AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 I tjueårene mine hadde jeg kjærester som hadde like mye driv som meg selv, og jeg hadde sex 1-4 ganger daglig i forhold, ikke hele tiden, men generelt sex så og si hver dag. Nå når jeg har bikket 30 og dater menn i alderen 34-40 er situasjonen annerledes... nå er det tredje mannen som jeg vurderer å dumpe pga så ulike behov... selv om jeg er veldig tydelig i starten på at jeg er ekstremt lettantennelig og har et generelt stort fysisk behov. Nok for meg å ligge inntil en mann jeg liker i sofaen, og om jeg kjenner han er litt hard, er jeg klar. For en uke siden kom han jeg har datet i et par måneder hjem fra en 8 ukers jobbreise. På vei hjem har han tatt et par fly på noen timer, ikke vært særlig tidlig oppe, og vasket litt hjemme hos seg selv før han tar turen hit på kvelden. Jeg har klare forventninger om sex etter å ha ikke sett hverandre på 8 uker... han sier ingenting på forhånd om at han er veldig sliten eller ikke er i form. Ingen sex hele natta selv om jeg gir klare signaler om at jeg er keen. Ender opp frustrert og såret, for i mitt hode er dette det første man har lyst til når man treffer den man liker etter så lang tid. Vi har også sextet og bygget opp mye i tiden han har vært borte. Han sier sex ikke er hans førsteprioritet når han kommer hjem, når jeg omsider spør hva som foregår. Han er 35. Er det vanlig at lysten synker så mye hos menn mellom 30 til 40 sammenlignet med tjueårene? Er jeg urimelig? Er det dumpegrunn når sexdrivet er så viktig for meg og jeg selv har så stort behov? Gir snart opp å finne en mann jeg gidder å involvere meg i, for jeg har ikke problemer med å finne kjæreste, bare en kjæreste som har lyst til å knulle meg ofte nok. Og ja, jeg er veltrent og attraktiv, tar godt vare på meg selv, så skal ikke stå på det. Er ikke masete av meg heller og lar heller mannen ta mest ingenativ nettopp for å se at vi matcher på dette området. Selv om jeg også er aktiv og viser lyst. Anonymkode: d2e17...9c1 2
Gjest Tranma Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Trodde ikke det fantes kvinner som deg 😍 Her er det mye motsatt. Jeg vil, men ikke dama...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Tranma skrev (5 minutter siden): Trodde ikke det fantes kvinner som deg 😍 Her er det mye motsatt. Jeg vil, men ikke dama... Ja, det sier vi alle sammen, helt til vi sitter der med ei som har lyst, stiller krav, og det begynner å føles masete. Ts; ja, det er dumpegrunn hvis dere er helt i ubalanse. De forventningene du hadde til typen, etter en lang reise, kunne sikkert ha vært bedre kommunisert? Én slik episode er jo ingenting, hvis dere jevnt over har det bra. Men siden du skriver et innlegg om det, så regner jeg med at det er mer? Anonymkode: 3490b...bf3 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Hvis du klarer å se kjærestepotensialet i 3 menn på kort tid så tenker jeg du har større utfordringer enn høy sexdrive. Å forvente at en person som har vært på jobbreise i 8 uker, "med et par flyturer på noen timer" skal rive av seg klærne er også veldig umodent. Tydelig at du ikke har vært noe på noen lengre jobbreise, og et par flyturer på noen timer sier egentlig lite om den hjemreisen. Selve hjemreisen har helt sikkert tatt flere timer, i tillegg har hodet vært i arbeidsmodus fra han dro hjemmefra sist. Selv om han har landet så har ikke hodet helt landet hvis du forstår. Undres litt hva du bedriver dagene med? Anonymkode: 35e02...cb1 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Du skriver at du er veltrent og attraktiv. Jeg betviler dette punktet. For det er det som gjør at hele historien skurrer. Dette er for tidlig i relasjonen til at vedkommende er lei av sex med deg generelt, og om du faktisk er så attraktiv som du selv mener så takker ikke menn nei til sex. Det er vel heller sannsynlig at dette faktisk ikke er tilfelle, og at han også er mer attraktiv enn deg, og derfor føler seg plassert mellom to stoler - han sexter når dere ikke er sammen, men når han kommer til deg så tenker han "pokker.. er dette alt? jeg kan jo ha sex med andre.. meh" også dempes stemninga betraktelig. Anonymkode: f15e5...486 1
sicario Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ender opp frustrert og såret, for i mitt hode er dette det første man har lyst til når man treffer den man liker etter så lang tid. Er jeg urimelig? Er det dumpegrunn når sexdrivet er så viktig for meg og jeg selv har så stort behov? Anonymkode: d2e17...9c1 For å ta det siste først. Hva som er urimelig er bare opp til deg. Du har dine lyster, ønsker og krav til hva du vil ha i et forhold. Hva som er normalt spenner over et voldsomt område. Men ja, skjønner jo at du har utfordringer med å finne en partner som matcher dine krav til sex. For mange vil det omfanget du beskriver bli slitsomt i lengden. Er jo på langt nær alle som fungerer som deg. At du blir frustrert og såret fordi partneren din 1 kveld ikke ønsket sex er et større problem slik jeg ser det. At det skal så lite til før du blir såret og frustrert kan være veldig vanskelig for andre å forholde seg til og vil kunne slite på relasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tjueårene mine hadde jeg kjærester som hadde like mye driv som meg selv, og jeg hadde sex 1-4 ganger daglig i forhold, ikke hele tiden, men generelt sex så og si hver dag. Nå når jeg har bikket 30 og dater menn i alderen 34-40 er situasjonen annerledes... nå er det tredje mannen som jeg vurderer å dumpe pga så ulike behov... selv om jeg er veldig tydelig i starten på at jeg er ekstremt lettantennelig og har et generelt stort fysisk behov. Nok for meg å ligge inntil en mann jeg liker i sofaen, og om jeg kjenner han er litt hard, er jeg klar. For en uke siden kom han jeg har datet i et par måneder hjem fra en 8 ukers jobbreise. På vei hjem har han tatt et par fly på noen timer, ikke vært særlig tidlig oppe, og vasket litt hjemme hos seg selv før han tar turen hit på kvelden. Jeg har klare forventninger om sex etter å ha ikke sett hverandre på 8 uker... han sier ingenting på forhånd om at han er veldig sliten eller ikke er i form. Ingen sex hele natta selv om jeg gir klare signaler om at jeg er keen. Ender opp frustrert og såret, for i mitt hode er dette det første man har lyst til når man treffer den man liker etter så lang tid. Vi har også sextet og bygget opp mye i tiden han har vært borte. Han sier sex ikke er hans førsteprioritet når han kommer hjem, når jeg omsider spør hva som foregår. Han er 35. Er det vanlig at lysten synker så mye hos menn mellom 30 til 40 sammenlignet med tjueårene? Er jeg urimelig? Er det dumpegrunn når sexdrivet er så viktig for meg og jeg selv har så stort behov? Gir snart opp å finne en mann jeg gidder å involvere meg i, for jeg har ikke problemer med å finne kjæreste, bare en kjæreste som har lyst til å knulle meg ofte nok. Og ja, jeg er veltrent og attraktiv, tar godt vare på meg selv, så skal ikke stå på det. Er ikke masete av meg heller og lar heller mannen ta mest ingenativ nettopp for å se at vi matcher på dette området. Selv om jeg også er aktiv og viser lyst. Anonymkode: d2e17...9c1 Du skulle gitt han en øl, satt deg på kne foran han og åpnet smekken..... tipper ting hadde løst seg greit da Anonymkode: 1ede1...6f0 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Takker for innspill, og tar til meg råd om at jeg godt kan være umoden på dette området. Jeg har hatt flere kjærester tidligere som aldri fikk nok av meg, og sliter med å ikke sammenligne når jeg vet "hva jeg går glipp av"... Hadde han også gitt utrykk for at han var sliten på forhånd hadde jeg hatt helt andre forventninger til kvelden. Ts Anonymkode: d2e17...9c1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Hvorfor er du ikke tydelig på det? Altså - hvorfor sier du ikke rett ut at du vil ha sex straks han er innafor døra, om det er hva du vil? Du sier at han har sagt at sex ikke er prioritert for han. Det er ålreit. Og det er viktig at han sier det. Men har du sagt at sex er prioritert for deg? For det er viktig at du sier sånt rett ut. Han er jo ikke tankeleser. Ingen er det, derfor sier man ting rett ut når man kommuniserer. Anonymkode: 55090...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du ikke tydelig på det? Altså - hvorfor sier du ikke rett ut at du vil ha sex straks han er innafor døra, om det er hva du vil? Du sier at han har sagt at sex ikke er prioritert for han. Det er ålreit. Og det er viktig at han sier det. Men har du sagt at sex er prioritert for deg? For det er viktig at du sier sånt rett ut. Han er jo ikke tankeleser. Ingen er det, derfor sier man ting rett ut når man kommuniserer. Anonymkode: 55090...3a1 Jeg har kommunisert tydelig før vi engang hadde sex at jeg er utenfor normalen av hva gjelder sexlyst, ja. Og at dette er viktig for meg med en partner, at man har noenlunde lik lyst. Og vi har jo pratet om det nå etter denne kvelden, at for meg er det sex som er det første som står på lista, når han kommer hjem. Men nei, sa det ikke i det han kom inn døra, da jeg ikke ville kaste meg over han heller... Tenkte jo at han skulle få slappe av, at vi kunne se litt film sammen, før han evt hadde lyst etterpå. Jeg synes det er bedre med fysiske tegn at man er tent enn å si rett ut at man vil ha sex også... Ts Anonymkode: d2e17...9c1
Bamseklemmer Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jeg urimelig? Er det dumpegrunn når sexdrivet er så viktig for meg og jeg selv har så stort behov? Neida, det er like stor dumpegrunn, som noe annet du er misfornøyd med.. Jeg vet hvordan du har det, for det er kjempefrustrende å ha ulik sexlyst. Å nesten være konstant kåt er ikke problemet, det er å ikke ha sex med den man virkelig elsker😉 Jeg har vært sammen med en nymfomanisk kvinne.. det ble for mye, selv om jeg hadde høy sexlyst. Jeg gikk frivillig, for jeg ville ikke begrense hennes nytelse. Forresten gikk det utover både husvask og rydding😅
Hippogriff Skrevet 20. mai 2022 #12 Skrevet 20. mai 2022 Du er ikke urimelig, men du må enten finne en med like høy lyst eller være villig til å kompromisse. Stor forskjell i lyst kan absolutt være en dealbreaker. Det fins områder i livet der man ikke ønsker å gå rundt konstant frustrert, og for min del er dette et slikt område. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 Jeg er som deg, kvinne med høy sex lyst. Og de mennene jeg har vært med, så er de ihvertfall i starten på samme nivå som meg. Er det en stund siden vi har sett hverandre, så kaster vi oss over hverandre i det han kommer inn døra, og vi rekker ikke inn på soverommet. Og sånn vil jeg ha det i starten. Noen få av de har over tid hatt ca samme sex lyst som meg, mens for andre daler det. Så hadde jeg møtt en mann som fra start, hadde dårligere sex lyst enn meg, da hadde jeg gått. For tenk deg hvordan det da blir etter 1-2 år, for det blir jo ikke bedre. Anonymkode: d9502...00d 3 1
sicario Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er bedre med fysiske tegn at man er tent enn å si rett ut at man vil ha sex også... Ts Anonymkode: d2e17...9c1 Aaaah. En klassisk kilde til konflikt. Du burde aldri belage deg på og forvente at en partner tolker dine «fysiske tegn» og da automatisk skjønner hva du vil. Uansett hvor klare og tydlige du mener disse tegnene er, så kan det ofte gå rett over hode til partner. Dette er ikke god kommunikasjon. Øv deg på å si hva du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kommunisert tydelig før vi engang hadde sex at jeg er utenfor normalen av hva gjelder sexlyst, ja. Og at dette er viktig for meg med en partner, at man har noenlunde lik lyst. Og vi har jo pratet om det nå etter denne kvelden, at for meg er det sex som er det første som står på lista, når han kommer hjem. Men nei, sa det ikke i det han kom inn døra, da jeg ikke ville kaste meg over han heller... Tenkte jo at han skulle få slappe av, at vi kunne se litt film sammen, før han evt hadde lyst etterpå. Jeg synes det er bedre med fysiske tegn at man er tent enn å si rett ut at man vil ha sex også... Ts Anonymkode: d2e17...9c1 Denne feilen har jeg gjort mange ganger selv, tenke at kjæresten min skal få slappe av litt først. Problemet er bare at om en i utgangspunktet er sliten så blir man trøtt, og det er ingenting som dreper sexlyst like mye som å være trøtt. Anonymkode: f8ff0...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #16 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du skriver at du er veltrent og attraktiv. Jeg betviler dette punktet. For det er det som gjør at hele historien skurrer. Dette er for tidlig i relasjonen til at vedkommende er lei av sex med deg generelt, og om du faktisk er så attraktiv som du selv mener så takker ikke menn nei til sex. Det er vel heller sannsynlig at dette faktisk ikke er tilfelle, og at han også er mer attraktiv enn deg, og derfor føler seg plassert mellom to stoler - han sexter når dere ikke er sammen, men når han kommer til deg så tenker han "pokker.. er dette alt? jeg kan jo ha sex med andre.. meh" også dempes stemninga betraktelig. Anonymkode: f15e5...486 For et tåpelig og generaliserende svar. Anonymkode: c62c7...ce8 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #17 Skrevet 20. mai 2022 Tydelig kommunikasjon ja. Kanskje han tenkte du ikke var så giret, når du tenkte at han skulle få slappe av? Man må ikke ha likt behov, men man trenger å kunne kommunisere godt rundt temaet. Jeg har hatt partnere med høyere og lavere behov enn meg, og de forholdene som har fungert best, er de der man kommuniserer behov og avvisning på en ryddig, raus og tydelig måte. Anonymkode: 5d998...574
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #18 Skrevet 20. mai 2022 TS er du overvektig? Om du spiser sunt og holder deg bra skal du se at han kvikkner til Anonymkode: 6f7ce...5ca
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #19 Skrevet 20. mai 2022 Tranma skrev (7 timer siden): Trodde ikke det fantes kvinner som deg 😍 Her er det mye motsatt. Jeg vil, men ikke dama... Jeg tror det fremdeles ikke. Dette er så utrolig at jeg nekter å tro det før jeg opplever det selv. Anonymkode: d5b14...cc8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #20 Skrevet 20. mai 2022 Det er normalt - også for virile menn - å ikke ha sexlyst etter en slitsom reise. Problemet er vel at du ikke ønsker en normal, viril mann, men en som matcher din ekstrordinært sterke kjønnsdrift. Det finnes selvsagt slike menn, men det er nok (heldigvis) ikke så mange av dem. Nedsiden er at sterk sexdrive/sexfiksering fort kan gå på bekostning av andre viktige egenskaper. Anonymkode: 6a2f2...a6a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå