AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 For på den TVen jeg har nå fra 2014 så funker ikke fjernkontrollen visstnok til å skifte kanaler så jeg må bruke canal digital sin fjernkontroll. Hva er det som avgjør om man kan bruke TVen sin fjernkontroll eller tv abonnementet sin? Eller må alle bruke 2 fjernkontroller? (for jeg må jo slå av TVen med den originale tv fjernkontrollen) Anonymkode: 0aa30...64e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Vi bruker kun fjernkontrollen til Apple-tv, men når vi hadde dekoder så brukte vi vel den til tv-en til å slå av og på tv, mener jeg å huske. Så brukte vi Canal digital sin til å skifte mellom kanalene. Anonymkode: 2a28c...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Begge + en til forsterkern Anonymkode: 98d3e...a6d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): For på den TVen jeg har nå fra 2014 så funker ikke fjernkontrollen visstnok til å skifte kanaler så jeg må bruke canal digital sin fjernkontroll. Hva er det som avgjør om man kan bruke TVen sin fjernkontroll eller tv abonnementet sin? Eller må alle bruke 2 fjernkontroller? (for jeg må jo slå av TVen med den originale tv fjernkontrollen) Anonymkode: 0aa30...64e Vi koblet tv-fjernkontrollens på/av-knapp til canal digitals fjernkontroll (det står fremgangsmåte på nettet), slik at vi kunne bruke den ene fjernkontrollen til å slå på/av, bytte kanaler, og justere lyd i stedet for å bruke to. Tv-ens fjernkontroll bruker vi bare når vi har besøk av våre voksne barn, og de vil bruke sine strømmetjenester. Anonymkode: 899c8...108
newman01 Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Det er flere systemer som gjelder. Det ene er HDMI CEC, også kalt Anynet+ hos Samsung og Easylink hos Philips. LG har sitt navn og Sony har garantert noe eget de også. Her går signaler litt på kryss og tvers, og man kan justere volum, slå av og på ting osv med uansett hvilken fjernkontroll. Er man heldig byttes også kilde automatisk (tv bytter selv mellom f.eks playstation, AppleTV, dekoderboks og nintendo, avhengig av hva du slår av og på). Og så er det gjenkjenning av IR-signaler. Enkelte fjernkontroller bruker også/eller blåtann. Hva som gjelder for akkurat DIN tv og dekoderboks vil avhenge av hvilke komponenter du har.
Wenda Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Jeg har Apple-tv og bruker kun den fjernkontrollen. Også til å skru av og på tv’en
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Fjernkontrollen til dekoderen vår har mulighet til å koble seg til TV også, og har egne knapper for å bytte kilden på TV og skru TV av. Fjernkontrollen til dekoderen vi hadde fra et annet selskap kunne også koble seg til TV. Da var det en egen knapp for å bytte signal, slik at man kunne bytte mellom å styre TV og dekoder. Dersom man må bruke to fjernkontroller må man tenke over hva man prøver å styre. TV er en skjerm med høytalere, så på den kan man styre av/På, lyd, lysstyrke, bildekontrast og slikt. I tillegg kan man styre hvilken ledning den skal ta signalet fra. Dekoderen, som er boksen fra tv-abonementet, styrer hvilke signaler som kommer inn på TV. Litt som en dvd-spiller, bare at den tar inn tv-signaler i stedet for å lese plater. Du må derfor bruke fjernkontrollen til dekoderen for å velge kanal, ta pause, planlegge opptak og slik, akkurat slik du bruker fjernkontrollen til dvd-spilleren for å velge hva du vil se, starte/pause/stoppe etc. Anonymkode: 7eab0...b02 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Har Teliaboks og der virker fjernkontrollen til Philips TVen jeg kjøpte. Det gjorde ikke LG sin. Anonymkode: ed832...f83
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Har Sony tv og Telenor (canal digital?) Abonnement, bruker bare kontrollen til dekoderen til alt. Anonymkode: 12ac2...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå