Gå til innhold

Kommer til å bli sykemeldt på mandag, men jobber gjennom vikarbyrå, hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt sykemelding før, så beklager om jeg spør dumt, men jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette rent praktisk. 

Jeg har legetime mandag morgen, kommer til å be om sykemelding, og tror jeg kommer til å få det (hadde legetime i går der dette ble diskutert). Siden jeg også egentlig skal på jobb på mandag så må jeg umiddelbart etter dette varsle vikarbyrået og arbeidsgiver, men ringer jeg da og forteller at jeg er sykemeldt og hvor mange dager det er snakk om, eller gjøres det på en annen måte? 

Anonymkode: 4552a...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig her er om du har faste dager hvor du jobber, eller om det går fra dag til dag. Altså om du har avtalt noe fast med vikarbyrået eller ikke.

Anonymkode: 24620...d17

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du ringer arbeidsgiver og varsler om at du er sykemeldt. Hvis sykemeldingen blir forlenget, varsler man om dette også. Det skal stå i arbeidskontrakten din. 

Anonymkode: a5381...7e0

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

men ringer jeg da og forteller at jeg er sykemeldt og hvor mange dager det er snakk om

Ja, det gjør du :) 

Anonymkode: 0e798...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...