Gå til innhold

Leser/ser du på biltester før du skal kjøpe bil?

Biltester  

19 stemmer

1. 1. Ser du på biltester før du kjøper bil?

• Ja
      18
    • Nei
      0
    • Kjøper ikke bil
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere forbereder dere på kjøp av ny eller brukt bil - se meningsmåling. Siden dette er KG, la jeg til et svaralternativ til trollene også. ❤

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekte menn kjøper den bilen de vil ha selv uten påvirkning fra ytre meninger.

Anonymkode: 1169d...088

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ekte menn kjøper den bilen de vil ha selv uten påvirkning fra ytre meninger.

Anonymkode: 1169d...088

Også har du de usikre mannfolka som kjøper Audi og farger logoen svart for å skjule at de kjører kvinnebil.

Anonymkode: cbdb0...64e

AnonymBruker
Skrevet

Bilen jeg har nå er ”negativ” blant allmenheten. Hvorfor jeg kjøpte den? Fordi jeg har et hode til å tenke med selv, og vet mer enn snittet om bil generelt.

Anonymkode: 1f46e...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og nei.

Sist jeg kjøpte bil gikk jeg først ut i fra erfaring, og kikket på nett etter biler jeg har god erfaring med.
Så sjekket jeg tester på noen få utvalgte for å se om de dekket behovene jeg hadde før jeg avtalte prøvekjøring.

Det var ikke testene som avgjorde om jeg skulle sjekke ut bilen, eller som var avgjørende mtp kjøp, men de påvirket nok litt mtp om jeg skulle gå videre med prøvekjøring.

Anonymkode: 462eb...99c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker biltester, og tar de til etterretning. Men jeg kjøper ikke bilmerker som kommer dårligst ut på tester gang på gang. Samtidig har jeg inntrykk av at folk har like mange meninger om de ulike bilmerkene, som det finnes biler. Tror det går mye på smak og behag, og hva den enkelte legger vekt på og har behov for.  Det beste er vel å inneha en blanding av sunn fornuft, og samtidig kjøpe en bil man synes er fin selv. :) 

Anonymkode: 4bce8...ced

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi leser oss opp på biltester, sjekker de ulike bilene innenfor "vår" kategori og bruker lang tid på research.

Anonymkode: c8ba5...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser på tester og leser fordeler og ulemper med forskjellige aktuelle biler, før vi tar avgjørelsen om hvilke det er aktuelt å vurdere mer seriøst. Men egen erfaring og egne behov teller høyere enn totalscore i en test. 
Ofte gir tester høy score for ting som har liten eller ingen betydning for oss, mens de ikke sier noe som helst om viktige faktorer for oss.

Anonymkode: 039f5...e29

AnonymBruker
Skrevet

Vi sjekker også om det er dyre deler, dyrt merkeverksted, drivstoffutgifter osv.

Skrevet

Leser dem stort sett etterpå. Mest for humoren sin skyld. 

Skrevet

Jeg ville aldri ha kjøpt en helt ny bil og jeg leser tester, men tar ikke utgangspunkt i de, de testene er bare noen ti-talls mil, men jeg spør på forumer og får svar fra andre som har hatt samme bil. Hva har de opplevd, hva bør jeg se etter osv. Hvis bilen er 5 år gammel så er det nok av folk med erfaringer

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 13.34):

Vi sjekker også om det er dyre deler, dyrt merkeverksted, drivstoffutgifter osv.

hvilket merke og modell vil tilfredstille mitt behov for det motsatte av det du ramser opp her?

liker stasjonsvogn, suv. elbil/hybrid/fossibil 

Anonymkode: 19e57...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...