Gå til innhold

Folk i bussen som snakker i telefon. Hvorfor? Dempe deg da i det minste!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger vurderer jeg å være med i samtalen. Syns det er respektløst å snakke i telefon på buss. Da får du heller snakke lavt og gjøre samtalen kort. Vis hensyns til andre, som ikke vil være med i samtalen..

Anonymkode: 27456...cab

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger vurderer jeg å være med i samtalen. Syns det er respektløst å snakke i telefon på buss. Da får du heller snakke lavt og gjøre samtalen kort. Vis hensyns til andre, som ikke vil være med i samtalen..

Hva om du møter en venn på bussen? Respektløst å slå av en prat selv om andre på bussen "blir med i samtalen"?

Endret av snillOnkel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig ts!

De bruker i tillegg å ha tlfn på høyttaler. Irriterende lyd når volumet er skrudd på max. De som snakker i tlfn snakker ekstra høyt, kontra to stykker som snakker sammen ved siden av hverandre. 

Anonymkode: d93c2...a40

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Skulle ønske bussene hadde en skillevegg med stillesone eller noe, så kan de bråke og prate bak i bussen. Slitsomt hvis man må sitte lenge på bussen hver dag. 

Anonymkode: 91092...4e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har behov for å vise til omgivelsene at de eksisterer og du må respektere ønsket deres. 

Anonymkode: 3063f...a01

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Blande deg inn i samtalen?? Gjør du det når folk snakker sammen ansikt til ansikt også?

Har aldri i mitt liv hørt noen snakke på høyttaler på bussen, og jeg har tatt så sinnsykt mye buss.

Anonymkode: 715bf...06f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Utrolig forstyrrende, særlig på morgenbussen! Folk flest sitter jo stille og hører på musikk, men så kommer det en eneste urokråke og skriker i telefonen og ødelegger for alle andre.

Anonymkode: 7b737...fe7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke problemet. Blande deg inn i samtalen?? Gjør du det når folk snakker sammen ansikt til ansikt også?

Har aldri i mitt liv hørt noen snakke på høyttaler på bussen, og jeg har tatt så sinnsykt mye buss.

Anonymkode: 715bf...06f

Da har du vært heldig, for mange gjør nettopp dette. Spesielt utlendinger.

Anonymkode: 4d416...855

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig med deg! Samme med de som må sitte og se youtubevideoer, reels eller h a det måtte være med max volum på høytaleren. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 8.58):

Det er helt sant, og jeg kunne ikke ha vært mer enig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er virkelig ikke rasist, men min observasjon er at dette gjelder spesielt folk med utenlandsk opprinnelse. Det gjelder både samtaler og musikk. Har de ikke råd til headset eller hva er greia?

Er en uting og lydforurensning av det offentlige rom. Det slår aldri feil at det setter seg noen å roper inn i telefonen når man har migrene eller har hatt en lang dag på jobb. Alt er stille og fint til en eller annen person kommer inn og ødelegger for resten av bussen.

Anonymkode: 62720...eab

• Liker 2
Skrevet

Mange er nok helt uvitende om hvor høyt de snakker når de har en telefonsamtale gående. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er virkelig ikke rasist, men min observasjon er at dette gjelder spesielt folk med utenlandsk opprinnelse. Det gjelder både samtaler og musikk. Har de ikke råd til headset eller hva er greia?

Er en uting og lydforurensning av det offentlige rom. Det slår aldri feil at det setter seg noen å roper inn i telefonen når man har migrene eller har hatt en lang dag på jobb. Alt er stille og fint til en eller annen person kommer inn og ødelegger for resten av bussen.

Anonymkode: 62720...eab

Enig. Det jeg har observert på kollektiv i Oslo også. Har knapt nok sett en etnisk nordmann som snakker i telefonen på høyttaler eller ser tv/YouTube på full guff. Har lurt på hvorfor de tenker det er greit. 

Anonymkode: 57cac...f9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de bruker to propper i øra og snakker samtidig.Da hører de dårlig sin egen stemme og hvor høyt de snakker, omtrent som tunghørte...

Anonymkode: a75cf...428

Skrevet (endret)

For å ikke snakke om de sitter i bilen sin med kjempehøyt volum på høyttaleren  🙄 Sånn at man får med seg hele samtalen, hvis man er i nærheten.... 😝

Endret av Mardina
AnonymBruker
Skrevet

De som snakker i høyttaler er alltid utlendinger. Ellers er det som regel den yngre garde fra 30 og nedover som sitter og tørrprater med en venn på telefonen mens alle andre hører på….. Det er ikke nødvendige samtaler for å avklare noe en gang. Er så sinnsssykt irriterende. Norsk folkeskikk er at man IKKE prater i tlf på bussen!!!!

Anonymkode: e8e8a...bf3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som snakker i høyttaler er alltid utlendinger. Ellers er det som regel den yngre garde fra 30 og nedover som sitter og tørrprater med en venn på telefonen mens alle andre hører på….. Det er ikke nødvendige samtaler for å avklare noe en gang. Er så sinnsssykt irriterende. Norsk folkeskikk er at man IKKE prater i tlf på bussen!!!!

Ja, min observasjon, også. Eller de roper i telefonen på somali og det skjønner ingen rundt dem så derfor kan de holde på. 

Anonymkode: 1f1d8...b3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En del utlendinger snakker generelt høyt synes jeg. Feks på butikken når de er flere kan de stå på hver sin ende av butikken og fortsatt snakker høyt til hverandre. Jeg stod ved en som pratet masse. Trodde han snakket i telefonen, men nei, han pratet med en som stod sånn 10 meter lenger borte. Det er vel bare deres kultur, men for meg er det en merkelig greie. Forstyrrende for andre. 

Anonymkode: aa049...e38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 16.59):

Da har du vært heldig, for mange gjør nettopp dette. Spesielt utlendinger.

Anonymkode: 4d416...855

Dette lurer jeg på, hvorfor må utlendinger snakke på høyttaler / FaceTime ol i offentlig rom? Nordmenn snakker som oftest vanlig slik at vi  slipper mottakerens stemme i tillegg selv om det også er irriterende nok på bussen/toget. Kan noen fra disse miljøene svare på dette? 

Anonymkode: 363ad...8f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler det er mange nordmenn som gjør dette og jeg… Jeg har aldri opplevd at det er en overvekt av utlendinger som gjør det. Men det er som regel damer. 

Og ja det er jævlig irriterende. 

Anonymkode: 63f0e...f4c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...