han? Har han vært i et forhold tidligere? Dårlige erfaringer fra tidligere forhold?

Anonymkode: 394f6...084

30-årene. Han har vært i ett forhold som varte i ett år. Litt rart egentlig siden han en en veldig ordentlig type, snill og kjekk. Han kunne nok lett funnet seg dame om han ville. Tror faktisk forhold skremmer han litt, for å være ærlig. Han sliter med det at folk har forventninger til han, og stresser veldig hvis han ikke klarer å innfri. Men han er ingen player i alle fall. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare må fortelle han hva du føler for han og at du ønsker å være i et forhold med den du er glad i. 
Forklar gjerne enkelt og udramatisk at ditt behov kommer av at du ikke ønsker å være en midlertidig løsning. 
Enkelt og greit . 
Ta med at du aldri ville beholdt han kun som en som ff siden du synes det ville være feil for deg og respektløst 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han får tømt seg,og du har lovet eksklusivitet, så trenger han ikke steppe opp. 

Han har jo null konkurrenter 😎 

( PS- han er ikke forelsket ,da ville han tatt deg av markedet og vist deg frem som en kjæreste med stolthet.  Han eier heller ikke integritet som mann eller respekt for DEG ) 

Han er full av ord ( bullshit ), men null ryggrad.  Han er t.om så feig at han ikke tør å si at dette er casual.  Slike bruker ord og vendinger som : ting er bra som de ,vi får se hvor vi ender, leve i nuet bla bla bla 🤣

Why buy the cow,when the milk is free....

Endret av Havspeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror faktisk forhold skremmer han litt,

Tror et forhold med deg, er det som skremmer han. Om han hadde vært redd for å miste deg, så hadde han forpliktet seg til deg. Menn forplikter seg til den din vil ha- også for at hun ikke skal være tilgjengelig for andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...