AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Del Skrevet 20. mai 2022 Hei dere Skal straks til varmere strøk med en 3åring og en baby på 6mnd. Det er vår første utelandstur sammen og jeg kjenner meg litt stresset. Ønsker at det skal gå mest mulig behagelig for seg, for både store og små. Hotellet vi skal være på er barnevennlig og det ligger ca 10min busstur fra flyplassen. Vi kommer til å holde oss på hotellet hele uken vi skal være der. Flyplass og flytur: Tenker å sende bugaboo vognen, sånn at baby kan bruke den på selve ferien (han må veksle mellom å ligge/sitte. I tillegg tenker vi å ha en yoyo vogn med liggedel om baby evt skal sove i på flyplassen. Den kan vi også ha med som håndbagasje. Høres det greit ut eller blir det for mye greie? Andre tips? på flyturen har vi ingen ekstra sete eller seng. Flyturen tar i underkant av 4timer. Tips til hvordan få baby til å ha det mest mulig komfortabelt? Bæring: Jeg har vond rygg og mannen min har vond fot. Vi bruker derfor bæresele minst mulig og har baby for det meste i vogn når vi er ute. Jeg synes det er tungt å bære baby på magen og føler vel det er best å bære baby på hofta. Tenker et lettvint sjal og kom over to luftige sjal som kanskje kan være grei i varmen. Bruksområde er når vi skal bade, gå inn og ut av hotellrommet, ned til bassenget osv. er ikke ment for lange turer. Hva tenker dere om disse? Tenker kanskje det kan avlaste litt? https://mycopenhagenkid.com/collections/tonga/products/mesh-slynge-tonga-gra https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/quokkababy-baeresjal-cool-mesh-peach?gclid=EAIaIQobChMI4K2Xpqrs9wIVjNSyCh3evQBzEAQYASABEgJe6_D_BwE noen med erfaring? Busstur fra flyplass til hotell: varighet 10min. Hvordan feste baby?? Når jeg tenker på bussturer her i Oslo er jo det lite eller ibgen sikkerhet. Har flere ganger reagert på sikkerheten ift om det skulle skje en kollisjon. Ellers om du har erfaringer og tips til meg om hvordan gjøre reisen og selve ferien best mulig så er jeg evig takknemlig for tilbakemeldinger ☺️ Anonymkode: 35cad...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20. mai 2022 #2 Del Skrevet 20. mai 2022 Høres litt voldsomt ut med to vogner på tur? Sikkerhet, da må du jo ta med bilstol selv vil jeg tro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Del Skrevet 20. mai 2022 mereo skrev (6 minutter siden): Høres litt voldsomt ut med to vogner på tur? Sikkerhet, da må du jo ta med bilstol selv vil jeg tro. Janei, aner ikke. Noen andre? TS Anonymkode: 35cad...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Del Skrevet 20. mai 2022 Forhold til bæresele ville jeg søkt på norsnbøregruppe på Facebook og der søkt etter "sydenbært" eller noe lignende så får du masse tips fra andre som har lurt på det samme. Forhold til vogn hadde jeg tatt med vogn til baby bare. Kanskje en liten sånn reise trille til eldste for å være sikker som er det yoyo vognen du skrev om... jeg ville tatt det. Til den kan du vel gå kjøpt ligge del så kanskje du slipper og ha med den store vanlige vogna. Ellers må du ha med bilstol til baby selv.... Lykke til på tur! Anonymkode: 6ca38...a92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 20. mai 2022 #5 Del Skrevet 20. mai 2022 Fordel å ha to vogner uansett tenker jeg. 3åringen kan jo bli sliten. Mange inntrykk og varme. Så da kan evt treåringen bruke bugaboo og babyen yoyo (evt støtte med pute for oppreist stilling. Ha med smokk, evt koseklut om det brukes, et par leker uten lyd, kanskje en bok med spennende bilder, klemmepose, tåteflaske e.l dere bruker på flyturen. Ha på lette og behagelige klær. Fordel med enkle klær ved behov for bleieskift også. Anbefaler også å holde roen om baby blir urolig på flyturen. Faktisk verre å høre på hysjing og styrete foreldre enn et urolig barn 😅 Jeg har liten erfaring med bæretøy. Men funker det ikke å bare bruke den letteste vognen til og fra? Istedenfor å kjøpe noe nytt? I vognen kan også evt ting dere trenger underveis som solkrem, drikkeflasker, evt leker o.l oppbevares også. Baby kan bruke bilstol på bussen og festes med sele. Så lenge bilstolen er laget for å festes med belte. Dere må da ta med bilstol selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 20. mai 2022 #6 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg hadde ikke tatt med to vogner, mange flyplasser låner ut triller du kan låne på flyplassen. Greit å ha når det blir en del gåing! Men om 3 åringen liker vogn så er det kanskje ikke dumt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Del Skrevet 20. mai 2022 Ville absolutt valgt bort den ene vogna, og hatt med bilstol i stedet. Sikkerhet er viktig, og er vel ikke noe nytt at de har en litt annen kjørestil i typiske syden land, selvom det ikke er lange turen. Hvertfall min erfaring. Baby kan jo bruke babystol, og de aller fleste av disse kan lett beltemonteres ☺️ Anonymkode: 9ec75...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Del Skrevet 20. mai 2022 Bare vær obs på om dere tar buss på chartertur, så er det ikke sete til baby med bilstol på bussen, om baby ikke har seteplass på flyet. Anonymkode: b6ed4...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei dere Skal straks til varmere strøk med en 3åring og en baby på 6mnd. Det er vår første utelandstur sammen og jeg kjenner meg litt stresset. Ønsker at det skal gå mest mulig behagelig for seg, for både store og små. Hotellet vi skal være på er barnevennlig og det ligger ca 10min busstur fra flyplassen. Vi kommer til å holde oss på hotellet hele uken vi skal være der. Flyplass og flytur: Tenker å sende bugaboo vognen, sånn at baby kan bruke den på selve ferien (han må veksle mellom å ligge/sitte. I tillegg tenker vi å ha en yoyo vogn med liggedel om baby evt skal sove i på flyplassen. Den kan vi også ha med som håndbagasje. Høres det greit ut eller blir det for mye greie? Andre tips? på flyturen har vi ingen ekstra sete eller seng. Flyturen tar i underkant av 4timer. Tips til hvordan få baby til å ha det mest mulig komfortabelt? Bæring: Jeg har vond rygg og mannen min har vond fot. Vi bruker derfor bæresele minst mulig og har baby for det meste i vogn når vi er ute. Jeg synes det er tungt å bære baby på magen og føler vel det er best å bære baby på hofta. Tenker et lettvint sjal og kom over to luftige sjal som kanskje kan være grei i varmen. Bruksområde er når vi skal bade, gå inn og ut av hotellrommet, ned til bassenget osv. er ikke ment for lange turer. Hva tenker dere om disse? Tenker kanskje det kan avlaste litt? https://mycopenhagenkid.com/collections/tonga/products/mesh-slynge-tonga-gra https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/quokkababy-baeresjal-cool-mesh-peach?gclid=EAIaIQobChMI4K2Xpqrs9wIVjNSyCh3evQBzEAQYASABEgJe6_D_BwE noen med erfaring? Busstur fra flyplass til hotell: varighet 10min. Hvordan feste baby?? Når jeg tenker på bussturer her i Oslo er jo det lite eller ibgen sikkerhet. Har flere ganger reagert på sikkerheten ift om det skulle skje en kollisjon. Ellers om du har erfaringer og tips til meg om hvordan gjøre reisen og selve ferien best mulig så er jeg evig takknemlig for tilbakemeldinger ☺️ Anonymkode: 35cad...a27 Jeg ville tatt med én vogn, og bæresele. Eller så kan dere kjøpe en tvillingvogn på finn. Hadde ikke orket å drasse med meg 2 vogner.. Vi har reist med barna være i 20 år.. da har vi brukt 2 kofferter, en vogn og litt håndbagasje.. Men så shopper man alltids litt på ferieturen også, som man må få plass til😀 Anonymkode: 78a92...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå