Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Samboeren min vekket meg i morges fordi barnet med langt hår har farget det med sånn spray som gjorde at håret var helt stivt, og han ante ikke hvordan han skulle få gredd håret til barnet. Barnet er 10.  jeg sliter mye med søvn og regelen her hjemme er at jeg lager matpakkene dagen før- og samboer står opp med barna. Idag ble jeg bråvekket midt i en drøm og jeg var langt borte, når han trengte hjelpen min. Det var håret til ****, mer sa han ikke, og her hjemme er det håret ett helvette å ordne med da barnet ikke klarer å stelle det selv, så jeg klarer å lire ut av meg at «hva skal jeg gjøre?! Hva er forskjellen på om du eller jeg ordner det?!!» før han smeller igjen døra. Jeg forsto fortatt ikke situasjonen, eller hva det gjaldt. Men så våkner jeg litt og litt og hører de på badet. Åååå, hårfargen ja. Det slo meg. Jeg står opp og tar på morgenkåpen og går til badet. Prøver å si til samboer at jeg skal hjelpe til men at han bråvekket meg istad. Han svarer med å kaste meg ut, potte sur- foran 10 åringen som var på vei inn i dusjen for å prøve å fikse det. Jeg går og legger meg igjen. 15 min senere kommer han inn, og jeg er fortvila og sier jeg prøvde å hjelpe til- før jeg får snakket ferdig skulle han ha hårføneren.., og igjen når jeg prøver å forklare at jeg hverken er sur eller ikke ville ikke phjelpe- så slenger han døren på meg uten å høre ferdig hvor den ligger. Og nå har vi det gående… han mener bestemt at jeg ødela dagen, så han har dratt (jeg har fri og han jobber ikke atm) og nå må jeg overgi meg igjen- for å redde helgen. Men hvordan? Hva skal jeg gjøre? Barnet på 10 dro på skolen med vått hår fordi «Jeg ikke ville hjelpe til» enda jeg prøvde. Barnet tror nå at jeg er sur og at det er min feil. 

Anonymkode: 7c308...9a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro. Det kan gå en kule varmt om morgenen hos de fleste. Snakk om det når dere samles i ettermiddag og sett en strek over det.

Anonymkode: 81a2f...196

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er lite troverdig. At han står opp med ungen alene hver dag. Hvis det stemmer, har han all grunn til å være sur og lei. 

Anonymkode: d759a...1a0

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er lite troverdig. At han står opp med ungen alene hver dag. Hvis det stemmer, har han all grunn til å være sur og lei. 

Anonymkode: d759a...1a0

Nei, jeg jobber også, og da er vi sammen om det. Men idag hadde jeg fri.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta det med ro. Det kan gå en kule varmt om morgenen hos de fleste. Snakk om det når dere samles i ettermiddag og sett en strek over det.

Hjelper ikke det, om samboeren er en langsur type.

Anonymkode: 769a0...85b

AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er- hvordan. Jeg må gi meg for å få ordnet opp- noe som dessverre ikke er bra for forholdet. Men å snakke- så går han bare til angrep med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært jeg som stod der fortvila og skulle be om hjelp, og så ble møtt på den måten... ja, da hadde jeg også blitt sur. Da hadde jeg også tenkt at her får jeg bare ordne opp selv, ikke vært mottakelig for noe hjelp videre, eller orket å bruke noe energi på å være hyggelig mot deg. 

Jeg hadde trengt litt tid for meg selv, og så kunne jeg vært mottakelig for en unnskyldning etterhvert.

Anonymkode: b3817...969

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er det. Han kom hjem igjen nå, og overser meg totalt. Går inn og ut av rommet og pakker til det ikveld uten å snakke med meg

AnonymBruker
Skrevet

Da får du bare overse ham så godt du kan til han blir blid igjen og finne på noe hyggelig med barnet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært jeg som stod der fortvila og skulle be om hjelp, og så ble møtt på den måten... ja, da hadde jeg også blitt sur. Da hadde jeg også tenkt at her får jeg bare ordne opp selv, ikke vært mottakelig for noe hjelp videre, eller orket å bruke noe energi på å være hyggelig mot deg. 

Jeg hadde trengt litt tid for meg selv, og så kunne jeg vært mottakelig for en unnskyldning etterhvert.

Men jeg sto jo opp- og han burde jo vite at jeg ikke var helt ved mine fulle 5 når jeg bråvåkna. Jeg gikk på badet og prøvde men da «var det for sent»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvor skal man begynne;

Dere har en 10 åring dere må stå opp med, lage matpakke til i forveien og gre håret til. Og som tydeligvis nærmest er traumatisert av å gå på skolen med vått hår.

Pappa må stå HVER morgen fordi du må sove?

Han smeller døren foran deg?

HELE helgen er ødelagt fordi dere kranglet i dag?

Tenker kanskje det ikke er så dumt med en liten tur på familievernkontoret for å få noen kommunikasjonstips? 

Anonymkode: 11d3b...d3f

• Liker 37
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Da får du bare overse ham så godt du kan til han blir blid igjen og finne på noe hyggelig med barnet.

Problemet er at barnet skal være med han etterpå, så hvis vi ikke får ordnet opp er jeg den sure kjærringa som bare kan ligge hjemme og ha det så godt😅

Skrevet

Problemet her er- hvordan. Jeg må gi meg for å få ordnet opp- noe som dessverre ikke er bra for forholdet. Men å snakke- så går han bare til angrep med en gang.

Du har jo sagt ditt. At det ikke var ment sånn. Så hadde absolutt ikke lagt meg flat var jeg deg. 

Det jeg ville gjort var å late som ingenting overfor han.

Ifht 10 åringen hadde jeg sagt at det var dumt morgenen ble slik den ble. Men at du ikke var sur, men ble bråvekket av hårkrisen. Men det gikk jo bra til slutt. Et eller annet avdramatiserende. 

• Liker 10
Skrevet

Helt ærlig, jeg hadde nok også blitt litt gretten hadde jeg vært han, men når man bråvåkner slik som du gjorde er man nesten ikke ansvarlig for hva man sier før man får summet seg litt 😄 Om han ikke er langsint, hadde jeg bare gått å gitt han en klem og unnskyldt meg for å være morragretten 🤷‍♀️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ham høres ut som han allerede var sur når han kom inn og vekket deg. Så skjønner godt du ikke våknet og var super blid heller.

En ting.. det er ikke sånn at dette er bare DIN oppgave å rette opp at han var sur. Om han skal være skit sur hele helgen så hadde jeg latt være å snakke med han. 

Anonymkode: fb8f7...71f

• Liker 17
Skrevet

Her henger dere begge fast i deres virkelighet og klarer ikke se den andres behov, han "bråvekket" deg ikke - han trengte hjelp og du bråvpknet og skjønte ikke situasjonene, du burde tatt deg tid til åt rekke pusten når du kjente du var irritert også.. Og han burde kanskje strengt tatt prøvd vekke deg mer skpnsomt, noe som er vanskelig om han er stresset selv.. 

Så her har dere noe å ta tak i begge to tenker jeg i hvordan deres samspill i en slik setting er og hvordan dere reagerer mot hverandre i stedenfor sammen som et team.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg sto jo opp- og han burde jo vite at jeg ikke var helt ved mine fulle 5 når jeg bråvåkna. Jeg gikk på badet og prøvde men da «var det for sent»

Ja, da er det for sent. Den reaksjonen din opplever jeg som lite imøtekommende, og hadde jort morgenen min MYE værre enn den i utgangspunktet var. Selv om man bråvåkner går det an å være hyggelig. 

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg også hadde vært gretten om jeg måtte stå opp tidlig hver eneste dag. Du skriver at dere er sammen om det de dagene du går på jobb, så da må han opp tidlig hver eneste dag?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur av din oppførsel jeg også

Anonymkode: 17b08...53c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mye å ta tak i-men det aller enkleste først: 10 åringen må få en hårklipp hun kan håndtere på egenhånd. Deretter må hun lære seg å lage matpakker selv, og også greie seg selv på morgenen. Til slutt bytt på å stå opp tidlig. 

Anonymkode: d8c41...397

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...