Gå til innhold

Når du er gift og har barn og forelsker deg i en annen i samme livssituasjon…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…hvordan ender den historien? Jeg vil gjerne høre fra dere som opplevde at forelskelsen var gjensidig. Valgte dere å utforske følelsene og relasjonen nærmere? Endte dere med å bli i ekteskapet, eller ble dere skilt? Hva skulle dere ønske dere hadde gjort annerledes?

Anonymkode: aba8b...274

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

feil tråd.

Endret av Engel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig forelsket, han var ensom i sitt forhold, og var nok mer i behov av å ha noen å prate med, enn forelsket

Ikke sex i lag

Snakket sammen en periode

Fant gjensidig ut at det hele var en dårlig ide

Han fortalte kona om det, det ble et helvete tror jeg, de er i lag i dag tror jeg

Jeg sa ingen ting, det hele er gjemt og senere glemt, kommer aldri til å si noe

Det hele virker dumt i ettertid, men siden min mann aldri får vite noe, så er det en hemmelighet uten betydning

Anonymkode: cff5e...778

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne.... Jeg er i en lignende situasjon og jeg holder på å klikke! 

Anonymkode: a8c9e...88a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å gå fra mannen min. For meg ble det en vekker om at ting ikke fungerte. Det ble et helvete, men jeg angrer ikke. 

Ikke lek med ideen hvis du ikke ser for deg et brudd, for brudd blir det som regel hvis man vanner de følelsene. 

Han jeg ble forelsket i er jeg fremdeles sammen med. Livet ble komplisert og det er ikke noe jeg anbefaler hvis du er i er bra forhold. 

Anonymkode: de75b...cab

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det endte med at jeg gikk fra min mann, men han forlot henne ikke. De lever fremdeles ilag, der han søker videre.

Anonymkode: e01c2...c7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han jeg ble forelsket i er jeg fremdeles sammen med. Livet ble komplisert og det er ikke noe jeg anbefaler hvis du er i er bra forhold. 

Vil du skrive litt om hvorfor det ble komplisert og noe du ikke anbefaler? Jeg er i samme situasjon. Vi skal begge gå for å være med hverandre. 

Anonymkode: 0cdac...9ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

…hvordan ender den historien? Jeg vil gjerne høre fra dere som opplevde at forelskelsen var gjensidig. Valgte dere å utforske følelsene og relasjonen nærmere? Endte dere med å bli i ekteskapet, eller ble dere skilt? Hva skulle dere ønske dere hadde gjort annerledes?

Vit at denne tråden vil bli okkupert av alle som skal vise deg hvor grusomt og dårlig menneske du er. Du skal holde deg unna og bla bla. Er mange damer her tror jeg som er redde for at det er deres mann du er forelsket i.

Men bare tenk over at forelskelse er forbigående. Du er i psykose. Virkeligheten kommer. Vil du angre da? Forholdet til gamle og nye svigerforeldre. Flytting. Hvordan vil dine og hans barn takle det. Veie for og imot. 

Kan jo også skje at han i siste liten vil bli værende, og så tilgir kanskje ikke din mann deg så er du den som står singel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at du er et grusomt menneske selv om jeg ville handlet annerledes. Men jeg lurer oppriktig på hvorfor du har snakket med denne personen om disse tingene? Hvis mannen min har denne type samtalet med en annen kvinne så er forholdet vårt over. Da har han invitert inn en tredjeperson, utlevert meg og oss. Det er jeg ikke interessert i å være være med på. 

Anonymkode: 3a92a...730

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ikke at du er et grusomt menneske selv om jeg ville handlet annerledes. Men jeg lurer oppriktig på hvorfor du har snakket med denne personen om disse tingene? Hvis mannen min har denne type samtalet med en annen kvinne så er forholdet vårt over. Da har han invitert inn en tredjeperson, utlevert meg og oss. Det er jeg ikke interessert i å være være med på. 

(Altså denne type samtale hvor han utleverer vårt forhold til en kvinne han har følelder for. Anragelsen var at du har gjort det, men når jeg leser hi ser jeg at jeg muligens dro noen konklusjober her som kanskje ikke stemmer. Beklager i så fall det)

AnonymBruker
Skrevet

Følger denne..

Anonymkode: ba469...c5b

AnonymBruker
Skrevet

En ting du skal være helt sikker på, er at dere gjør det samme. Ord teller ikke her, kun handlinger.  Slik at dere BEGGE går fra nåværende partnere. Ikke bare den ene. Alt drama og konflikt tar du når det kommer, viss det kommer. Det skal være verdt det om det er ekte sterk kjærlighet❤️

Anonymkode: e01c2...c7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 8.46):

Er ikke du og mannen din i samme livssituasjon? 🤗

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Rosatoast said:

Er ikke du og mannen din i samme livssituasjon? 🤗

Antagelig ikke, siden han er fornøyd med forholdet sitt og hun ikke er det?

AnonymBruker
Skrevet

HI her. Takk for alle svar. Jeg har ikke snakket med den andre parten om mine følelser, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Jeg er likevel nesten helt sikker på at det er en gjensidig forelskelse.

Jeg har forsøkt å jobbe med ekteskapet mitt i mange år nå, men er alene om det. Nå har jeg gitt litt opp. Det er så trist (og noen ganger også skamfullt) å ta initiativ og bli avvist gang på gang. 

Jeg vet at det potensielt ville være veldig ødeleggende for mange mennesker å utforske forelskelsen. Samtidig gir det meg litt håp å kunne drømme om en fremtid med den andre. Det blir nok trolig med det. Det er likevel fint å få høre om andres erfaringer.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vil du skrive litt om hvorfor det ble komplisert og noe du ikke anbefaler? Jeg er i samme situasjon. Vi skal begge gå for å være med hverandre. 

Anonymkode: 0cdac...9ba

Det ble en lang vei. Barna var ulykkelige lenge, og livet med mine-dine barn er komplisert. Ikke minst forsmådde ekser som alltid må være med på alt som livet med barn angår. 

Når det er sagt så var det riktig avgjørelse å gå. Det angrer jeg ikke på, men livet generelt ble mer komplisert. Brudd er ingen dans på roser. Masse lykke til! Glad jeg er ferdig med den perioden, for den var vanskelig og det er vel derfor jeg ikke unner noen å gå gjennom det. 

Skrevet (endret)

Jeg er skilt uten at noen ventet på noen av oss, og det har gått veldig bra for oss og barna. Jeg syns du bør vurdere brudd med mannen din uten å tenke at du blir sammen denne andre, uten å snakke med han om følelser. Det kan du vurdere om du og han blir single. Først A så B, da kan du gå med hevet hode og eksen hater deg ikke men vil være glad i deg som mor til hans barn og samarbeidet går strålende. 

Jeg ville blitt skikkelig lei meg om jeg visste mannen bare var sammen meg fordi han ikke fikk en annen! Ville ikke du?

Endret av McMary
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det for 8 år siden. Men samme hvor forelska jeg fortsatt er vil jeg ikke «ofre» familien til fordel for han.  Det vil heller ikke han. Vi jobber sammen, er bestevenner og lar det være med det. Vi har snakket om at det muligens kan bli oss når barna er store og har flytta hjemmefra. Men får se an når den tid kommer. Og vil understreke at vi aldri har gjort noe med denne forelskelsen, typ utroskap eller noe. 

Anonymkode: 20b80...473

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare: Mine, Dine, og selvfølgelig Vårt kjærlighetsbarn.

Har enda til gode å høre at barna som ble dratt inn i det har syntes det har gjort de(barna) godt.

Så lenge forholdet er stabilt, forutsigbart, ikke er konfliktfylt med vold eller rus i bildet så er det ingen barn som tar skade av at foreldrene venter med å gå fra hverandre før barna flytter ut av redet.

Anonymkode: a192e...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

HI her. Takk for alle svar. Jeg har ikke snakket med den andre parten om mine følelser, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Jeg er likevel nesten helt sikker på at det er en gjensidig forelskelse.

Jeg har forsøkt å jobbe med ekteskapet mitt i mange år nå, men er alene om det. Nå har jeg gitt litt opp. Det er så trist (og noen ganger også skamfullt) å ta initiativ og bli avvist gang på gang. 

Jeg vet at det potensielt ville være veldig ødeleggende for mange mennesker å utforske forelskelsen. Samtidig gir det meg litt håp å kunne drømme om en fremtid med den andre. Det blir nok trolig med det. Det er likevel fint å få høre om andres erfaringer.

Er du avhengig av en relasjon med en mann for å leve livet ditt?

Din situasjon er jo egentlig annerledes enn spørsmålet i trådstart - du lever i et ulykkelig ekteskap.

Av en eller annen grunn er det likevel først når en liten, gryende forelskelse med en ny mann kommer at du tillater deg selv å tenke på å bryte ut av forholdet du ikke har det bra i.

Det virker litt - trist? På en måte. Hvorfor kan du ikke bygge ditt eget liv, for deg selv?

Anonymkode: 020d0...bf4

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...